עבודה מועדפת בקיבוץ | Publisher

עבודה מועדפת בקיבוץ

פורסם בתאריך 07/30/2011 ע"י פיצוץ אטרקציות לאירועים בקטגוריה עסקים וכלכלה

הדפס מאמר

הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים מרכזות עבור המשוחררים הטריים את הכלים שמסייעים להם עם היציאה לאזרחות ולעולם הגדול. זהו שלב קריטי בחיי כל אדם – השחרור מצה"ל והיציאה לעצמאות. אלא, שצעד זה כרוך בלא מעט לבטים, בלבול וקשיים – מה ללמוד, איפה לעבוד, לאן לטייל ועוד. חלק גדול מהשאלות שמתעוררות קשורות לנושא הכלכלי: רוב החיילים המשוחררים יוצאים לאזרחות ובפעם הראשונה מחפשים עבודה רצינית לפרנסתם. עבודה מועדפת בקיבוץ, או במקומות נוספים אופציונאליים, היא אחת האפשרויות לפרנסה בקרב צעירים אלו.


עבודה מועדפת מתייחסת לבתי אריזה, בתי מלאכה, סיוע לאנשים עם מוגבלויות, חקלאות, מלונאות, בניין ותחנות דלק אשר לאחר עבודה של 6 חודשים מקבלים החיילים המשוחררים מענק נוסף על המשכורת החודשית העומד על 9,011 ש"ח נכון לינואר 2011. עבודה מועדפת בקיבוץ מרכזת כמה אפשרויות תעסוקה, המתרכזים בעיקר סביב חקלאות. מדובר על אחת האופציות המועדפות על צעירים לאחר צבא, ולא בכדי. העבודה תובענית ואינה קלה אך מתגמלת מאוד ומעשירה מבחינות רבות.


הזדמנות חד פעמית


בניגוד לעבודה בתחנות דלק או בתחום המלונאות, עבודה מועדפת בקיבוץ היא הזדמנות פז חד פעמית להתנסות בעבודה ובסגנון חיים שרבים לא חוו ולא יחוו בעתיד, בעיקר כאשר מדובר על צעירים עירוניים ממרכז הארץ. עבודה מועדפת זאת מאפשרת להתנסות בחקלאות מסוגים שונים תוך מגורים בקהילה תומכת ומעצימה. בניגוד לשאר העבודות המועדפות, כמו בבתי מלון או בתחנות דלק, במקרה של עבודה בקיבוץ מדובר גם על מגורים ועל שהייה של 24 שעות ביממה בקיבוץ.


עבודה ברפת, במטעי פרי, בלולים ובבתי אריזה – אלו רק חלק מהאפשרויות אשר עבודה מועדפת בקיבוץ מאפשרת. כמו כן, ניתן להשתלב גם בעבודה קהילתית ובעבודה עם אנשים או ילדים עם מוגבלויות, מה שלא מצריך בהכרח עבודה פיזית בתנאים קשים. גברים ונשים כאחד בוחרים באופציה זאת, במידה רבה גם בשל חיי החברה העשירים המורכבים מחברי הקיבוץ, ממתנדבים ומחיילים משוחררים.


עבודה מועדפת לחיילים משוחררים


צעירים רבים בוחרים להמשיך להתגורר ולעבוד בקיבוץ גם אחרי סיום ששת החודשים של העבודה המועדפת. זאת מכיוון שהחיים והעבודה בקיבוץ משפיעים עליהם לטובה וההתנסות החקלאית שהם מתרגלים הופכת להיות עיסוק מרכזי בחייהם ובעתידם. לא במקרה צעירים רבים אשר בחרו עבודה מועדפת בקיבוץ המשיכו ללמוד חקלאות, ביולוגיה, וטרינריה או מאידך – חינוך. זוהי חוויה מעשירה עבור צעירים רבים שהקיבוץ שינה את חייהם.


עבודה מועדפת בקיבוץ מתבצעת פעמים רבות בפריפריה, בקיבוצים בדרום הארץ או בצפונה. זוהי הזדמנות נוספת עבור חיילים משוחררים להכיר את הארץ באופן שמעולם לא חוו, באמצעות עבודה וחיים קהילתיים. בעיקר בימים אלו של פערים חברתיים והיעדר תרומה למדינה, חשוב להעצים את האפשרות לבחירה באופציה זאת על ידי חיילים משוחררים ולקדם את הרעיון כמה שאפשר, שכן מדובר על אמצעי לעידוד עיסוק בחקלאות ובמגורים בקיבוצים ובפריפריה.
 


אודות פיצוץ אטרקציות לאירועים


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/23133/עבודה-מועדפת-בקיבוץ