11 טיפים איך לעבוד בזוג בעסק משפחתי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


11 טיפים איך לעבוד בזוג בעסק משפחתי

פורסם בתאריך 10/20/2008 ע"י דייב מישוריס בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1354 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קרירה, עסק, עסק מהבית, עבודה מהבית, הזדמנות עסקית

שמעתם פעם את הסטיגמה:"בעל ואישה לא יכולים לעבוד יחד באותו מקום עבודה או לא יכולים לנהל עסק ביחד!"?
מכיוון שיש לי כבר ניסיון בנושא, אתן לכם כמה טיפים, שיכולים לעזור לאלו שלא אבדו תקוה.
ברור שהמשפט המופיע למעלה הוא רק דעה של אלו, שלא הצליחו, או של אלו שמפיצים דעות ללא נסיון אישי, מה שנכון ברוב המקרים. אנחנו כל הזמן רואים סביבנו עסקים משפחתיים שמשגשגים וגדלים. כל החברות הגדולות מנוהלות על ידי משפחות. כל המשפחה לוקחת חלק בתפקידים שונים בעסק (במיוחד בתפקידי מפתח) ללא הבדל אם זו אישה או גבר. דרך אגב, סטטיסטית, מי שיוזם את התחלת העסק, מבין בני הזוג, זו בדרך כלל האישה. הגבר, בדרך כלל, צופה מהצד, בהתחלה (לרוב בסקפטיות), אחר כך הוא מתחיל לעזור, בשלב הבא זה ה"עסק של שניהם" ובסוף זה "העסק שלו"... 
אז מה הוא הסוד של ההצלחה שלהם? היכן טעו האחרים שלא הצליחו?

 

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם:

1. חשוב שתהיה מטרה ברורה, המשותפת לשניכם. גם אם בן, או בת הזוג לא שותפים בעסק, חשוב שידעו מה המטרות שלכם ויקבלו אותן.
2. חשוב להכיר ולעשות את כל התפקידים בעסק. ולא לעשות חלוקת תפקידים. זה שלך וזה שלי. אין מקום לחלוקה בין שותפים שווים. לכל אחד יש את היכולות הייחודיות לו ואת אלו שיכולות להתפתח בהמשך ולתרום לעסק המשותף. חלקו ביניכם משימות שבועיות או חודשיות והתחלפו מדי פעם בתפקידים. זה ישמור על עניין, שוויון, והתלהבות בעסק שלכם.
3. מאוד חשוב, לא להתעסק בחשבונות ביניכם! "אתה עשית כך ואתה לא עשית כך"... זו מחלה, שיכולה להרוס את הכול עוד לפני שהתחלתם.
4. את כל ההחלטות יש לקחת ביחד. לעמוד מאחוריהן ולדעת לקחת אחריות על טעויות שנעשו.
5. סבלנות אחד כלפי השני. כמה סבלנות? כמה שצריך. יש ללמוד אחד את השני בהדרגה ולדעת מה מניע את בן/בת הזוג ומה "משתק" או עוצר אותו/ה. יהיה לכם קל להתנהל יחד, כשאתם "קוראים" האחד את השני ויודעים כיצד לנהוג, כדי להשיג את המטרה המשותפת, מבלי לפגוע, או להוריד מערכו של בן הזוג מול הלקוחות או העובדים בעסק שלכם. וכמובן האחד מול השני.
6. תמיכה. אחד העקרונות החשובים ביותר! בעסק שלכם יהיו ימים קלים וימים קשים. ימים מוצלחים וימים של כישלונות, זה טיבו של כל עסק, יש לו עליות ויש מורדות. אתם תצטרכו אחד את השני ברגעים הללו.
7. אתם צריכים לפתח יכולת להחליף האחד את השני. קורים כל מיני מצבים בחיים: מחלות, הילדים בחופש, הריונות, נסיעות עסקים וכולי...גמישות והכרת כל התפקידים בעסק תעזור לכם בכך.
8.חשוב לבצע ניתוח, אנליזה של כל יום ביחד, או לפחות אחת לשבוע ולהסיק מסקנות בונות. יש לנתח את הישגיכם וההספקה שלכם בצורה זו- כל אחד מנתח את הפעילות שלו ולא האחד מנתח את פעילות השני. האחרונה, היא דרך בטוחה להפוך שיחה בונה לריב ענק, שאין יציאה ממנו ולבנות התמרמרות וטינה הדדית.
9.חשוב לעודד שוב, שוב ושוב- למרות הכל לעודד ותמיד לזכור מה הייתה המטרה שלכם. פרגון ועידוד יקנו את עולמכם!
10.לחגוג כל הישג ביחד – זו הפורמולה המנצחת.
11. ובסופו של יום, תמיד זכרו שאתם זוג ולא רק שותפים עסקיים. עודדו את האהבה שלכם, השקיעו זמן ברומנטיקה ובשמירה על גחלת הזוגיות. הקצו ביומנכם מועדים פרטיים לבילויים הזוגיים שלכם, כי כשיהיה לכם הרבה כסף ורכוש, תרצו מישהו לחלוק אתו את כל זה ולא להישאר עשירים, אבל לבד. זכרו למען מה ומי אתם עובדים ובונים את הקריירה שלכם.

חלמו, האמינו והגשימו את חלומכם ביחד וגם כל אחד לחוד.

בהצלחה
 

אודות דייב מישוריס

עוד טיפים, טריקים וטכניקות לפיתוח עסק ביתי מצליח. איך להרוויח עוד 100,000 ש"ח נוספים השנה? את התשובה תמצא כאן! http://www.mysecret-of-success.com

דייב מישוריס

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר