קידום אתרים SEO ואופטימיזציה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קידום אתרים SEO ואופטימיזציה

פורסם בתאריך 10/17/2008 ע"י אזרק יורם בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 1869 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אופטימיזציה, קידום, אתרים, קידום אתרים, SEO, יורם אזרק

המונח קידום אתרים או אופטימיזציה SEO (search engine optimization) מתייחס לכלל הפעילות שנעשית על מנת לקדם אתר במעלה *תוצאות החיפוש האורגניות של מנוע החיפוש, עבור מילה או מחרוזת חיפוש מסוימת.

 

חשוב לבחור היטב את המילים או המחרוזות שעבורן מבצעים את פעולות הקידום של האתר. פרמטרים שחשוב לבחון כאשר בוחרים את המונחים שעבורם יעשה הקידום הם:

  • כמות החיפושים שנעשה עבור מונח מסוים.
  • כמות התחרות שיש על מונח מסוים.
  • מיקוד מחרוזת החיפוש במונחים התואמים לכוונת האתר. לדוגמה אתר שמוכר מצלמות, עדיף שיתמקד במחרוזות המראות על כוונה של הגולש לקנות, ולא במחרוזות ניטראליות (עדיפה המחרוזת “קניית מצלמה” ע”פ המחרוזת “מצלמות”).

יש לקחת בחשבון: שמות, דגמים, מונחים מקצועיים, ראשי תיבות, וכו
גוגל אמנם שולט בכ 70% משוק מנועי החיפוש העולמי, אבל גם 30% הנותרים הם קהל שכדאי להתייחס אליו.

הקידום עצמו מתחלק בין פעילות שניתן לעשות באתר המקודם עצמו (on page), ופעילות שנעשית מחוץ לאתר (Off page). הפעילות מחוץ לאתר תתמקד ברובה בניסיון לקבל קישורים ואזכורים לאתר המקודם מאתרים אחרים, תחת מחרוזות החיפוש הרלוונטיות, בעוד שהפעילות באתר עצמו מתפרשת על פני מגוון רחב של פעילויות שונות. ניתן לחלק את הפעילות שניתן לבצע על מנת לקדם את האתר לשלוש קבוצות:

פעילות שמומלץ לבצע מכיוון שהיא תורמת לקידות האתר בתוצאות החיפוש.
פעילות שצריכים להיות זהירים כאשר מבצעים. מימוש נכון וזהיר, יתרום לקידום האתר, ואילו מימוש לא נכון יביא להתעלמות או להענשת האתר ע”י מנועי החיפוש.

פעילות שאסור לבצע, מכיוון שהיא תביא להענשת האתר באופן ודאי.

פעילות מומלצת בקידום אתרים

1. שימוש במילות מפתח בתגיות Title.
2. טקסט רלוונטי (במקום שם הדומיין) בקישורים נכנסים.
3. כמות ואיכות הלינקים הנכנסים לאתר באינטרנט.
4. קצב עדכון גבוה של התוכן באתר.
5. גיל האתר.
6. מבנה נכון, ושימוש נכון בקישורים פנימיים באתר.

פעילות אסורה בקידום אתרים

1. חוסר זמינות/זמינות נמוכה של האתר לסריקה.
2. קישורים נכנסים מאתרים גרועים או מאתרי SAPM.
3. שימוש בתוכן מוסווה.
4. שימוש בפונטים קטנים מאוד.
5. תגיות META משוכפלות בעמודים שונים.

פעילות הדורשת זהירות בקידום אתרים

1. רלוונטיות של נושא האתר לשאילתה במנוע החיפוש.
2. השתתפות בחוות קישורים או מכירת קישורים.
3. קניית קישורים.
4. שימוש יתר בתוכן “חוקי” אך בלתי קריא למנועי החיפוש (כגון פלאש, תמונות, סרטים וכו)


דוגמאות נוספות בנושא טכניקות SEO וקידום אתרים ואופטימיזציה

* תוצאות חיפוש האורגניות – התוצאות שמחזיר מנוע החיפוש כאשר מקלידים מילה או מחרוזת מילים בתיבת החיפוש. וזאת בניגוד לתוצאות הממומנות (פרסומות) שאותן ניתן לרכוש


אודות אזרק יורם

אזרק יורם

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר