אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?

פורסם בתאריך 02/23/2010 ע"י Eip Good בקטגוריה קואצ'ינג | צפיות: 2818 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: התנהגות, להצליח, ראיון עבודה, תוצאות, רוחניות, הנחות יסוד, אימון, התמדה, פתרון בעיות, בעיות, חסרונות, יעוץ, כנות, אושר, חוכמה, שמחה, ניהול, עובדים, טיפול, קושי, כסף, התמודדות, לימוד מנסיון, חשיבה יצירתית, אימון אישי, אמת, ראיונות, טעויות / שגיאות, יעוץ אישי, אגו גאווה, ידע, חשיבה

אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?

ראיון עבודה. בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית "מהם החסרונות שלך" או "אמור 3 דברים שבהם אתה חלש". כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר על ההצלחות שלו, על מה שהוא עשה, מה הוא ניהל, אילו הצלחות היו לו וכולי.


גם כאן זה לא ממש מסובך למרואיין ללמוד איזו מצגת בע"פ ולחזור ולספר עד מחר את היתרונות שלו. לדבר, זה לא עולה כסף, כולם יודעים לספר על היתרונות וההצלחות שלהם. כמובן שנשאלת השאלה, כיצד ניתן לשפר את תהליך הראיון? כיצד ניתן לדלות יותר מידע איכותי על המרואיין? כיצד ניתן להוציא את המרואיין למקום אמיתי שבו יחשף טוב יותר מי שהוא באמת? כיצד ניתן לדעת טוב יותר עד כמה הוא מנהל טוב באמת ולא רק בתיאוריה? כמובן שהשאלות האלו רלוונטיות בעיקר כאשר אתה מראיין עובד לתפקיד ניהולי.


התשובה לכך היא שעליך לנהל את הראיון בצורה ההפוכה מהמקובל, כדי לקבל תוצאות טובות יותר. בקש מהמרואיין לספר על הכישלונות שלו ועל הדברים שבהם הוא לא הצליח. משאלה פתוחה כנ"ל אתה כמראיין יכול ללמוד המון על המרואיין. ידוע שאדם חכם מתגאה גם בכישלונות שלו, כי אין חכם כבעל הניסיון. רק מי שנכשל ושלמד מהנסיון של עצמו (וגם מכישלונות של אחרים) רק הוא יכול להיות חכם אמיתי. אדם מבין משהו לאשורו רק אחרי שהוא נכשל בו. אחרי שאדם נכשל המון פעמים, הוא יודע טוב יותר מאדם אחר מה לא לעשות וכיצד להשיג טוב יותר את מטרותיו.


בנוסף חשוב שמנהל שעובד אצלך בארגון ידע להתנהג כאשר המצב בארגון קשה ולא מזהיר, לא פחות מאשר שידע להתנהג כאשר הכל טוב. כולם יודעים להצליח כאשר תנאי השוק טובים. הטובים ביותר הם אלו שמצליחים היכן שקשה לכולם, איפה שנדרשת אמביציה, יצירתיות והתמדה. אתה רוצה בשביל הארגון שלך שהעובד שלך ידע להסתדר בכוחות עצמו גם כאשר הכל הולך הפוך מהתוכניות, גם כאשר יקרה האסון הגדול ביותר, כי אתה צריך לדעת שאתה יכול לסמוך עליו. עובד טוב ניכר ביכולת התפקוד שלו בלהתמודד ולפתור בעיות בכוחות עצמו ולא רק בליישם פתרונות.


אם תבקש מהמרואיין שלך בצורה הפוכה מהרגיל לדבר איתך על הדברים שבהם הוא פחות הצליח, תלמד עליו הרבה יותר. תוכל לדעת מה בעיניו נקרא כישלון? מהו קנה המידה של כישלון בעיניו? מי לדעתו אחראי לכישלון שהיה? עד כמה בעיניו הכישלון היה באחריותו (יותר באחריותו טוב יותר) ? עד כמה הוא למד מהכישלון ומהנסיון של עצמו? אילו דפוסי התנהגות הוא שינה בארגון בעקבות הכישלון? אילו מסקנות הופקו?


האם המסקנות שהופקו בעקבות הכישלון אכן יושמו למעשה? אילו דברים בעיניו גרמו רטרואקטיבית לכישלון? מה הוא בדיעבד היה עושה אחרת? עד כמה הוא כנה עם עצמו להודות בטעויות? עד כמה הוא גאה בצורת הטיפול שלו בבעיה? עד כמה הוא יודע לבדוק את עצמו ולהבין למה קורות בעיות? עד כמה הוא יודע לקחת אחריות? עד כמה הוא יודע לקשר את כל הדברים אליו ולהבין שהוא אכן יכול למנוע טעות כזו בפעם הבאה?


עד כמה הוא פתוח לדבר בכנות על חסרונות? עד כמה הוא מפחד לחשוף חולשות? עד כמה הוא מבין למה חשוב לדעת כיצד מתמודדים במשברים יותר מאשר כיצד מתמודדים בהצלחה? לפי התשובות שלו לשאלות האלו, תדע האם בכלל הוא אדם שלומד מהנסיון של עצמו, האם חידשת לו משהו בשאלות שלך או שהוא כבר שאל את עצמו בעבר את השאלות האלו.


זכור, כשהכל הולך טוב, זאת לא חוכמה גדולה לנהל. מנהל טוב הוא מי שיודע כיצד להתמודד כאשר הכל הולך שלא כסדר, שהכל הולך נגד התכנון והנחות היסוד שלו, כשהכל הולך הפוך. מנהל טוב ידע לשרוד כל משבר, מנהל טוב יהפוך כישלון להצלחה, מנהל טוב ילמד מכל דבר, מנהל טוב יהפוך את כישלון להזדמנות להשתפר ולהיות טוב יותר, מנהל טוב לא ישבר בשום מצב, מנהל טוב יתפקד מצוין גם תחת לחץ. אם אתה רוצה מנהל טוב, שאל אותו על דברים שבהם הוא פחות הצליח, תלמד מכך המון. בהצלחה.

המאמר מאת ידע - הדרך שלך להצליח | להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על רוחניות, להצליח, עובדים, חשיבה חיובית ועוד ...

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר