על עבירות רצח ואלימות - מקרי יובב אלגואטי ומנחם כוכבי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


על עבירות רצח ואלימות - מקרי יובב אלגואטי ומנחם כוכבי

פורסם בתאריך 10/14/2009 ע"י עו"ד נוגה ויזל בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 1087 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: נוגה ויזל, עורך דין פלילי, עבירות אלימות, עבירות רצח


עבירות אלימות ורצח הפכו להיות מכת מדינה ותופעה שקשה להתעלם ממנה. מקרי רצח בין עבריינים על רקע פלילי זה משהו שעוד איכשהו אנחנו יכולים לעכל, אבל כשזה קורה בין כתלי בית על ידי בן משפחה - זה כמעט בלתי נתפס.


בחג האחרון התוודענו לשני מקרים מזעזעים במיוחד. הראשון של מנחם כוכבי שרצח את אשתו והשני של יובב אלגואטי שרצח את אמו.


האם התרופות השפיעו על כוכבי?


במקרה הראשון, מנחם כוכבי חולה סופני בן 76, סיפר כי החליט לרצוח את אשתו מכיוון שסירבה להוציא 2000 שקל למטפלת פיליפינית עבורו.


מחקירת המשטרה, עולה כי לאחר הוויכוח בין בני הזוג, המתין כוכבי עד שאשתו תירדם ואז נכנס למחסן הסמוך לביתם, הוציא פטיש, נכנס לחדר השינה והלם בראשה בעוצמה. כתוצאה מהמכה היא התעוררה וצעקה, ולאחר מכן הוא הלם בה כמה פעמים נוספות עד שגרם למותה.


לאחר הרצח עבר החשוד לחדר הסמוך והמתין. הוא נרדם לשעה קלה והתעורר בחמש בבוקר, אז התקשר לשניים מילדיו וביקש מהם להגיע לביתו, וסיפר להם על הרצח. הילדים גילו את הגופה ומיהרו להזעיק את המשטרה.


בסניגוריה הציבורית, המייצגת את כוכבי, אמרו כי מרשם חולה במחלה סופנית, והשימוש בתרופות "הביא אותו לעשות מעשה מטורף שכזה".


האם הסכיזופרניה תעמוד לזכותו של אלגואטי?


המקרה השני, מזעזע לא פחות, הוא של יובב אלגואטי, שרצח את אמו בדקירות סכין ולאחר מכן החליט להמשיך במסע ההרג והלך לביתו של אחיו הגדול, אותו הצליח "רק" לפצוע.


בחקירתו, הודה הצעיר יובב אלגואטי שתכנן לרצוח את אמו ואחיו ואף רכש סכין לצורך ביצוע המעשים. "תכננתי לרצוח אותם מאחר והתעללו בי ורצו לפגוע בי", סיפר. לדברי המשטרה, החשוד לא הביע חרטה ושמר בחקירתו על קור רוח.


מהדיווחים עולה כי אלגואטי צפוי לעבור בדיקה פסיכיאטרית, בעקבות טענת הסניגוריה כי כי הוא לוקה במחלת הסכיזופרניה, מחלה ממנה הוא סובל כבר מגיל 17. "נמתין לתוצאות הבדיקה ואז נחליט מה יהיו טענותינו בבית המשפט", אמר עורך -דינו.


קו ההגנה ושיקולי בית המשפט


בשני המקרים מדובר בעבירות רצח וקו ההגנה יהיה מצבם הנפשי של הרוצחים. ייתכן שבמקרה של יובב אלגואטי הסניגוריה גם תטען כי האם "קינטרה" אותו והציקה לו במשך שנים, אך לדעתי טענה זו לא תתקבל מכיוון שאינה עומדת במבחן הפסיקה.


במקרה של כוכבי, ייתכן מאוד שמצב בריאותו הסופני, יהיה חלק מקו ההגנה. אני מאמינה שבית המשפט המחוזי ירשיע אותו ברצח , אך יש סיכוי גבוה שהעליון יקל בעונש בגלל המחלה הסופנית.


העובדה ששניהם (בינתיים) לא הביעו חרטה בוודאי תיכנס למערכת השיקולים המשפטיים. בית המשפט נותן משקל גבוהה לחרטה בשיקוליו. כאן לא רק שהנאשמים טרם הביעו חרטה, הם גם מודים שתכננו ורצו במותם של הקורבנות במשך תקופה ארוכה .


הערכה לעונש:


* יובב אלגואטי - סגור בבית חולים לחולי נפש

* מנחם כוכבי - מאסר עולם בכלא


 

אודות עו"ד נוגה ויזל

בעלת משרד המתמחה בתחום הפלילים. בוגרת הפקולטה למשפטים (LL.B) של אוניברסיטת sussex באנגליה משנת 1997 . התמחיתי בבית משפט השלום בבאר שבע וזכתה להתמחות תחת פיקוחו של כבוד השופט עודד אליגון נשיא בית המשפט . עבדתי במשטרת ישראל ביחידה המרכזית ובמחלקת תביעות . טיפלתי במגוון רחב של תיקי עבירות צווארון כחול קלאסיות ועבירות צווארון לבן, עם הופעות רבות בבתי המשפט. ייצגתי את המדינה בבית המשפט השלום לנוער, בכתבי אישום שהוגשו נגד בגירים/ קטינים, ובבית המשפט המחוזי . כיום עוסקת בייצוג בתחום הפלילי ונפגעי עבירות פליליות ,מטפלת בליווי חשודים, קורבנות עבירה במהלך החקירה המשטרתית . מייצג בתחום הפלילי וקורבנות עבירה בהליך אזרחי ופלילי בבתי המשפט . ליווי אישי ומקצועי עד לסיום ההליכים בבתי המשפט השונים. עבורי הלקוח נמצא במרכז העשיה, השירות המוענק לו הנו חלק ממוצר כולל, והנאמנות ללקוח הינה ערך עליון. הלקוח זוכה לליווי בכל ההליך המשפטי, עוד בעת החקירה במשטרה, מעצר הימים, מעצר עד תום ההליכים המשפטיים ועד לדיוני ההוכחות בפני המוטב העיקרי בבית המשפט. 052-3295296 | 03-6194111 | כתובת : בן גוריון 8 רמת גן ניתן לתאם פגישות בתל אביב.

עו"ד נוגה ויזל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר