פלייבקים – הדרך שלנו ליהנות משיר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


פלייבקים – הדרך שלנו ליהנות משיר

פורסם בתאריך 09/24/2009 ע"י שמוליק דורינבאום בקטגוריה מוזיקה | צפיות: 1193 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פלייבקים, פלייבק, קריוקי, פלייבקים להורדה

עולם הרדיו מאז ומתמיד כבש את עולמנו, ממצעדי הפזמונים אשר הכתיבו לנו את דרג השירים ועד לתוכניות הפלייליסטים אשר נותנות לנו ליהנות מהשירים החדשים, הדרך הכי נעימה לנו ליהנות מהשיר זה לשיר עם הרדיו, אז למה שלא נשיר אותו לבד?

לשיר במקלחת דיי נמאס, עם הטכנולוגיה של היום ניתן פשוט להוריד פלייבקים מהאינטרנט ולשיר סולו את השיר של האמנים האהובים עלינו. לשיר כולנו אוהבים, לדעת לשיר לא כולנו יודעים, אך זה לא משנה את העובדה כמה זה מהנה, בזכות תופעה של פלייבקים בתודעת הציבור נפתחו המון מקומות למען אותן פינות קריוקי אשר באים "פשוטי העם" לשיר את אותם שירים אהובים עליהם ששרו למשך שנים במקלחת לבד.

פלייבקים להורדה ישנם המון באינטרנט, חלקם בתשלום למען שיר בהפתעה או שיר במתנה וחלקם פלייבקים להורדה בחינם, הרעיון הוא לדעת ליהנות מהשיר בדיוק כמו שהאומן נהנה כשהוא שר את אותו השיר. לשיר עם פלייבק זה נעים אך פלייבק עדיין צריך להיות מקצועי, באם זה איכות הסאונד וכמובן באם זה איכות הכלים אשר ניגנו והקליטו את הפלייבק, כי אמנם אנחנו לא זמרים מקצועיים אך לא צריך לחסוך מאיתנו מלהרגיש ככה.

פלייבק של שיר של אומן אהוב נותן לנו לשיר ולהרגיש את הכוח שהסתתר בתוך השיר, בטקסטים שהאומן כתב, איך הוא הרגיש שהוא שר את זה, ויותר מזה למי הוא כתב את זה, כולנו אוהבים לשיר ולהקדיש את השיר הזה לבני הזוג שלנו בחיוך ובמחשבה טובה. פלייבק הוא בעצם מה שנותן לנו להרגיש קרובים ומזוהים יותר עם השיר.

אמנים רבים לפני שמקליטים את השיר שלהם, לוקחים את הפלייבק מהסטודיו הביתה ושרים איתו כמה ימים לבדוק האם באמת השיר מורגש להם כשיר אישי, מאותה הסיבה אנחנו שרים עם פלייבקים מאשר עם השיר המוכן, להרגיש שהשיר שלנו, אנחנו כתבנו והקדשנו אותו מהלב.
לא כל פלייבק מתאים לשיר שרצינו, ישנם המון אמנים שהפלייבקים שלהם מורכבים מיותר מ20 כלי נגינה והפקה מקצועית, הפקת פלייבקים זה יותר מכמה צלילים דומים למקור, יש לדעת להפיק פלייבק לרמה מקצועית בשביל להרגיש שהשיר אכן אמיתי ולא העתק פשוט לא השיר המקורי, בצורה שנפיק את הפלייבק כך גם נרגיש בשירה.

לפעמים פלייבק נועד בשבילנו יותר מסתם לשיר במקום האומן, אלא להקליט את עצמינו שרים על הפלייבק ולהקדיש אותו שיר בהפתעה לבני הזוג שלנו כהקדשה אמיתית למען שיר באהבה לאירועים מיוחדים כמו ימי הולדת או יום נישואים, שיר בהפתעה לאותו אדם אהוב עם השיר שהכי אוהב ומהאדם שהכי אוהב.
 

אודות שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר