עיצוב פנים למשרד | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עיצוב פנים למשרד

פורסם בתאריך 09/16/2008 ע"י גיל הראל בקטגוריה עיצוב פנים | צפיות: 1227 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עיצוב פנים, עיצוב פנים למשרד

עיצוב פנים של משרד הוא דבר חשוב בין אם מדובר במשרד הממוקם בבית או בבניין משרדים.
בשני המקרים, חשיבה ותכנון מראש יפיקו עבורכם את התוצאות הטובות ביותר. המשרד האידיאלי צריך להיות נוח ובטוח, פונקציונאלי ומושך, כאשר כל פרט נמצא במקומו המדויק כדי לקבל יעילות מקסימלית ונוחות שימוש.

כמובן שעיצוב מסוים של משרד לא יתאים לכל סוג עסק ולכן אין רשימה המכילה בתוכה את המידע שירכיב את עיצוב הפנים המושלם למשרד. דמיינו לעצמכם את המשרד של המוסך המקומי שלכם והשוו אותו למשרד של עובד היי-טק או מעצב גרפי – האם הם נראים זהים כאשר אתם מדמיינים אותם בראשכם ? סביר להניח שלא. לעובדים מקצועיים אלה יש רשימת מטלות שונה לבצע והעיצובים של משרדיהם ישקפו זאת מאחר והמשרד האידיאלי בכל עסק משקף את העסק עצמו.

אם כך, מטרתו של המשרד והאנשים המשתמשים בו הם אלה שישפיעו על נושא עיצוב פנים. לדוגמא, משרד הדורש עמדת עבודה אחת לעובד במשרה חלקית לא יהיה בנוי או מעוצב כמו משרד המעסיק מאות עובדים המבצעים פעולות ניהוליות מתוחכמות.

עיצוב פנים מודרני יהיה בחירה טבעית עבור משרדי היי-טק ועסקים דינאמיים בחזית הטכנולוגיה, פשוט כי הדבר מייצג את תדמית החברה והתקדמותה בתחומה. בדומה, עיצוב קלאסי יותר יכול להתאים למשרדים של עסקים מסורתיים יותר המבוססים מזה שנית רבות וכמובן שעיצוב פנים פחות רשמי ויותר יומיומי ייתכן ויתאים יותר למוסך המקומי. למרות כל הנאמר, אין בנמצא חוקים המכתיבים את בחירת העיצוב ומדובר יותר בעניין של העדפה אישית ותקציב.

איך מחליטים על עיצוב ?

מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים על עיצוב, אביזרים או כל דבר הקשור לעיצוב פנים משרדי:

  1. סוג העבודה או השירות שייעשו במשרד.
  2. גודל השטח הזמין על הרצפה ואיזה ציוד הוא צריך להחזיק.
  3. מספר וסוג האנשים שסביר כי יעבדו במשרד.
  4. האם יש כוונה כי לקוחות יגיעו למשרד.
  5. תקציב.

לאחר שצוברים את המידע הנ"ל הופכת המשימה של חשיבה על עיצוב מתאים לפשוטה.
ישנם עוד שיקולים פרקטיים שיש לקחת בחשבון, כמו לדוגמא מהו סוג התאורה לו תזדקקו או מיקומם של שקעי חשמל, טלפון ורשת ובנוסף סוג הריהוט הדרוש לכם והיכן הוא ימוקם.

המשרד משקף את העסק שלכם וככזה חיוני שהוא ירשים ובו בזמן יהווה סביבת עבודה נוחה. מעל הכל, הבריאות והבטיחות של כל אלו העובדים בו או מבקרים בו ייושמו בעדיפות ראשונה.

המשרד האידיאלי צריך להיות נקי ומסודר עם תבניות צבעים עדינות שאינן מושכות את תשומת הלב מהעבודה שיש לעשותה. מאחר ואנשים רבים מבלים שעות רבות במשרד, השהייה הופכת נעימה יותר כאשר מדובר בסביבה נעימה ונוחה לעבודה. כיסאות טובים הם מרכיב חיוני לעידוד יציבה טובה ולמניעת כאבי גב. מעצב פנים מצוין יוכל לעצב משרד שהוא לא רק פונקציונאלי, בטיחותי ומקצועי, אלא גם משקף בצורה מושלמת את התדמית ומתאים למטרות העסקים הספציפיים המתנהלים במשרד.

עיצוב פנים למשרד הביתי

התפתחויות טכנולוגיות וגמישות במדיניות מאפשרות ליותר ויותר אנשים מאי פעם לעבוד מהבית וכעת "משרד ביתי" הפך לתוספת פופולארית בהרבה בתים. בין אם מדובר בחדר נפרד המוקדש למשרד או בחלל פינתי בסלון ביתכם, יש לקחת בחשבון את אותם גורמי עיצוב הפנים כמו לכל משרד כדי ליצור משרד המתפקד בצורה יעילה.

אם העסק שלכם מצריך קבלת לקוחות בביתכם, חשוב כי עיצוב המשרד שלכם ישקף אווירה מקצועית, שכן הוא לא מייצג רק את העסק אלא הוא מאפשר להתרשם מכם ועד כמה אתם יכולים לבצע את עבודתכם. אם, לדוגמא, המשרד שלכם מבולגן עם ערימות של ניירות מונחים במגדלים גבוהים מאחר ואין לכם מקום אחר לשים אותם וכבלים עוברים לאורך כל הרצפה כי השקעים נמצאים במקום הלא נכון, ייתכן כי הלקוחות שלכם ייחשבו כי אינכם מסוגלים לעשות את העבודה. עשו זאת נכון באמצעות תכנון עיצוב הפנים המשרדי שלכם מראש.

הכי חשוב: המשרד הביתי האידיאלי אסור שיפריע לפעילות היומיומית של שאר הבית, שיהיה מתוכנן בקפידה וביעילות ושיתמזג בצורה הרמונית עם שאר הבית.

אודות גיל הראל

מכון קווים מכינה לאדריכלות ומקצועות העיצוב

גיל הראל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר