עורך דין טוב- איך בוחרים ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עורך דין טוב- איך בוחרים ?

פורסם בתאריך 10/28/2008 ע"י אורן שץ בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 1269 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עורכי דין, משרד עורכי דין

עורך דין טוב- איך בוחרים ?

המוניטין של עורכי דין הינו הפכפך: מצד אחד, שכירת שירותיו של עורך דין טוב יכולה להביא לזכייה משפטית, ומצד שני קשה לדעת מתי עורך הדין מדבר בגילוי לב מתוך הגנה על האינטרס שלנו כלקוחות. לשון חלקלקה וכריזמה הן רק חלק מהתכונות שהופכות את עורכי הדין לשנויים כל כך במחלוקת: הם יכולים לגבות סכומי עתק ולצאת מופסדים מאולם הדיונים, ולעתים הם יכולים לעזור לכם לזכות בדיונים הנוגעים לעניינים רפואיים או משפחתיים סבוכים ואף בחיי אדם. איך בוחרים עורך דין טוב? על כך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

פירמה גדולה או משרד עורכי דין קטן?

בחרתם להיעזר בשירותיה של פירמה גדולה? הנה כמה דברים שכדאי שתקחו בחשבון.
רוב הקליינטים המגיעים לפירמות גדולות או משרד עורכי דין יוקרתי בעקבות עורך דין מסוים ששמו הולך לפניו לא יזכו להיות מטופלים אישית על ידי אותו עורך דין. בלשכות הגדולות מתבצעת רוב העבודה על התיק על ידי מתמחים ועוזרים, כשעיקר תפקידו של עורך הדין המייצג היא לטעון בבית המשפט. כמובן, שאין זה עניין של מה בכך, אך קחו בחשבון שעבודת איסוף החומר והכנת הטיעונים לא תעשה ישירות על ידי העו"ד המייצג.
במשרד קטן תוכלו להיות בטוחים כי עורך הדין שלכם מטפל ישירות בכל הנוגע לתיק: איסוף החומר, עבודת הניירת, הכנת כתבי הטענות, חיפוש איתור וכל פרוצדורה אחרת- עורך הדין שלכם יהיה מעורה בכל.
התשובה לשאלה "מה עדיף" אינה חד משמעית ויש להביא בחשבון את שיקוליו של כל מקרה לגופו.

אל תזלזלו בכימיה בין- אישית

בבואכם לפגוש עורך דין מסוים שעתיד לייצג אתכם, חשוב שתחושו בנוח. אם אינכם מרגישים כי אתם סומכים על האדם שיושב מולכם לא כדאי שתעזרו בו. עורך דין טוב צריך גם לדעת להיות קשוב וסבלני ללקוחותיו, ולתת להם את ההרגשה שהם בידיים הטובות ביותר. עליכם לחוש כי אתם יכולים לשתף את עורך הדין שלכם בכל הפרטים על מנת שידע את העובדות לאשורן וידע לבנות כתב הגנה או תביעה מתאים משכנע ואמין. שיתוף פעולה מירבי ועבודה הדדית הם תנאי חשוב שאין לזלזל בו בדרך להצלחה בבית המשפט.

עורכי דין כלליים מול משרד עורכי דין מומחים- מה עדיף?

אם החלטתם לבחור משרד עורכי דין שמציע את שירותיהם של עורכי דין מומחים לבעיה המשפטית שבה נתקלתם, תוכלו ליהנות משירות מקצועי במיוחד. משרד עורכי דין המתמחה בתחום מסוים (גרושים, רשלנות רפואית, ביטוח וכו) מתהדר ברזומה של מאות תיקים וייצוגים בתחום ספציפי. במקרים רבים, הידע המעמיק והניסיון הם המפתח להצלחה ולזכייה בבית המשפט. משרד עורכי דין כללי הלוקח על עצמו תיקים ממגוון נרחב של תחומים (ויהיה מוצלח ומנוסה ככל שיהיה) - יתקשה לשלוט במגוון רחב כל כך של תחומים בצורה כה מעמיקה.

בחירת משרד עורכי דין בעקבות המלצה

בגלל ההיצע עורכי הדין העצום שקיים בשוק, אחת הדרכים שנחשבות "בטוחות" יותר היא לבחור משרד עורכי דין בעקבות ניסיונם של חברים או בני משפחה.
מתוך סיפורים של מכרים וחברים ניתן ללמוד הרבה על התנהלות עורך הדין, הצלחותיו ותחומי החוזק והחולשה שלו. אין הדבר אומר כי הדברים יחזרו על עצמם במדויק במקרה שלכם: תמיד כדאי גם ליזום פגישה אישית עם עורכי דין מומלצים ולקבל מהם התרשמות והצעה לגבי הטיפול במקרה הספציפי שלכם. אחרי הכל כפי שכבר צוין כאן- גם כימיה אישית משחקת תפקיד לא קטן.

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר