סוגי הלוואות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סוגי הלוואות

פורסם בתאריך 11/21/2009 ע"י אורן שץ בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 871 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הלוואות, כרטיסי אשראי, הלוואה, כרטיס אשראי

לרובנו זה קורה לפחות פעמיים שלוש במהלך החיים, אנחנו לוקחים הלוואות בדמות משכנתה בכדי לרכוש את בית חלומותינו, אנחנו לוקחים הלוואות ומימון כאשר אנחנו רוצים לשדרג את הרכב שלנו וזקוקים לעוד אחת קטנה, לחופשה, כדי לשכוח את כל המחויבויות שלנו לבנקים ולמקורות הממנים האחרים.
וממש ברגע שאנחנו חושבים שסיימנו לשלם הלוואה לפתע נולד צורך חדש שדורש מימון נוסף ונראה שאין לזה סוף...

 

אז נכון, אין לנו תמיד את האמצעים לרכוש את כל הדברים שאנחנו חולמים עליהם, אבל היום יש יותר אפשרויות מימון והלוואות מאי פעם, מוסדות שונים מעניקים הלוואות שונות וכולם רבים על תשומת ליבנו. אז אילו אפשרויות פתוחות בפנינו בנושא הלוואות ? הכול בשורות הבאות....

הלוואות בבנק
הלוואות בבנק, אלו הן כל אותן הלוואות המוכרות לנו כל כך. זו הדרך המסורתית לקחת הלוואה אך לא לכולם היא משתלמת. הבנקים מספקים ללקוחותיהם הלוואות, משכנתאות ואשראי – בהתאם לתנועות החשבון, בהתאם לחסכונות ולערבויות שניתן להשיג. ככל שהחשבון נראה טוב יותר, כך הריבית שנשלם עבור ההלוואה - תהיה אטרקטיבית יותר.
לכן הלוואה מבנקים והריביות שהיא נושאת מתאימה בעיקר למי שיש לו מאזן חיובי בחשבון בנק או במילים אחרות, מי שיש לו כסף בחשבון בנק - יכול ליהנות מריביות ריאליות, אולם עולה כאן איזה שהוא פרדוקס: אם יש לי כסף בבנק, מדוע שאקח הלוואה בכלל?. את הפרדוקס אפשר ליישב אם נמשיך ונכווץ את קהל היעד של הלוואות אלו, כך שבצעם הלוואה מן הבנקים משתלמת לאנשים עשירים שזקוקים לעוד כסף...כדי לעשות עוד הרבה יותר כסף!

הלוואות דרך חברות אשראי
הלוואות אפשר לקחת גם מחברת כרטיס האשראי שלנו. כן כן, מאחורי אותו כרטיס אשראי מגנטי קטן ושברירי עומדות חברות אשראי מבוססות שישמחו לתת הלוואות. למעשה חברות אלו מספקות אלטרנטיבה נוחה לאנשים שלא מעוניינים לקחת הלוואה מן הבנק. גם כאן גובות חברות האשראי ריביות וכדאי להשוות בין הריביות שמציעות חברות אשראי שונות. אולם חשוב לשים לב, לעיתים, מגבילות חברות האשראי את גובה ההלוואה למסגרת האשראי שיש לכל לקוח.

הלוואות חוץ בנקאיות
כיום אפשר לקבל הלוואות מגופים נוספים שונים. חברות ביטוח למשל מספקות הלוואות ועוד גופים נוספים רבים מציעים מסלולי מימון שונים. גם כאן על פי רוב התנאים יהיו טובים יותר מן הבנקים, אך חשוב להקפיד על שני דברים חושבים. ראשית, כדאי מאוד לברר מי הוא אותו גוף שמספק הלוואה ומי עומד מאחוריו. שנית, מאחר וישנם כמה גופים שכאלה מוטב לערוך השוואת ריביות ותנאים בין כל הגופים ורק לאחר מכן לבחור את הגוף המתאים ביותר עבורכם.
אך כלל זה נכון לכל שלושת הסעיפים. הכי חשוב הוא להיזהר משוק אפור ולבחור בגוף האמין ביותר והמשתלם ביותר – עבורכם ועבור הצרכים שלכם!

 

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר