רוצה להיות קריין רדיו! | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


רוצה להיות קריין רדיו!

פורסם בתאריך 10/28/2008 ע"י אורן שץ בקטגוריה מוזיקה | צפיות: 1672 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קריינות, קריין, קריינית

רוצה להיות קריין רדיו!

קריינות רדיו היא ללא ספק אחד המקצועות המרתקים והמאתגרים שישנם בתחום התקשורת. אם אתם מרגישים כי נולדתם להיות קריינים, והחלום שלכם הוא לשמוע את קולכם מתנגן לו מעל גלי האתר, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו.

עולם הרדיו קוסם לכם? בצדק!

משרת קריין יכולה לפתוח לא מעט דלתות בתחומי הרדיו. הגשת תוכניות, עריכה מוזיקלית וטכנאות סאונד הן רק חלק קטן מהרשימה. קריין טוב זוכה לפופולריות רבה ואחוזי האזנה גבוהים, ושמו אכן הולך לפניו...

באילו מקצועות ניתן להשתלב כקריינים?
 
שאלה זו אולי נשמעת מגוחכת, אך היא לחלוטין במקומה. תחום הקריינות הוא חלק מתחום נרחב של לימודי רדיו, הכוללים גם לימודי שדרנות, עיתונות משודרת, עריכה מוסיקלית, כתבות שטח, דיבוב ועוד. במהלך קורס הקריינות נלמדים כל הנושאים הללו, ובסופו תוכלו לגשת לאודישנים עם דמואים של הקלטות שלכם.

איפה ניתן ללמוד קריינות?


אם החלטתם על לימודי קריינות- ישנן שתי אפשרויות לימודי קריינות העומדות בפניכם: האחת היא לימודי קריינות לתואר ראשון באחת האוניברסיטאות (כחלק מלימודי תקשורת), והשנייה היא מסלול לימודי תעודה מקוצר במכללה או במסגרת לימודי קריינות פרטיים. איך תדעו מה עדיף? בהמשך תוכלו לקרוא על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות:

לימודי קריינות באוניברסיטה


קריין איכותי הרוצה להשתלב במקצועות החדשות והתקשורת המובילים לא יכול להרשות לעצמו לסמוך על קולו הרדיופוני בלבד. על מנת להיות קריין חדשות מקצועי יש צורך אלמנטרי בהבנה של נושאים מדיניים, כלכליים ואקטואלים בכלל, על מנת לערוך את מהדורת החדשות ולהגיש אותה בצורה הבהירה והמדויקת ביותר. לימודי קריינות באוניברסיטה יכינו אתכם לכך בצורה הטובה ביותר.

לימודי קריינות באוניברסיטה- יתרונות
 

1. בסיום הלימודים יוענק לכם תואר ראשון בתקשורת- אחד התארים הנחשקים והמבוקשים בשוק שיאפשרו לכם להשתלב במגוון רב של עבודות, ביניהן גם קריינות.
2. לימודי קריינות באוניברסיטה יפגישו אתכם עם טובי המרצים ותכניות הלימוד.
3. לימודי קריינות באוניברסיטה יעשירו את ידיעותיכם ויחשפו אתכם גם לתחומי תקשורת נוספים מלבד קריינות.

לימודי קריינות באוניברסיטה- חסרונות


1. סטודנט שמעוניין להיות קריין, ואינו מוצא עניין ביתר מקצועות התקשורת ימצא את הלימודים ארוכים ולעתים גם לא מעניינים. קריינות היא חלק קטן מתוך מגוון רחב של תחומים שיהיה עליכם לשלוט בהם במסגרת לימודיכם באוניברסיטה.
2. משך הלימודים הינו 3 שנים, לעומת מספר חודשים מצומצם במכללות וקורסים פרטיים.

לימודי קריינות מצומצמים


מי שמעוניין להיות קריין יוכל להירשם לקורס של אחת מתחנות הרדיו או מכללות פרטיות, שיכשירו אתכם לעבודת קריין בפרק זמן קצר יחסית. הלימודים ממוקדים מאד ומתחלקים בין לימודים בקבוצה לשעות תרגול של כל קריין באולפן מקצועי.
יתרונות:
1. את הקורסים יעבירו לכם קריין או קריינית מקצועיים המצויידים בהרבה נסיון שטח.
2. הקורס ממוקד וחווייתי: בפרק זמן קצר תוכלו לבקר באולפני הקלטה אמיתיים, ולהתנסות בעבודת קריין אמיתית.
חסרונות:
1. התשלום הינו גבוה למדי: עבור קורס בהיקף של כ60 שעות בלבד שאולי יביא אתכם למשרת קריין נחשקת בקמפיין מוביל (ואולי לא...) תאלצו להיפרד לשלום מ4000 שקלים לפחות...
2. עקב פופולריות הקורסים לא כל קריין שיסיים את הקורס יוכל למצוא עבודה בשוק.

מה דרוש לי על מנת להיות קריין טוב?
אין מה לעשות: כדי להיות קריין מעולה יש צורך בכשרון מולד: קול רדיופוני ודיקציה ברורה הם שני תנאים הכרחיים עבור קריין טוב. בקמפיינים פרסומיים קריין הוא "הקול" שמייצג את העסק/ החברה. עליו לשדר אמינות מחד וסימפטיה מאידך.

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר