סכנה קיומית לעקרונות המשפט הפלילי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סכנה קיומית לעקרונות המשפט הפלילי

פורסם בתאריך 02/14/2020 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 505 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פכטר, עקרונות המשפט הפלילי, פרופסור כרמי, אוניברסיטת בן-גוריון, חזקת החפות, הספק הסביר, מערכת המשפט בארץ, תקשורת

גישה מעין זו – לפיה על החשוד להוכיח שהוא זכאי, ולא על התביעה להוכיח שהוא אשם, היא נחלת מדינית טוטליטריות מובהקות.
על לשכת עו"ד וראשה וכלל ציבור עורכי הדין להתעורר פן נאחר את רכבת של זכויות האזרח, את העקרונות היסודיים: שכל אזרח זכאי עד שלא יוכח בבירור על-ידי התביעה שהוא אשם.
ולא לשכוח את שורת האישים שזוכו – למרות כתבי האישום כולל אלה של היועץ המשפטי.
סכנה לשלטון החוק והדמוקרטיה:
שמעתי ראיון עם פרופסור כרמי נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בשם קבוצה גדולה של פרופסורים ומרצים לפיהם למעשה נעלם משיטת המשפט שלנו עקרון יסוד של "חזקת החפות", ואיתו עקרון "הספק הסביר". לפי דבריהם ברגע שהפרקליטות או היועץ המשפטי לממשלה מגישים כתב אישום האיש למעשה כבר אשם והוא בדרגת מצורע ,צריך להתפטר לא יקבלו אותו לעבודה והחמור מכל עליו נטל ההוכחה שהוא זכאי. כלומר במקום שהפרקליטות תוכיח שהוא אשם על החשוד להוכיח שהוא זכאי, שהיתה טעות בזיהוי, שיש לו אליבי שלא נבדק, שלא קוימו יסודות העבירה, ויש לו מסמכים מזכים. כל זה לא חשוב ,כי הפרקליטות הגישה כתב אישום. וכאשר קבוצה גדולה של אקדמאיים אומרים זאת בגלוי בפרסום בתקשורת זה מפחיד מאיים על יסודות המשפט והדמוקרטיה ומרסק את חופש הפרט. להזכיר נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה שהיה גם מבקר המדינה השופט לינדנשטראוס ז"ל חקר וכתב ספר בכותרת "חזקת החפות וחזקת הספק הסביר", והגיע למסקנה העגומה ששני היסודות האלה של המשפט הפלילי לא חלחלו למערכת המשפט בארץ. זה חבל זה חמור זה מערער את שלטון החוק בישראל. על לשכת עורכי הדין והעומד בראשה וכלל ציבור עורכי הדין לצאת במחאה חריפה כנגד התופעה, כדי למנוע שפיטה על ידי תקשורת, או אקדמאיים מוטים פוליטית או חסרי ידע משפטי ולא להפוך את ישראל למדינת משפט טוטליטרית למעשה מדובר בסכנה קיומית למשפט הפלילי ועל ציבור עורכי הדין להתעורר ומיד בטרם פורענות משפטית.
נ.ב.:
סיפור משפטי.
איש פרקליטות ישראל ותיק ומוערך - הוזמן לאחת ממדינות מזרח אירופה כאורח של פרקליט המחוז שם. לאחר הטכס הוא יצא איתו למרפסת ואמר לו: אתה רואה את כל האנשים שמסתובבים בכיכר – הם חושבים שהם זכאים, הם עוד לא יודעים שאנחנו נגיע אליהם, עם כתבי אישום.

אודות אברהם פכטר

אברהם פכטר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר