האם יש דבר כזה מבצע ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


האם יש דבר כזה מבצע ?

פורסם בתאריך 10/30/2008 ע"י יוסף שביט בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1066 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מכירות, שיווק, פרסום, מבצע, קנה קבל, זול, חינם, תשלומים

מבצעים אמורים להוביל לעליה במכירות וכתוצאה מכך מהווים כלי שיווקי יעיל. מבצע, אמור להמשך מספר ימים או שבועות, ומטרתו, בדר"כ, לקדם מוצר חדש כך שכתוצאה מהפחתת מחירו יסכימו לקוחות להעדיף אותו על פני מוצרים אחרים אותם הם נוהגים לרכוש.

 

כיום, אנו מגלים כי בכל פינה בחנויות ובשלטים, בעיתונים וברדיו, בפליירים ובטלויזיה מוצעים לנו עוד ועוד מבצעים. האם באמת המבצע הוא מבצע או שמה עדיף לחלק את המילה לשניים : מ + בצע (מקורו בבצע) ?. לדעתי מדובר באפשרות השניה והיא מובילה אותנו , הצרכנים, פעם אחר פעם לרכוש את המוצרים המוצעים במבע על אף שאינם בהכרח טובים לנו ולמגבלות תקציבנו. לראיה פתחו את ארונות המטבח וחשבו כמה כסף יושב במלאי. מחקרים רבים מראים כי אנו נוטים לזרוק 10% מסה"כ המוצרים אותם אנו רוכשים , למבצעים יש חלק משמעותי בנתון זה.

להלן דוגמאות למבצעים שונים בהם יש נטייה להשתמש בארצנו :

מבצעים שמבוססים על תשלומים נוחים : בואו נבחן לדוגמא את המבצע המעניין שהוצע לנו בפרסומת לפלאפון שבו השתתפה נינט - הוצעו לנו פלאפון , חבילת דקות וטלוויזיית LCD והעלות למבצע היתה 299 ש"ח לחודש. נשמע מעניין ... אולי כן, אולי לא. בחישוב כולל שאותו איננו עושים בדר"כ העלות במשך שלוש שנים עומדת על 10764 ש"ח , בחישוב עלויות המוצרים והשירותים שניתנים לנו , וזאת מבלי לעשות סקר שווקים העלות אינה עולה על 7500 ש"ח , לאיפה נעלמו 3264 ש"ח ?.

מבצעים שמבוססים על מתן מוצרים במתנה : אני ואשתי הגענו לאחת מרשתות האופנה בכדי לקנות לה מספר פריטי לבוש. הרשת המדוברת מייצרת מבצעים רבים והם מצליחים לבלבל אותנו הלקוחות פעם אחר פעם. המבצע, באותו זמן, היה נפוץ מאוד "קנה 2 וקבל 2 בחינם" . הרי לכם שאלה פשוטה - מה גובה ההנחה באחוזים ?. אם אמרתם 50% טעיתם, אבל אל תרגישו שלא בנוח , רבים חושבים כמוכם, זו מטרת המבצע. המוצרים אותם אתם מקבלים ב"חינם" הם המוצרים הזולים יותר ובשל כך שלעולם לא תרכשו ארבעה מוצרים זהים לא תגיעו לרמת הנחה העומדת על 50%.

מבצעים שמבוססים על הנחה במחיר : הנחות במחיר לא פעם מעידות על ניסיון "לדחוף" לנו מוצרים, במידה והמוצר אינו נכנס לשוק לאחרונה, מומלץ מאוד לבחון האם באמת מדובר במבצע. בדר"כ שינו את המחיר במיוחד כך שיהיה גבוהה יותר ולאחר מכן צירפו למחיר הגבוהה את ההנחה המדוברת. זה ידוע שהאדם העסוק ביותר בחנות הוא האדם שנושא את אקדח המחירים שמשנה באופן קבוע את מחירי המוצרים בחנות כך שניתן יהיה להוזיל אותם בכל פעם שנוצר מבצע חדש.

מבצעים שמבוססים על היותך חבר מועדון : מי מאיתנו לא קיבל הצעה מפתה להפוך לחבר מועדון ?, בחלק מהמקרים הדבר אינו כרוך בתשלום, במקרים שונים אף מציעים לנו לקבל מתנה באם נבחר להפוך להיות חבר מועדון. כרטיסי חבר המועדון אינם מקנים הנחות סתם מבלי סיבה, באמצעות היותכם חברי מועדון ישנה אפשרות לקבל עליכם מידע חשוב - מה אתם צורכים ?. מידע זה חשוב מאוד בכדי להוביל לעליה משמעותית בקניותיכם באמצעות הצעות שיובילו אתכם לעשות אחד או יותר מהדברים הבאים :
1. לחזור לחנות בתכיפות גבוהה יותר.
2. לרכוש מוצרים שלא תכננתם לרכוש.
3. למנוע מעבר לרשת מתחרה.
העליה ברכישות יכולה לנוע בין 5% ל-15%.

צרכנות נבונה, היא לא שם אחר לקמצנות, אלה שם אחר להתנהלות צרכנית תקינה. בימינו, יש שימוש מסיבי בשיטות פסיכולוגיות המובילות אותנו לרכוש מעל ומעבר לרמת הצריכה הנדרשת לקיום ברמה גבוהה. כל חסכון אותו אנו יוצרים היום, יוכל לעזור לנו להגשים חלומות בעתיד או להקל עלינו בימים קשים.

להלן מספר דרכים להימנע מטעויות הנובעות ממבצעים מטעים :
1. בצעו סקר שווקים גם אם ההצעה נראית כדאית מאוד.
2. הבינו מה סה"כ המחיר במידה ומדובר בתשלומים
3. תמיד תדעו, מבצע בדר"כ חוזר על עצמו ואינו נמשך יום אחד בלבד, למרות שאיש מכירות נמרץ יגיד לכם אחרת.
4. שימו לב לפרטים הקטנים - במיוחד במבצעים בהם אתם מקבלים מוצר או מוצרים בחינם.
5. בדקו בקופה כי אכן ישנה הפחתה במחיר, בחלק מהמקרים המבצעים לא מעודכנים במחשבי הקופות.
6. הימנעו ככל האפשר מכרטיסי חבר מועדון, במידת הצורך הימנעו מלרכוש מעבר לרשימת הקניות אותה הגדרתם מראש.
7. צרו חוזה לא כתוב עם בן הזוג שבמסגרתו בכל קניה מעל סכום מסוים (נניח 200 ש"ח) אתם מתייעצים טלפונית. לחליפין, אתם יכולים לעשות הסכם עם עצמכם שלא לרכוש מוצר ביום בו ראיתם אותו אלה יום למחרת - תראו שב-80% מהמקרים, הרכישה תהיה פחות מעניינת ומגרה, במיוחד בגלל שיהיה לכם מספיק זמן לעשות סקר שווקים.
8. הימנעו ככל האפשר מלהשאיר כל מידע בנקודות מכירה עליכם, על בני משפחתכם, על עקרונות הרכישה שלכם וכיו"ב. המידע ישמש לצורך שיווק ממוקד ויעיל יותר בעתיד שיגרום לכם בסופו של דבר לבצע רכישות לא מושכלות. כמו כן, ברוב המקרים יבקשו ממכם לחתום על מסמך ועליו , באותיות הקטנות, יהיה רשום שאתם מאשרים להעביר את המידע לגורמים נוספים.

כולי תקווה שמידע זה יעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות. לפרטים נוספים ולשאלות כנסו לאתר הבית -  www.hadrachot.com

 

אודות יוסף שביט

יוסי שביט הינו יועץ עסקי ומרצה בתחומי היזמות, הניהול, השיווק, התקשורת ועוד. בעל תואר ראשון בניהול מערכות בריאות ותואר שני במנהל עסקים במגמה ליזמות והיי-טק באוניברסיטת בן גוריון. יוסי ייסד ומנהל עד היום את העסק "אפיקי יוזמה", הינו בעל ניסיון יזמי רב הן בפן היעוצי הפרקטי ליזמים רבים מאזור באר שבע, הדרום והארץ בכלל והן בפן האקדמי כעוזר מחקר במחקרים בתחומי היזמות.ניתן לעיין באתר העסק http://hadrachot.com

יוסף שביט

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר