סמינריון בחינוך- איך ומדוע? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סמינריון בחינוך- איך ומדוע?

פורסם בתאריך 10/01/2020 ע"י Adi alon בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 20 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: סמינריון בחינוך

 טוב, סמינריון בחינוך. אתם שואלים, למה צריך דף מיוחד לסמינריון בחינוך? במה שונה סמינריון בחינוך מכל סמינריון אחר? אז עקרונית, לא שונה. הבעיה ה'קטנה' היא, שמרבית הסמינריונים בחינוך בימינו, הם סמינריונים מחקריים. מה זה אומר, אתם שואלים? סמינריון מחקרי כולל מחקר שאתם עושים בעצמכם. לא רק עיבוד של חומר ממאמרים אקדמאיים. סמינריון בחינוך, יכלול בדר"כ מחקר איכותני. ז"א שתצטרכו לערוך ראיונות ולנתח אותם, בהתאם לנושא שתבחרו. נשמע מבהיל – אבל זה לא.
נתחיל מהשלב הראשון. סמינריון מחקרי בנוי לפי תבנית קבועה מראש. התבנית הזו כוללת מבוא, סקירת ספרות, מתודולוגיה, ממצאים, דיון ומסקנות. את סקירת הספרות, תכתבו לפי משתני המחקר שלכם – איך נוכל לעזור בזה? ובכן, המשתנים בסמינריון בחינוך די נוטים לחזור על עצמם. למשל, עמדות מורים, אקלים כיתתי, מעורבות הורים, חדשנות פדגוגית...כאלו – בנושאים האלו יוצאים מחקרים חדשות לבקרים – גם בעברית וגם באנגלית – סמינריון בחינוך שכבר נכתב, פשוט מרכז עבורכם את הבסיס למשתנה שאתם כותבים עליו. על זה תוסיפו מחקר עצמי.
מתודולוגיה – זה שבלוני לגמרי. כל מה שצריך זה סמינריון בחינוך שכולל מחקר איכותני (כך רובם) וזה אפילו לא נחשב להעתקה – כי אין ציפיה למקוריות בעניין הזה, לעומת סמינריון במוסר ועסקים.
וזהו – עכשיו אני אגלה לכם את הסוד שלי לכתיבת פרק הממצאים – כשאנחנו מדברים על מחקר איכותני, כן? אז ככה:
תחליטו על התמות שלכם (הנושאים המרכזיים)
תעמידו שלד – שלד, זה תתי-פרק, של פרק הממצאים. כל תמה, היא תת פרק
עכשיו תעברו על הראיונות שעשיתם – אחד אחד – תגזרו ציטוטים רלוונטיים – ותשלבו כל ציטוט בתת-פרק הרלוונטי
סיימתם? מעולה, כמה משפטי שילוב...שיקשרו את הציטוטים ו....
תעברו לפרק הדיון. בפרק הדיון אנחנו קושרים את הממצאים עם הספרות – אותו לא מחלקים באופן רשמי לתתי-פרקים, אבל גם לו יש מבנה קבוע. לפי ההשערות שלכם. מתחילים ככה: בהשערה הזו, שיערתי ככה וככה. מממצאי הספרות, עלה ככה... מממצאי המחקר עלה ככה...ולכן, יש לאושש (או להפריך) את השערות המחקר. – זהו – אח"כ מסקנות ובסוף בסוף, בקטנה ככה, את מגבלות המחקר שלכם.
נשמע לכם עדיין מסובך? שימו פעמיכם לאתר. חפשו סמינריון בחינוך – ומחכה לכם עושר של עבודות שיראו לכם בדיוק איך עושים את זה. כי זה באמת הרבה יותר קל כשרואים את זה מול העיניים.

בהצלחה!!!

 

אודות Adi alon

המאמר נכתב על ידי Adirom -tech -סוכנות לשיווק בדיגיטל וקידום עסקים בגוגל. https://adirom-tech.space

Adi alon

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר