שלוף את המצפון שלך, קוסם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שלוף את המצפון שלך, קוסם

פורסם בתאריך 05/12/2008 ע"י ישראל קליוסטרו בקטגוריה חינוך | צפיות: 2972 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קוסם, קוסמים, קליוסטרו, חיות, התאכזרות, התעללות, חינוך, ילדים, אנונימוס, יונים סובלות בסתר, תנו לחיות לחיות

יונה הנשלפת מכובעו של הקוסם: לא רק חוויה משעשעת לצעירים ולבוגרים, אלא התאכזרות לבעלי חיים.
סוד מקצועי המתואר כאן לראשונה וחושף את הנעשה מאחורי הקלעים.
לעיתים תכופות ניתן לראות הופעות קסמים בהם הקוסם שולף יונה, שתיים ואף 12 בבת אחת, לכאורה יש מאין. הקהל עומד תמיד נרגש ומופתע נוכח הקסם הותיק והידוע..

אני קורא לכל חובבי הקסמים וההופעות האיכותיות להמנע מלהגיע למופעי הקסמים השונים בהם נעשה שימוש בחיות, וזאת עקב החשש והסבירות הגבוהה לכך שבמופע מתאכזרים לחיות למטרת בידור ושעשוע.
בסרט 'יוקרה' ניתן לראות כיצד זורק הקוסם לפח את הכנרית שהיתה במופע הקסמים עם סיומו. למרות שזהו סרט קולנוע ולא סרט תיעודי, הדבר מבוסס על מציאות עגומה ככל שתהיה. הכלוב בו נמצאת הכנרית עשוי מסורגי ברזל המתקפלים ומועכים את הכנרית האומללה בצורה אכזרית ולא אנושית.
אמת שהדבר אינו מקובל כבר יותר ממאה שנה, אולם השימוש בחיות נשאר עדיין לצערנו נפוץ, בחוסר התחשבות בצרכיהם וברגשותיהם של החיות
ניתן לאמר בצורה ברורה למדי שהקוסמים משתמשים למעשה בחיות, ומתיחסים אליהן כחפץ ולא כיצור חי.
הם קושרים אותן במיתרי ניילון תחת הכנפיים, צובעים אותן, דוחקים לתוך אריזות שונות וצפופות ואף קוצצים להם את הכנפיים.
אסור לנו לשכוח שהקהל הצופה בהופעות הקסמים הינו ברובו קהל של ילדים צעירים שאינם מודעים לכך שזהו מחזה של התעללות בבעלי חיים, ואם היו יודעים הדבר היה גרוע שבעתיים.
היונה היא קלת משקל, תופסת שטח קטן כאשר דוחסים אותה, ומרשימה בגודלה כאשר פורסת כנפיים. היא נוחה לשימוש ציני, שקטה, אינה מרעישה או מתלוננת כאשר סובלת מכאב גם כאשר מציקים או מכאיבים לה.
היונים מתרבות במהירות, זולות לאחזקה ואין איש שדואג להן או יכול להגן על האינטרסים שלהן, כאשר קוצצים להן את הנוצות ודוחקים אותן לתוך בקבוקים.
כדי להוציא יונה מתוך חפץ כלשהו יש לרתום אותה ברתמה נסתרת העשויה מחוט ניילון ועשויה להכאיב לה תחת הכנפיים.
למרות שילדים נהנים לראות הופעה ססגונית בהשתתפות יונים, ולעיתים יונים שנצבעו בצבעים ססגוניים כמו מטפחות משי, יש לשקול היטב הזמנה של הופעה מעין זו. גרימת סבל ליצור חי למטרת שעשוע בלבד הינה פעולה אכזרית ולא מוסרית, גם כשמדובר ביונה או בציפור אחרת.
במופעי קסמים משתמשים גם בארנבים, תוכים, נחשים ובעלי חיים נוספים מעבר ליונים. המיסתוריות וההילה שבקסם מסתירה את ההתעללות והאלימות כלפי יצור חי החלש מאיתנו.
כבר תקופה ארוכה שבתי ספר אינם מזמינים אליהם מופעי בידור המלווים חיות, ואף מעמדם של מופעי הקרקס בהם מופיעות חיות הולך ופוחת.
מאמר שפירסמתי לפני זמן מה וחשף את השיטות האמורות, גרם לגל מחאה בקרב קהילת הקוסמים. למרות זאת, ולמרות החובה לשמור על סודות המקצוע, יש לי חובה מוסרית חשובה יותר, מניעת התאכזרות והתעללות ביצור חי החלש מאיתנו, בעיקר לצורך שעשוע המונים.
שלפו את המצפון שלכם קוסמים, ממש כמו שאתם שולפים יונה מהאוויר, בקסם.
 פורסם לראשונה בטור 'דעות' בעיתון מעריב 08.04.08
 למי שיש ספק לגבי ההתעללות כדאי לראות את זה:

 סרט אפקטיבי ביוטיוב

 בלוג- היונים סובלות בסתר

אתר רשמי היונים סובלות בסתר

מאמר המחלוקת ב ynet- 21/3/07

אודות ישראל קליוסטרו

הכותב הנו קוסם מקצועי מזה כ 34 שנה, והשתמש בחיות במופעיו עד לפני כעשר שנים, לאחרונה מוביל את המאבק נגד שימוש בחיות במופעי קוסמים.

ישראל קליוסטרו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר