מה העיקר שצריך לשים אליו לב כאשר חוקרים ולומדים משהו? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה העיקר שצריך לשים אליו לב כאשר חוקרים ולומדים משהו?

פורסם בתאריך 02/23/2010 ע"י Eip Good בקטגוריה רוחניות | צפיות: 1269 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עקשנות, משמעות, פסיכולוגיה, יעוץ אישי, יעוץ, שמחה, כסף, אימון אישי, חוכמה, אמת, יזמות, חשיבה המצאתית, ידע, אושר, רצון, פילוסופיה, רוחניות, טיפשות / שיגעון, עסקים, הצלחה, חשיבה חיובית, מאמרים, התחדשות, בושה, אימון, טעויות / שגיאות

מה העיקר שצריך לשים אליו לב כאשר חוקרים ולומדים משהו?

כשאתה לומד וחוקר משהו חשוב מאוד לשים לב שאתה מנסה לכוון אך ורק לאמת. לעיתים החשיבה ההמצאתית ורוח היזמות של האדם גורמת לו לרצות להמציא משהו, לחדש משהו, ככה שהוא נמנע מלהבין את הפירוש האמיתי תמורת חידוש ופירוש כל שהוא. עליך לנסות תמיד להבין מהי האמת ולא לנסות להבין מה אמר X או Y. מה שמעניין זה מה האמת ולא מי אמר אותה.


ביזמות עסקית אחד הכללים ליזמים אומר כי אם ברצונך להתעשר על ידי זה שתמציא משהו אתה לא חייב להמציא את הגלגל, אבל אתה כן חייב להמציא משהו שיש בו מספיק תועלת למספיק אנשים שיהיו מוכנים לשלם עליו. יזם חכם ינסה לחשוב בכיוון של מה אנשים צריכים? מה חסר לאנשים? כיצד ניתן לשפר בצורה אמיתית את החיים של אנשים? כיצד ניתן לגרום לאנשים לרצות לשלם כסף עבור רעיון והמצאה? כל זה כמובן יקרה כאשר אותו יזם ימציא משהו מועיל באמת עבור החברה.


אך יזם שחי באיזה עולם בדיוני הוא יתעקש להמציא משהו שאין כמוהו, הוא ימציא גם משהו שאינו שימושי ויחשוב שהוא הולך להתעשר רק בגלל שעדיין אין את ההמצאה שלו. אך כמובן שבמוקדם או במאוחר המציאות תתפח לו על הפנים, כי כדי להתעשר מחשיבה המצאתית צריך להמציא משהו שמועיל באמת לחברה משהו שהחברה זקוקה לו ושהיא מוכנה לשלם עליו.


אם תחדש את הדבר הכי מדהים בעולם, אין לכך שום משמעות מעבר לרמת ההמצאה בלבד. כשאתה ממציא משהו תחשוב על אנשים בחיי היום יום, מה הם צריכים, מה חסר להם, מה מציק להם, כיצד ניתן לשפר את החיים של אנשים. זוהי חשיבה המצאתית נכונה שאולי תוביל אותך לתגלית שתגרום לך להתעשר.


לעומת זאת לא כדאי לך לחשוב בכיוון של להמציא משהו חדש, משהו שעוד לא עשו כמוהו, משהו שידהים את כולם. כי אולי תביא את הרעיון המדהים ביותר אבל לא תרוויח ממנו שקל.


גם כאשר אתה לומד ושומע רעיון כל שהוא, אל תנסה להתחכם ולפרש אותו בצורה מדהימה אבל שגורמת לרעיון לאבד את המסר המרכזי שלו. עליך לנסות לראות בעין האמת את המשמעות האמיתית של מה שאתה לומד ולנסות לראות האם זה נכון או לא, ואם כן כיצד אתה יכול ליישם זאת. אך בכל מקרה אין עניין לנסות להגן או לשלול רעיון כל שהוא על ידי זה שתשנה את כוונת המשורר והמחבר שלו.


וכפי שכבר התבאר טיפש אינו חפץ בחכמה אלא בהתגלות ליבו, דהיינו שהחכם מנסה כל הזמן להבין את האמת וכיצד הוא יכול לעשות משהו מועיל באמת ומשהו טוב באמת, אך הכסיל והטיפש לא אכפת לו מה האמת ומה טוב, אכפת לו רק להתבטא. הוא לא מבין שכדי להצליח בכל תחום חייבים לעשות משהו טוב באמת ולא ניתן להתעשר או להצליח רק בגלל שאתה עושה משהו שונה מאחרים, רק בגלל שאתה ממציא משהו שלא קיים.


לסיכום, נסה תמיד להסתכל בעין האמת על כל הידע שלך, אם טעית אין זו בושה להודות בכך. עדיף להודות שטעית ולהיות חכם מאשר להחזיק בטעות ולהיות מנצח טיפש. נסה לראות כיצד לבנות וליצור דברים טובים באמת ולא רק דברים שיצרו סביבך איזה באזז כזה או אחר. ותמיד כשאתה לומד משהו נסה לכוון אך ורק אל האמת ולא לשום כוונה אחרת. בהצלחה.

המאמר מאת ידע - הדרך שלך להצליח | להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על משמעות, יעוץ אישי, אימון אישי, פסיכולוגיה ועוד ...

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר