לוח מגע חכם של Zen | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לוח מגע חכם של Zen

פורסם בתאריך 01/31/2010 ע"י מאיה גולדמן בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 891 | התחבר לדירוג המאמר

סקירה קצרה על לוח מגע חכם בטכנולוגיית Zen והשימוש שעושים בו בכיתות לימוד וחדרי ישיבות בארץ ובעולם.

 


קיימות טכנולוגיות שונות ללוחות מגע חכמים כולל אפשרות של חיבור מכשיר נייד למסך, כולל מסך מקרן, והפיכתו ללוח מגע חכם. ואולם הטכנולוגיה המרשימה ביותר בתחום לוחות מגע אינטראקטיביים הם הלוחות של Zen מבית Tranzendia. לוחות זן של טרנזנדיה הם מבוססי טכנולוגיית אינפרא אדום.

חיישני האינפרא אדום מקיפים את הלוח מכל צדדיו ובכך בעצם קולטים כל מגע על הלוח בין אם מדובר באצבע, עט או כל אמצעי מגע אחר.

 

הייחוד בלוח אינטראקטיבי של זן הוא בכך שהלוח עצמו מצופה בשכבת הגנה המאפשרת גם שימוש בטושים מחיקים. השילוב בין דיו אמיתי לדיו דיגיטלי מאפשר חופש בחירה ודינמיות עבור המרצה.

 

דבר נוסף שמבדיל את הלוח החכם של Tranzendia הוא עלות התחזוקה השוטפת שלו. מאחר וחיישני האינפרא אדום מחולקים לחלקים בני מספר סנטימטרים ספורים, במידה ואחד מהם מתקלקל ניתן לשלוח רק אותו לתיקון במקום לשלוח את כל הלוח.

 

עם לוח מגע אינטראקטיבי Zen מגיעה תוכנה הדומה מאוד לציירן שאנו מכירים מ Windows. תוכנה זו מספקת כלים לכתיבה והמחשה ויזואלית של גרפיקות שונות שנוצרות בצורה דינמית על ידי המשתמש.

 

מרצים רבים יוכלו לספר לכם כמה לא נוח להרצות בפני כיתה כאשר צריך בו זמנית להסתכל על המסך, לשלוט בעכבר ובמקלדת ולשים לב לשאלות ורמת ההקשבה של הסטודנטים או התלמידים. לוח חכם של זן מוריד את הצורך בשימוש בעכבר ומקלדת וכל השליטה במחשב נעשית דרך המסך על ידי מגע בלבד.

 

טכנולוגיות אחרות שמציעות אפשרות של לוח מגע חכם הן –Pressure sensitive, Smart bards, Electro magnetic. כל אלו עונים על הצורך של שליטה דרך מגע במסך ואולם בטכנולוגיית זן ישנם יתרונות שאין בטכנולוגיות אלו כמו הלוח העמיד וציפוי ההגנה, עלות וקלות התחזוקה השוטפת והעובדה שניתן להשתמש בכל אמצעי מגע שרוצים בכדי לתפעל אותו.

 

ה Zen board הוא הפתרון הטוב ביותר עבור מרצים, חדרי ישיבות ומורים בכיתות. במדינות שטכנולוגיה זו הוכנסה לשימוש בכיתות לימוד של תלמידים צעירים כלוח חכם לכיתה כבר ניתן לראות עלייה ברמת העניין של התלמידים וריכוז רב יותר בחומר המועבר. התלמידים ששים לגשת ללוח בכדי לענות על שאלות והמורה יכול להסביר בצורה ויזואלית רחבה בהרבה מאשר ניתן בשימוש בלוח רגיל או במסך מקרן סטטי. בהרצאות של מרצים ואף של אנשי עסקים ניתן לערוך שינויים ותיקונים תוך מספר שניות גם תוך כדי ההרצאה.


 

אודות מאיה גולדמן

פניילי

מאיה גולדמן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר