ניתוח ליישור מחיצות האף כפתרון לבעיות נשימה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ניתוח ליישור מחיצות האף כפתרון לבעיות נשימה

פורסם בתאריך 11/23/2018 ע"י קרוסלה הריון ולידה בקטגוריה רפואה פנימית | צפיות: 781 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ניתוח יישור מחיצות האף, ניתוח אף

ניתוח מחיצות האף

אנשים רבים סובלים מבעיות נשימה שהופכות את חייהם למאתגרים ובעלי קושי רב בהתנהלות השגרתית. בעיות נשימה רבות קשורות למבנה של מערכת הנשימה שלא תמיד מאפשרת לאוויר לעבור בצורה חלקה. מערכת האף שלנו מחולקת לשני חלקים (שני נחיריים) שמחולקים על ידי מחיצה סחוסית. המחיצה הזו מורכבת משתי שכבות והיא מ מוקמת לאורך מבנה האף כאשר בחלקו הקדמי היא יותר דקה.

לעיתים מתרחשת בעיה מולדת שמתאפיינת בעקמומיות של המחיצה הנ"ל מה שדורש ניתוח מחיצות האף על מנת ליישר אותה ולאפשר לאוויר לעבור בקלות רבה יותר. ניתוח זה נדרש בשל חסימת אוויר שמתרחשת בנחיריים ויכולה להוביל לסינוסיטיס וגם לבעיות אסתטיות שונות. למעשה מדובר על ניתוח פשוט למדי שאחוזי ההצלחה שלו הם גבוהים למדי ולכן אין כל סיבה לחשוש ממנו או להירתע.

איך להתכונן לניתוח מחיצות אף

ראשית יש לקבוע פגישה עם מנתח שיבדוק את המצב וייעץ לכם בקשר לנחיצות של ההליך הרפואי. לעיתים לא יהיה צורך בניתוח וישנם מקרים רבים של אנשים שסובלים מסטייה באף ואין להם צורך בו. רופא מומחה יוכל להעריך ולוודא מהי הבעיה שגורמת לכך שאתם סובלים ממלחצת אף עקומה, ובמקרה של סטייה זניחה יתכן שכלל לא תזדקקו לביצוע ניתוח מחיצות אף.

במידה והסטייה שממנה אתם סובלים אכן מפריעה וגורמת אפילו לחסימה של האוויר ולהתפתחותן של דלקות חוזרות בסינוסים, רק אז יהיה צורך אמתי בקיום ניתוח מחיצות אף. כהכנה לניתוח יהיה עליכם לעבור מספר בדיקות פשוטות למדי שיאשרו שאתם מתאימים להליך מסוג זה: בדיקות דם, בדיקת אק"ג לקצב פעימות הלב, פגישה עם הרופא המרדים.

במידה והכל תקין מה שיישאר הוא לבחור את שיטת ההרדמה שיכולה להיות מקומית או מלאה. מי שיקבע את השיטה המתאימה הוא הרופא המרדים. הניתוח מחייב אתכם לשמור על צום של שש שעות בערב שלפני (כולל שתיית מים).

מה עושים בניתוח

כשמדברים על ניתוח ליישור מחיצות האף, מדברים למעשה על ניתוח קצר יחסית שאורך כשעתיים ובדרך כלל יתבצע תחת הרדמה מקומית. את הניתוח עצמו מבצעים דרך הנחיריים והוא כולל כריתה של סחוס בצורה זהירה כל זאת מבלי לייצר חתך אחד חיצוני. עובדה זו מאפשרת לצאת מן הניתוח ללא כל צלקות או סימנים כל הם שניתן להבחין בהם. עיקר הניתוח הוא הסרה של חלקים אשר מפריעם לנשימה באופן תדיר. בסופו של דבר מתבצע יישור של המחיצה כאשר מאחור נותרת רירית שתהווה חוצץ. לאחר הניתוח קיים צורך למנוע דימום, זאת ניתן לבצע על ידי החדרה של טמפונים לנחיריים לזמן מה.

אודות קרוסלה הריון ולידה

קרוסלה הריון ולידה

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר