שרשרת אספקה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שרשרת אספקה

פורסם בתאריך 01/12/2010 ע"י nirit shalom בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 630 | התחבר לדירוג המאמר

 

הקדמה לניהול שרשרת אספקה
אם החברה שלך מייצרת מוצר מחלקים שנרכשו מספקים שונים , ומוצרים אלו נמכרים ללקוחות , אז יש לך שרשרת אספקה . יש שרשראות אספקה שהם פשוטות בעוד אחרות הן מסובכות המורכבות של שרשרת יכולה להשתנות בין גדלים של עסקים שונים ובין מספר המוצרים שמיוצרים.

המרכיבים בשרשרת האספקה
שרשרת אספקה פשוטה מורכבת מכמה אלמנטים שמקושרים לאורך תנועת המוצר הקשור בה. שרשרת האספקה מתחילה ונגמרת עם הלקוח.


הלקוח: הלקוח מתחיל את השרשרת כאשר הוא מחליט לרכוש מוצר שהיה מוצע למכירה על ידי חברה כזאת או אחרת. הלקוח יוצר קשר עם מחלקת המכירות של החברה שמכניסה את סדר המכירה עבור כמות ספציפית שצריכה להיות מסופקת עד תאריך מסויים אם צריך לייצר את המוצר סדר המכירות יכלול דרישות שצריך למלא על ידי מתקן הייצור.


תכנון: הדרישה המופעלת על ידי מחלקת המכירות תהיה משולבת עם ההזמנות . מחלקת התכנון תיצור תוכנית ייצור על מנת לייצר את המוצרים כדי למלא את דרישות הלקוח כדי לייצר את המוצר על החברה יהיה לרכוש את חומרי הגלם הנדרשים לכך.


רכש: מחלקת הרכש מקבלת רשימה של חומרי גלם ושירותי הנדרשים על ידי מחלקת הייצור על מנת להשלים את דרישות הלקוח. מחלקת הרכש שולחת הוראות לספקים נבחרים על מנת לספק את חומרי הגלם הנדרשים לאתר הייצור בתאריך הנדרש.


ניהול מלאי: חומרי הגלם מתקבלים מהספקים , עוברים ביקורת איכות ודיוק ומועברים למחסן. הספק אז ישלח קבלה אל החברה שאליה נשלחים החומרים חומרי הגלם יאוחסנו עד שהם יידרשו עבור מחלקת הייצור.


ייצור: בהתבסס על תוכנית הייצור חומרים הגלם מועברים למלאי של אזור הייצור . המוצרים המוגמרים המוזמנים על ידי הלקוחות מיוצרים על ידי שימוש בחומרי הגלם הנרכשים מהספקים. לאחר שהפריטים הושלמו ונבדקו הם מאוחסנים בחזרה במחסן לפני המשלוח אל הלקוח.


תעבורה: כאשר המוצר המוגמר מגיע למחסנים , מחלקת המשלוחים מחליטה על הדרך היעילה ביותר לשנע את המוצר כך שישלחו לפני תאריך היעד אל הלקוח , כאשר הסחורה מתקבלת אצל הלקוח החברה תשלח קבלה עבור המוצרים שנשלחו.


ניהול שרשרת אספקה


על מנת לוודא את פעולתה של שרשת אספקה בצורה האופטימלית ביותר ושתייצר את הרמה הטובה ביותר של שביעות הרצון אצל הלקוח בעלות הנמוכה ביותר החברות אימצו להם תהליכים של ניהול שרשרת אספקה ושל טכנולוגיה נלווית . ניהול שרשרת אספקה פועלת בשלושה רבדים של פעילות על חלקים שונים של החברה שיתמקדו בהם: הביצועית, אסטרטגית והארגונית.


האסטרטגית: ברובד הזה , הנהלת החברה תצפה לרמה גבוהה של החלטות אסטרטגיות הדואגות לארגון כולו כמו הגודל והמיקום של אתרי הייצור, שותפיות עם ספקים , מוצרים שיש לייצר ושווקי מכירות.

הארגונית: החלטות ארגוניות על אימוץ של אמצעים שייצרו הטבות של עלויות כמו שימוש בטכניקות כמו שימוש בטכניקות הטובות ביותר שיש בתעשייה , פיתוח אסטרטגיות רכישה עם ספקים מועדפים , עבודה עם חברות לוגיסטיקה על מנת לפתח עלויות יעילות של משלוחים והעברות .


ביצועית: החלטות ברמה זאת נעשות כל יום בעסקים שבודקים כיצד המוצרים מועברים לאורך שרשרת אספקה , החלטות ביצועיות משלבות הכנת לוחות זמנים ושינויים בייצור , רכש , הסכמים עם ספקים – קבלת הזמנות מלקוחות והעברת מוצרים למחסנים.


טכנולוגית ניהול שרשרת אספקה

אם חברה מצפה להשיג רווחים או ייתרונות מתהליך ניהול שרשת האספקה שלה, הם יידרשו רמה מסויימת של השקעה בטכנולוגיה . עמוד השדרה של ארגונים רבים וגדולים היו מיזמים יקרים ורחבים של תכנון משאבים , כמו ERP , SAP או ORACLE .
מאז האימוץ הרחב של טכנולוגיות האינטרנט כל העסקים יכולים להנות מייתרונות תוכנות אינטרנט מבוססות תקשורת , תקשורת מיידית בין מפיצים ולקוחות יכולה לסייע לעדכון מפעם לפעם של מידע שהוא המפתח בניהול שרשרת אספקה.
 

אודות nirit shalom

nirit shalom

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר