חוק ההוצאה לפועל | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חוק ההוצאה לפועל

פורסם בתאריך 03/10/2010 ע"י יריב לב בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 1121 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיני הוצאה לפועל, הוצאה לפועל, הליכי הוצאה לפועל

התחום המוכר והנפוץ ביותר בדיני הוצאה לפועל הינו מימוש המחאות שלא נפרעו, בין אם עקב ביטול ההמחאה על ידי בעל ההמחאה, בין אם בעקבות העדר כיסוי בחשבון ממנה נמשכה ההמחאה או מכל סיבה אחרת. צ'ק הוא שטר אשר ניתן לממש בלשכת ההוצאה לפועל. בנוסף, אפשר לממש גם שטרות נוספים כגון שטר חוב.

[במסגרת לשכת ההוצאה לפועל ניתן לבצע הליכים נוספים אשר פחות מוכרים לציבור כגון הוצאה לפועל של פסק דין].

כיום, עקב שינויים שעבר חוק ההוצאה לפועל ניתן גם להגיש תביעות מסוימות ללשכת ההוצאה לפועל. תביעות אלו מוגבלות בסכום מינימלי מסוים, המשתנה מעת לעת.

במסגרת תיק הוצאה לפועל ניתן לבצע הליכים רבים ומגוונים שמטרתם הינה אחת - מימוש החוב הפסוק לטובת הזוכה (הזוכה הינו מי שפותח את תיק ההוצאה לפועל): ניתן לבצע עיקולים של חשבון בנק, לעקל נכסים כולל דירות ו/או בתים, עיקול של כספים הנמצאים אצל צד ג’ ומגיעים לחייב (מי שנגדו נפתח תיק ההוצאה לפועל).

יתרה מזאת קיימות אפשרויות להליכים כמו הוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ, צו מאסר, צו חיפוש, כינוס נכסים ועוד.

מצד שני, ישנם גם הגנות והליכים שנועדו להגן על החייב בתיק ההוצאה לפועל.
בראש ובראשונה על חייב בתיק לזכור כי חובה להגיש תגובה תוך עשרים ימים ממועד קבלת האזהרה מלשכת ההוצאה לפועל. מומלץ וראוי כי תגובה זו תוגש לאחר ייעוץ של עורך דין המתמחה בתחום ואף תוגש באמצעות עורך דין.

חלק מטענות ההגנה שחייב יכול לטעון הינן טענת "פרעתי", טענת "חוסר סמכות" וטענות של כשלון תמורה חלקי או מלא (בעיקר בתיקי מימוש שטרות).

 

מאחר ומדובר בתחום סבוך מבחינה משפטית, ראוי ורצוי כי תפנו לקבל ייעוץ עוד בטרם תגישו את תגובתכם הראשונית ללשכת ההוצאה לפועל. תגובה חפוזה, לפני קבלת ייעוץ ובחינה של האסטרטגיה הכוללת, עלולה לשבש ולהקשות בניהול התיק בהמשך ולהפחית את הסיכוי להצלחה בו.

שימו לב, במסגרת הליכי הוצאה לפועל אין סמכות מקומית. כלומר, זוכה יכול לפתוח תיק בכל מקום שהוא חפץ בכך, בגבולות מדינת ישראל, כמובן. העובדה כי לא הספקתם להגיש תגובה כי הלשכה רחוקה ממקום מגוריכם לא תשמש עילה לעיכוב הליכים כנגדכם.
 

אודות יריב לב

יריב לב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר