טיפול במוסך | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


טיפול במוסך

פורסם בתאריך 11/09/2008 ע"י אורן שץ בקטגוריה רכב | צפיות: 1011 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: רכב, רכבים, מוסך, מוסכים

אחזקת רכב חדש או רכב יד שניה היא הכרח בימינו, אך לעתים היא יכולה להרגיש כמו כאב ראש לא נורמאלי. מלבד העלויות הרבות שכרוכות באחזקת רכב (ביטוחים, אגרות, טסטים, דלק ועוד), אנו נדרשים מעת לעת לעבור טיפולים שונים בחסות מוסך. במקרה הטוב יהיו אלו טיפולי מוסך שגרתיים, ובמקרה הרע יהיו אלה טיפולים חריגים להם נזדקק במקרי חירום שונים בהם התקלקלו לנו רכיבים חשובים באוטו.

 

המדריך שלפניכם נועד לאלו שמרגישים נבוכים כשהם נאלצים לבקר במוסך. כאן תוכלו לקבל טיפים הכרחיים, וללמוד כיצד לפנות ולהתנהל מול המוסכניקים, והכי חשוב - כיצד להימנע ממצב בו יעבדו עליכם.

רובנו, לא נעים להודות, לא הכי מבינים בעולם בכל הקשור לבפנוכו של הרכב. מבחינתנו, אם המנוע מתחמם או האוטו עושה רעשים מוזרים, זה סימן להביא אותו במהירות לטיפול מוסך, בלי שיהיה לנו מושג כל כך מה מקורה של הבעיה. בדיוק מהסיבה הזו אנו חשים לעתים מרומים, או חסרי אונים בבואנו לעבור טיפול מוסך. המוסכניקים המקצוענים מספרים לנו מה התקלה, מה צריך לעשות כדי להתגבר על התקלה, ומתמחרים את העבודה בסכומי כסף שאין לנו שמץ של מושג מאיפה הם הביאו. מוסך הוא מוסד מקצועי. כשם שרובנו לא מבינים במחשבים, וסומכים על טכנאי המחשבים בעת תקלה, כך עלינו, בלב ברירה, לסמוך על אנשי המקצוע שמספקים לנו שירותי מוסך.

נסו להיות קשובים לדברי המוסכניק שלכם, התקילו אותו בשאלות, ואם הצעת המחיר שלו או חוות דעתו המקצועית נשמעת לכם חשודה, אל תתביישו לנסות לקבל חוות דעת נוסף מאת מוסך אחר. בעל מוסך טוב, כזה שאפשר לסמוך עליו, יהיה בעל מוסך שיציג בפניכם את הבעיה של הרכב שלכם, ויציע לכם מספר דרכי פתרון אפשריות, תוך ציון המחיר של כל אחת מהדרכים. מקרה בו בעל מוסך פורש בפניכם שורה רחבה של אפשרויות, הוא מקרה בו אתם בטוחים שלא מתמרנים אתכם. אם בעל מוסך יאמר לכם, לדוגמה, שהתקלקל לכם חלק ברכב, והפתרון האפשרי הוא רק החלפה שלו בסכום מסוים שאי אפשר לערער עליו, הטילו דופי בדבריו, והיו חשדנים כלפיו. לעומת זאת, אם תיתקלו בבעל מוסך שיציע לכם אפשרויות מגוונות, ואף יציע לבדוק את התקלה אצל מוסך נוסף, דעו לכם שאיש המקצוע מולו אתם עומדים הוא כנראה איש מקצוע אמין ומקצועי.

אחד הסיוטים הגדולים של כל מי ששולח את רכבו לטיפול מוסך, הוא שאחרי תיקון הרכב, יעדכן אותו בעל המוסך שלהצעת המחיר הראשונית נוספו עלויות נוספות בעקבות תקלות נוספות שנמצאו ברכב. הדבר מעצבן ומטריד במיוחד במקרים בהם התקלות החדשות שצצו "פתאום" מעלות את מחיר התיקון בצורה משמעותית. עפ"י חוק, מוסך מחויב לעדכן את בעל הרכב בכל עלות נוספת שחורגת מעל 20% מהמחיר שסוכם בתחילה. אם אתם נתקלים בבעל מוסך שמנפח את הצעת המחיר הראשונית בשיעור חסר פרופורציה, העמידו אותו במקומו וסרבו לשלם את העלויות המנופחות שהוא טוען שלכאורה נקלעתם אליהן ללא שליטה.

לסיכום, אנו ממליצים לכל מי שפונה לטיפול מוסך, לנהוג באותה הדרך בו היה נוהג במידה והיה שולח את המחשב שלו לתיקון, או במידה והיה מזמין טכנאי לתקן את הטלוויזיה שלו. היו חשדניים, וערניים למוצא פיהם של בעלי מוסך, שכן הם במקרים רבים בעלי אינטרס שונה והפוך משלכם - להרוויח כסף והרבה. מוסך טוב יהיה מוסך שישרה על הלקוחות שלו תחושה נינוחה, שיש על מי לסמוך, ושהתקשרות איתו תיעשה בצורה אמינה, גלויה ונעימה.

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר