קורס שמאות מקרקעין – שער הכניסה לעולם הנדלן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קורס שמאות מקרקעין – שער הכניסה לעולם הנדלן

פורסם בתאריך 11/01/2009 ע"י ארז ארז בקטגוריה בית | צפיות: 1039 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: שמאות מקרקעין, שמאי מקרקעין, ביקורת מבנים, לימודי שמאות מקרקעין

בעולם בו שוק הנדל"ן מהווה ציר כלכלי וחברתי מרכזי, אין זה מפתיע כי קורס שמאות מקרקעין הוא אחד הקורסים המבוקשים והפופולאריים ביותר. שוק הנדל"ן במאה ה-21 הפך להיות שוק מורכב במיוחד בו לוקחים חלק הממשלה, חברות הביטוח, הבנקים, המשקיעים והציבור הרחב, כשלכל אחד מהצדדים הללו תפקיד משלו. הממשלה לדוגמה אחראית על נושא הבעלות של הקרקעות, ברמת התכנון ובשלבי הביצוע (שנעשים על ידי חברות ממשלתיות שונות דוגמת מע"צ). חברות הביטוח והבנקים מהצד השני מהווים מקור מימון עיקרי לתוכניות בנייה שונות ורכישת נדל"ן בישראל.

מאחר ומחירי הנדל"ן עלו בצורה דרמתית בשנים האחרונות, חברות רבות או אנשים פרטיים רואים בקרקע עליה הם רוצים להקים מפעל, מחסן או בית את השיקול העיקרי. וכאן נכנס לתמונה שמאי המקרקעין שאמון למעשה על הכרת כל המערכת הזו על כוחותיה השונים. קורס שמאות מקרקעין נותן לכל סטודנט את הכלים להתמודד עם השוק העצום הזה, עם שינויים שעוברים עליו ועם כל שפע ההזדמנויות שהוא טומן בחובו.

קורס שמאות מקרקעין – מקבלים ארגז כלים

קורס להכשרת שמאי מקרקעין נועד בעיקרו להכשיר את שמאי המקרקעין לפי דרישות מועצת השמאים בישראל, ולתת לו את הכלים המקצועיים להתמודד עם הדרישות הנוכחיות והעתידיות של שוק הנדל"ן. שמאי מקרקעין מחויב על פי החוק ללימודים הנמשכים בין שנה לשלוש שנים- תלוי במוסד המלמד. בנוסף מחויב שמאי המקרקעין לעבור בחינות של מועצת השמאים, ולקבל תעודה ממשרד המשפטים כתנאי להתחלת עבודתו. לימודי שמאות מקרקעין הם לימודים המתפרשים על פני 600 שעות. תכנית הלימודים העיונית כוללת מספר קורסים במקצוע שמאות המקרקעין וכן קורסי רקע במימון, משפטים, כלכלה, הנדסה, בידוק מבנים תכנון ערים ועוד. בנוסף ללימודים אלו על שמאי המקרקעין לעבור התמחות של שנה בת 40 שעות שבועיות במשרדו של מאמן שהוסמך להיות שמאי מקרקעין בישראל. על מאמן זה להיות בעל ותק של שלוש שנים לפחות בתחום. בסיומה של תקופת ההתמחות על שמאי מקרקעין לעבור בחינה העוסקת בעקרונות שומה ב' וכן בחינה סופית ומסכמת בשומה למעשה. התעודה המתקבלת בסיום קורס שמאות מקרקעין + התמחות ובחינות היא תעודת "שמאי מוסמך".

עבודתו של שמאי מקרקעין

קורס שמאות מקרקעין הוא קורס המעניק לשמאי המקרקעין כלים להפעלת שיקול דעת נכון תוך התחשבות במספר רב של פרמטרים. בעת עבודתו על השמאי לבצע פעולת שומה שמשמעותן ביצוע הערכת נזקים ועלויות תוך שכלול שווי השוק עם שלל משתנים אחרים. ניתן לחלק את הערכה של שמאי מקרקעין, בוגר קורס שמאות, לשני סוגים- הסוג הראשון הוא הערכת נכס שמשמעותה בפועל הוא מתן הערכת שווי לבית מגורים או דירה הסוג השני הוא הערכת נזק (דוגמה רלוונטית לישראל: נזק הנגרם כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל בבית). אז למי שמחפש מקצוע עם המון עניין, ולא פחות חשוב מזה – עם המון דרישה, קורס שמאות מקרקעין זה הצעד הנכון בדרך להשגת המטרה.

אודות ארז ארז

ארז ארז

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר