איזה יופי המיתון כבר כאן – טיפים לבעלי עסקים במיתון | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איזה יופי המיתון כבר כאן – טיפים לבעלי עסקים במיתון

פורסם בתאריך 11/12/2008 ע"י ג'וי מרוז בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 2586 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מיתון, עסקים, אימון עסקי, יעוץ עסקי, מינוס, כספים, בנקים, חובות, אימון, ג'וי מרוז, ג'וי, כלכלה, שיווק, ניהול

אני לא אוהבת חדשות רעות. לכן ניסיתי בתחילה להדחיק את הידיעה הברורה שהמיתון בדרך אלינו. כאשת כספים מנוסה אני יודעת שכך פועל השוק, אחרי כל תקופה של צמיחה מגיעה תקופה של מיתון, וכל הסימנים מראים שהפעם זה ככל הנראה מיתון עמוק מקודמיו. ובכל זאת, ניסיתי כמיטב יכולתי להתנתק מהחדשות, ולכמה ימים הכל היה נראה די בסדר.
ואז הגיע אלי הלקוח הראשון שנאלץ להתמודד עם המשמעויות הקשות של המיתון עבורו. נראה היה כי העסק שהשקיע בו שנים רבות ואהבה גדולה עומד בפני קריסה. הבנתי שאי אפשר להתעלם יותר מהמצב וצריך להכיר בו ולפעול. יחד, בעזרת יצירתיות ונחישות יצאנו למסע להצלת העסק שלו.
בערך באותו הזמן, התחיל לקרות במשרד שלי משהו מופלא. אחד אחד הם החלו להגיע אלי, דואגים, או עם קשיים כאלו ואחרים. ואנחנו ביחד, במפגשי הערכות ממוקדים, הפכנו את ה"צרה שנפלה עליהם משמיים" להזדמנות, למקור לצמיחה ולאופטימיות. למדנו להחליף את הדאגה בעשייה. וכך הפכנו את הלימון החמוץ הזה ללימונדה מופלאה.

במאמר הזה אשתף אתכם בסדרה ראשונה של טיפים, שעליהם אני עובדת יחד עם בעלי העסקים שמגיעים אלי לפגישת הערכות לקראת המיתון:

1. הצעד הראשון: להכיר במציאות, לקום ולפעול: אפשר לבחור לא לצמוח מהמיתון, לשקוע עם השוק. כלומר, להתכחש לזה שהוא פה, להתמלא בייאוש או בהיסטריה. מאידך, אפשר לבחור לצמוח מהמיתון, להכיר בזה שהוא פה ולבדוק מה אפשר לעשות מולו. כלומר, להתייחס אליו באופן ענייני, לראות היכן אפשר להיות פרואקטיבים, ואיפה אפשר להשתמש בו לטובתנו.
ואיך אתם בוחרים להתנהל נוכח המציאות החדשה?

 

2. להפסיק לעגל פינות: לכולנו יש פינות בעסק שאנו נוטים לעגל. מטלות שאנו נוטים להזניח ותחומים שאנו לא מטפלים בהם. הכוונה לתחומים בעסק שלנו שאנו כבר מזהים ויודעים שיש לפעול שם, אבל מסיבות כאלו ואחרות לא עושים זאת. הבחירה להתחיל לפעול בהם תיתן לעסק שלנו דחיפה ונקודת התחלה טובה יותר בתקופה הזו. צעד קטן זה יכול לעיתים להביא לשיפור מיידי בתוצאות של העסק שלכם.
למשל, אולי אתם נוטים להזניח את הגביה שלכם? זה הזמן לטפל בנושא, וליצור את מאגר המזומנים ונהלי העבודה שיעזרו לכם בהמשך.
אולי אתם לא מקפידים לשמור על קשר עם לקוחות? זה הזמן להתחיל לנהל ולעודד את הקשר הזה ועל ידי כך לגרום לזרימה נוספת של לקוחות לעסק שלכם.
אז איזה פינות אתם בוחרים להפסיק לעגל?


3. להתכונן לשינויים בשוק – צרכנים נוטים לצרוך אחרת בזמן מיתון. מובן מאליו שישנם מוצרים שהביקוש אליהם יקטן, אולם יש מוצרים רבים שהביקוש אליהם דווקא יגדל בזמן מיתון. לכן קחו בחשבון כי השוק בו אתם פועלים עומד להשתנות. הקדישו זמן ללמוד ולצפות את השינויים האלו.
ההערכות לקראת השינוי בשוק לא מתייחסת רק לסוג מהמוצרים שאתם מציעים. לעיתים היא קשורה גם לאופן תמחור המוצר, לשיטת הגביה וכו'.
למשל, יש לכם עסק למכירת ריהוט ביתי? קחו בחשבון שבתקופה כזו דווקא עולה הביקוש למוצרי "עשה זאת בעצמך" (DIY), כי הם נתפסים כחסכוניים יותר. זה הזמן להתאים את קו המוצרים שלכם.
אתם מטפלים אלטרנטיביים? סביר להניח שבתקופה הזו ירד הביקוש לטיפולי פינוק וצ'ופר אבל יעלה הביקוש לטיפולים הקשורים לסטרס ותוצאותיו. זה הזמן להתאים את הפרסום שלכם ואת סוג השירות שאתם נותנים בהתאם.
אז מה הולך להשתנות בשוק שלכם? ואיך אתם נערכים לכך?

4. התארגנות פיננסית: כמובן שגם חוקי המשחק הפיננסיים עומדים להשתנות, כבר עכשיו מרגישים שהבנקים יותר קפדנים במתן אשראי. לכן זה הזמן להיערך בהתאם.
ראשית, להקדים ולבנות תזרים מזומנים על מנת לוודא שאתם לא עומדים להיקלע לתזרים שלילי ולמחסור במזומנים שיעצור את העסק שלכם. הדבר חשוב במיוחד לעסקים עם הוצאות גדולות או לחילופין לעסקים בהם יש הרבה תשלומים ותקבולים דחויים (אשראי).
בנוסף, מומלץ בחום לטפל בתחומים הבאים: להסדיר את נושא קו האשראי בבנקים, לטפל בנושא הגביה, לבדוק מחדש את התמחיר שלכם ולבדוק האם יכולים להיות לכם מקורות כספיים חלופיים.
אז מה אתם בוחרים לעשות כדי להיערך נכון מבחינה פיננסית?

5. לפזר סיכונים: זה הזמן לבחור ללכת קצת יותר על בטוח. למפות את הסיכונים העסקיים שלכם, ולבחון אותם מחדש, בעיקר את אלו שאינם הכרחיים. וכמובן לנסות לפזרם כמיטב יכולתכם.
למשל, העסק שלכם תלוי רק במוצר אחד או לקוח אחד עיקרי? מדובר בסיכון משמעותי וזה הזמן לדאוג לאלטרנטיבות.
יצרו לעצמכם רשת בטחון - תוכנית מגירה או Plan B"" שתחזיקו למקרה שדברים ישתבשו, או רזרבת מזומנים שתשמרו לשעת דחק יאפשרו לכם את השקט הנפשי הנדרש כדי לפעול טוב יותר ביומיום.
אז מה הסיכונים בעסק שלכם? כיצד תבחרו להתמודד עימם?

 אני בוחרת לחוש אופטימיות בעודי מסתכלת על המיתון. לזכור, שלעיתים דווקא משבר קטן בחיים הוא שעוזר לנו להשתפר ולטפס מעלה. להבין, שזה בדיוק הדבר שמאפשר לבעלי עסקים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהגיע לסוף המיתון ולצמיחה שאחריו יעילים יותר, ממוקדים יותר ויצירתיים יותר. ככל שנקדים להכיר במצב, כך נתחיל את ההתמודדות שלנו עם התקופה הזו מנקודת התחלה מוצלחת יותר. בסופו של דבר כולנו יודעים שלפעמים אין כמו תקופה של "קושי" כדי להוציא מאיתנו את הטוב ביותר.
אז מה אתם בוחרים, איזה מין מיתון יהיה לעסק שלכם?

אודות ג'וי מרוז

ג'וי מרוז

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר