נאום ראשי המוסד – מאנשי הדממה למשביתי שמחה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נאום ראשי המוסד – מאנשי הדממה למשביתי שמחה

פורסם בתאריך 04/03/2018 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 1171 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פכטר, ראשי המוסד לשעבר, ראש האמן, ראש הממשלה, צבי זמיר, מאיר דגן, דני יתום, רונן ברגמן

ראיונות עם ראשי המוסד לשעבר, בעיתון ידיעות, הם של אנשים שחוקים, עייפים חסרי מעוף עתידי ולוקים בראיית ההווה, אך בעיקר בעתיד.
האמירות שלהם, הקביעות שלהם, הם אולי משאת נפש, אך רחוקות מהמציאות המתפתחת.
ניתן לחשוב כי בתקופתם, המדינה היתה של עשיה ובנייה חיובית בלבד, הכל היה דבש וכולם ליקקו אותו, היה פה גן-עדן ואנחנו פשוט לא ראינו אותו.
היתה מדינה ללא פגמים, ללא כיסי שחיתות, ללא מנהיגות כושלת ורופסת, כל המנהיגים שלפני הזמן הנוכחי היו מלאי ערכים, מלאי חזון ורק המהפך הביא למפח נפש.
אז כדאי שגם ראשי המוסד המטיפים לנו, יקראו את מה שכתב העיתונאי רונן ברגמן, דברים שהתפרסמו בספרו של מאיר דגן, ראש המוסד שהלך בינתיים לעולמו, כי הם המתראיינים – ניוונו וסירסו את המוסד במהלך כהונתם.
כאשר מדובר במודיעין ובפעולות המוסד – דעתם, ניסיונם ופעולותיהם, הם בעלי משקל רב, אך כשמדובר בהערכה לאומית ופוליטית – דעתם לא עולה על דעת אחרים ותנודף.
על קרקע העם ובתחתית נשמתו – עוד תגלה תנדוף שכינתו. (ח.נ. ביאליק)
"מלכות באה ומלכות הולכת וישראל לעולם קיימים. (ברייתא פרק השלום)
נאום ראשי המוסד בעיתון ידיעות אחרונות
נאום ראשי המוסד לשעבר. קראתי התרשמתי וכמעט קמעה בכיתי על המדינה המנהיגות על חוסר הערכיות ולא היה חסר שאפול מהכיסא מרוב ייאוש....ואז ואז שמעתי רעם ואחריו ברק....אהוד ברק ואהוד אולמרט ונפתחו עיני לרווחה ונשמתי חזרה לתקנה וראיתי את המדינה באור נגוהות. ומה אגיד לכם מתברר שבתקופתם של גאוני המוסד לשעבר היתה לנו מנהיגות אחרת היו ערכים היתה אחדות למופת לא היתה גזענות לא יהירות ושחצנות ולא שחיתות ... אלא מדינה דבש ומנהיגות לדוגמא לכל העמים. גם לא היו לנו במנהיגות 4 בנים שבהם דברה התורה וכל ראשי המוסד היו חכמים שיודעים את התורה כי כידוע מציון תצא תורה ודבר מנהיגות ושלטון מראשי המוסד לשעבר. ואילו היו מקבלים כל אחד מהם עוד קדנציה או שתיים היו ממשיכים בשמחה לשרת בשלטון עם מנהיגות פגומה ללא ערכים. וכאשר צבי זמיר אומר יום אחד נתניהו ילך מיד רצתי לברר בבית ובחוצות הכרך האם אנחנו דיקטטורה ,או שמע דמוקרטיה. האם השלטון נבחר ברוב דעות או נכפה על הציבור שהוא בור ,אוכל קש וגבבה עולה לקברי צדיקים ויש גם מנשקי מזוזות. וכשחכמי הדור שואלים איזה מדינה אנו משאירים לנכדים.....תשובתי גם לי יש נכדים ודווקא מוכשרים ואני משאיר להם מדינה פורחת...בוטחת.. משגשגת.. ומתפתחת. האם זאת מדינה אידיאלית לא האם יש פגמים כן האם יש מה לתקן בוודאי האם יש כיסי שחיתות כן ..האם הכל דבש מה פתאום .אז אם מישהו יכול להראות להצביע על מדינה בהווה או בעבר מושלמת ללא רבב ללא פגמים ללא ביקורת קרוב לאידיאל שלטוני אני אוכל את המאמר לארוחת בוקר. ממליץ לקרוא בסוף המאמר בידיעות את ההערות של רונן ברגמן היודע דבר או שניים על המוסד ראשיו והתנהלותו. ברגמן המוציא ספר על מאיר דגן ראש המוסד, שנפטר לא מזמן ובו ביקורת קשה ונוקבת על קודמיו שניוונו ...הרדימו את המוסד פחדו להעיז פחדו לחדש ושמרו בקושי על הקיים. ולדעת רבים ומבקרים דני יתום לא היה כל כך מוצלח בתפקידו צבי זמיר לא הבריק ולא גילה מנהיגות אמיצה כאשר התכופף ונכנע לראש אמן אלי זעירה לפני מלחמת יום כיפור כשבידו ידיעת זהב שהיתה משנה את תוצאות המלחמה .אני לא מדבר על העיתוי ועל העיתון ועל האינטרס שלו אלא על הדמויות שיש להם זכויות רבות בבטחון ישראל שלא ניתן לקחת מהם...איך...איך הם נפלו במלכודת הפוליטית המוטית הלא אובייקטיבית. ולבסוף לא לשכוח ולא למרוח ובעיקר לא לברוח ראש המוסד כפוף ישירות לראש הממשלה אי לכך כל פעולה מבצעית דרמטית חייבת לקבל את אישורו. וכל הצלחה של המוסד ,היא גם הצלחה של ראש הממשלה ואנשי המוסד .וכפי שאני רואה את המדינה נעשו ללא ספק הרבה דברים טובים שגוברים על התקלות שהביאו אותנו עד הלום.. ולכן בליל הסדר השתא והגדתך לבנך .......

אודות אברהם פכטר

אברהם פכטר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר