עצות ממריצות לשיפור עצמי של הקואוצ'רית שרון אייזן - סיקור כנס בבית ציוני אמריקה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עצות ממריצות לשיפור עצמי של הקואוצ'רית שרון אייזן - סיקור כנס בבית ציוני אמריקה

פורסם בתאריך 02/24/2020 ע"י טלי ברקת בקטגוריה קואצ'ינג | צפיות: 21 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: סיקור כנס, כתיבת תוכן, קואוצ'ינג, שיפור עצמי, כתיבת תוכן אינפורמטיבי, כתיבת תוכן אינפורמטיבי-שיווקי, עת התוכן, טלי ברקת, כתבת תדמית

 "הקייזן של אייזן" – סיקור כנס של שרון אייזן
בבוקר שישי, מעל במת אולם הקולנוע של בית ציוני אמריקה ומול 120 איש, אומרת שרון אייזן "לא מספיק לשמוע, צריך לעשות, ליישם" ובמילים אחרות, אם חשבתם שבאתם לנוח – טעיתם!... היא מדלגת בין שבעה הצעדים הבונים את משנתה-שיטתה, שעבורה היא שליחות. בשטף דיבור ובעברית תקשורתית, שתואמת את מגוון הרקעים והמאפיינים של המאזינים לה, טבעי לה לשתף ולחלוק את רגעי נפילת האסימון שלה. אותו רגע דרמטי של כמעט-הרדמות בזמן נהיגה הביא את שרון להחלטה לפצח את קוד החיים הנוחים. לדבריה מסתבר ש"לא חייבים לעבוד 24/7 כדי להגיע לתוצאות ולהצלחה". עוד כנערה, עת נחשפה לספר "כוחו של התת מודע", ואח"כ במפגשים עם גדולי המנטורים כמו בוב פרוקטור, רוברט שמי ומרי מרסי, הבינה את כוחה ומקומה של המחשבה בחיינו – "זה טבוע ב DNA שלנו" היא אומרת. שימוש נכון בה יחזק את כוחנו עליה: "אנחנו הבוס בעל המניות והדיבידנדים" - חוזרת ומדגישה.
באנרגיות מדבקות, מוסיקה קצבית ושאלות רטוריות, שלהן תשובה אפשרית אחת – "כן", ובהרמת יד להסכמה - מעוררת שרון את הקהל למעורבות. גם קטעי סרטים נבחרים מקדמים את עוצמתם של המסרים, כמו האב שמלווה עד סוף המסלול את בנו האצן, ששריר נקרע ברגלו, ולו רק כדי לשמור עבורו את שלמותה של תמונת הניצחון אשר כ"כ חיזקה אותו טרום התחרות.
אז מה שמקדם אותנו? לא, זו לא שאלה תאורתית, זו שאלה קריטית, שהתשובה לה היא שתכריע מה יהיו הצעד, המהלך, ההתנהלות, המחשבה, הבחירה - הבאים בתור. התשובות נמצאות במיינדסט שלנו, שלשיטתה של שרון, צריך להיות בקשר הדוק עם שלוש מילים : מחשבה, הצלחה והשראה :
TSI - Think Success Inspire - שלא בכדי נבחר כשם העסק שלה.
ועם קריאתה "ליישם!", אתה מוזמן לפרש את המילים הללו כציווי: "חשוב במונחי הצלחה!", "חשוב במונחי השראה!". ולזכור שהבסיס הוא לתת ולקבל – לקבל ולתת.
אז איך עושים זאת?
את סוד כוחה של המחשבה מפרטת שרון בידיעת התשאול – לשאול את השאלות הנכונות, עם תשומת לב כפולה ומכופלת לקשב יותר מאשר לדיבור, שהרי, לא לחינם נבראנו עם שתי אזנים ופה אחד. להתחבר לרצון העצמי, ולברר מה מהות הפער בינו לבין הידע העצמי הקיים.
וכשמחשבה פוגשת את פרדיגמה – מה מתרחש שם? למרות עליונות הפרדיגמה (בתוקף מיקומה האינטגרלי ב DNA המשפחתי-סביבתי) למחשבה יש כוח עליה, בזכות שאלת השאלות : "האם ואיך זה מקדם אותי ?"
עד כאן הצד השכלתני, אך מהו הכוח המניע? מאין תבוא החיות והאנרגיה הפנימית? התשובה טמונה בסוד התשוקה – תחושה פנימית בוערת שמקורה בתת-המודע שלנו. לתת המודע חושים משלו: תפיסת המציאות בכל רגע נתון, הרצון וכוחו, דמיון - כושר "החלפת תפקידים", כזה של הילדים - וחשיבה מחוץ לקופסא, אינטואיציה – שיש לתרגל אותה, זיכרון – המוביל למקום החדש, ותחושת ידיעת ה"למה" שלך.
על תת-המודע עובד טוב טריק ה"כיף". אין כמו סרטון להדגים את החוויה, שבעזרתה הצליחו להניע אנשים לבחור בעליה במדרגות לעומת המדרגות הנעות. לשם כך הסבו את המדרגות לקלידי פסנתר שהפכו את חווית העלייה במדרגות לחוויית יצירת מוסיקה. מה למדרגות ולפסנתר? – זה כבר שייך לחשיבה מחוץ לקופסא...
אז איך עושים את השינוי? הרי תת-המודע שלנו לא יודע לחוות הפכים בו זמנית, "גם פחד ואהבה הם רגשות הפוכים" אומרת שרון. במקרים כאלו היא ממליצה על חוק הקוטביות – תפנית ב 180 מעלות. אלא שליישום, זה בכלל לא פשוט. לשם כך יש צורך בעוגנים, ומביאה ציטוט האומר: "אל תילחם במשהו. תבנה מודל חדש, שיגרום למודל הנוכחי להיות לא רלבנטי".
עוד טריק להטענה בתשוקה ובמוטיבציה שמביאה שרון, הוא טריק ה"חשיבה ברברס". תדמיין את עצמך על פסגת ההר עליו מונחת המטרה הנכספת שלך שאותה כבשת, כעת, בחן את התחושות שמציפות אותך. תחושות אלו הן מנוע לתחילת התהליך (ממש כמו היוון בכלכלה, המציג ערך של נכס בהווה, שהצפי שלו היום מציג השתדרגות עתידית).
בסיפור קטן ומפתיע מבהירה לנו שרון מיהו האדם שמעקב בעדינו מלהשתדרג: "היום אנחנו מפטרים את האדם שעקב את הקידום שלכם", מצטטת מנכ"ל חברה, "היום, מול המראה בבית, תסתכלו לו בעיניים, לקטן הזה, ו... תשאירו אותו שם. מחר, תגיעו לעבודה בלעדיו".
את המנגנונים הבלתי רצויים במוח משווה שרון לפעילות ויראלית פולשנית, מתרבה ומתפשטת. אבל אל דאגה, היא הביאה איתה את ה"אנטי-וירוס". לפחד שמשתלט עלינו מידי פעם היא מתייחסת כשחפ"ץ שתפקידו להגן עלינו. על-פי-רוב ההבנה שהוא אינו אלא פרי דמיונו, תמנע ממנו לשתק אותנו. יציאה לפעולה תזרז את התהליך. רגש הוא השוטר של המחשבה, כך שהרגשה טובה היא שיקוף של מחשבה נכונה, ומחשבה כזאת צריך ליישם. לתמונה - גם לה יש כח עצום, וכדאי לפתח אותה, ממש כמו שמפתחים שריר.
בסוד היעילות כורכת שרון את ה zoom in – zoom out ואת מה שקוראת לו "נוהל GPS", שעושים סדר במרחב הפעולות ודואגים לראות את התמונה כולה, מבלי לפספס את הפרטים המרכיבים אותה. אין כמו סרטון להמחשה שבו מאמן קבוצה סוחט בצעקות את השחקן החשוב בקבוצה וגורם לו להגיע לקו הסיום, ממוטט, וכשחברו על גבו. כך השתמש בשחקן החשוב של הקבוצה כדגם לחיקוי וגיבוש לקבוצה כולה. אלה הם אותם 20% מההשקעה שמניבים 80% מהתוצאות - אותם יש לזהות בכל עסק. "זהו מיקוד חכם" היא אומרת.
"אז תעטפו את עצמכם בסביבה תומכת" אומרת שרון "ותזינו את תת-המודע שלכם במזון בריא של חזרתיות והכרת תודה. כן, כן, זה מוכח מדעית. כפי שאתם מדמיינים את עצמכם, כך גם תתייחסו לעצמכם - כמותג בעל ערך שיש להשקיע בו. צרו את העתיד – כאן ועכשיו! "
ל"סוד הקאייזן של אייזן" לוקחת שרון בהשאלה את שמה של התוכנית להצלת הכלכלה היפנית לאחר מלחה"ע השניה שעיקרה היה: כל אדם יעסוק במה שהוא טוב בו, והתוכנית כולה תפורק לצעדי התקדמות קטנים. מתורת ה ZEN לקחה שרון את המדיטציה והדמיון המודרך, להם היא ממליצה להקדיש את 15 הדקות לפני ההירדמות בלילה. באוירת רוגע, תוך פעילות טבעית של גלי האלפא - זה הזמן המומלץ לקיים שיחה עם הבוס של עצמנו.
קונפיציוס אמר שהשומע – שוכח, הרואה – זוכר, והעושה – מבין.
לעשיה, מזמינה שרון את הנוכחים לסדנת סיעור מוחות עוצמתית – תהליכי עומק במסגרת קבוצת נבחרת אינטימית, לתרגל חשיבה מנצחת בעסק, במטרה להגיע ליותר תוצאות מבלי להרוג את עצמינו.
ולסיום, בעיניים מכוסות במטפחת, כשהיד חשה את הלמות הלב, מתרגלת שרון את הקהל במיקוד המפגיש איש איש עם מחשבתו האישית, משימתו ומחוייבותו לעסק שלו. ולצלילי מוסיקה קצבית ומניעה לפעולה, עם הזמנה אל הבמה, לחוש את תחושת המנצחים, בצילום קבוצתי מנצח.

אודות טלי ברקת

טלי ברקת - עת התוכן כתיבת תוכן אינפורמטיבי-שיווקי | 054-4730019 | Tali.bareket5@gmail.com | tbareket.co.il

טלי ברקת

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר