האם לבחור סאמר סקול או מחנה קיץ בינלאומי? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


האם לבחור סאמר סקול או מחנה קיץ בינלאומי?

פורסם בתאריך 01/21/2018 ע"י ליאור שורש בקטגוריה פעילויות | צפיות: 1457 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: סאמר סקול, מחנה קיץ בארה

סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

ההבדלים בין סאמר סקול ובין מחנה קיץ בארה"ב

לסאמר סקול מגיעים תלמידים מארצות ברחבי העולם, במטרה לשפר את השפה המדוברת או את יכולת הכתיבה או את סיכוייהם להתקבל למוסדות לימוד שונים. האווירה בבתי ספר אלה היא סטודנטיאלית וקוסמופוליטית, אך הלימודים עצמם מתקיימים במסגרת נוקשה יחסית למסגרות כגון מחנה קיץ בארה"ב, שבו מדוברת השפה האנגלית כחלק מהפעילויות היום-יומיות במחנה. כמו כן, מחנה קיץ, או סאמר סקול, מתקיים במסגרת של 24 שעות ביממה, כאשר החניכים מבלים, אוכלים ולנים במחנה, בעוד מסגרת סאמר סקול יכולה לכלול לימודים בלבד.

מלבד ההבדלים בין מסגרות הלימודים השונות, נוצרים הבדלים טבעיים גם באווירה שמתגבשת במהלך תקופת השהות בסאמר סקול לעומת מחנה הקיץ. כאמור, אווירת סאמר סקול דומה במקצת לאווירת לימודים בתיכון או באוניברסיטה, כאשר על התלמידים מוטל לעמוד במטלות השיעורים וברף הנדרש מהם בהתאם לרמת הלימודים שלהם. סאמר קאמפ הוא מחנה שבו מתקיימות פעילויות ספורטיביות וקבוצתיות. הדגש הוא לא על לימוד השפה למטרות ציונים, כאשר הלימוד המעשי של השפה מתבצע תוך כדי הפעילויות במחנה, שמתקיימות כולן באנגלית.

האם לבחור סאמר סקול או מחנה קיץ בינלאומי?

הבחירה בין סאמר סקול לבין מחנה קיץ בינלאומי היא בעיקר אינדיבידואלית. סאמר סקול מיועד ללימודי אנגלית במסגרת מאפשרת לתלמידים עצמאות מוחלטת לאחר הלימודים. מחנה קיץ בארה"ב הוא מעין פנימיית קיץ בחו"ל, כשהפעילויות בתוך ומחוץ למחנה מתקיימות במסגרת המחנה. אלו שתי מסגרות שונות לחלוטין, שכל אחת מהן מאפשרת לחניכים לתת ביטוי לכישורים החברתיים והעצמאיים שלהם.
סאמר סקול מתאים למי שנחוצה להם מסגרת לימודים להשלמת או לשיפור רמת האנגלית, אבל מעונינים לבלות את זמנם באופן עצמאי מחוץ למסגרת הלימודים מחנה קיץ הוא מסגרת מחייבת יותר מבחינה חברתית, אך גם מתגמלת את החניכים שלומדים מיומנויות חדשות במסגרת שמספקת להם אפשרות לתת ביטוי ליכולות חברתיות ומנהיגותיות.

בחירה בהתאם למטרת הלימודים

בסאמר סקול התלמידים רוכשים מיומנויות חיוניות בשפה האנגלית, מתרגלים ונבחנים לשיפור הידע שלהם בשפה. ברוב המקרים, מטרת הלימודים בסאמר סקול היא בעיקר לימודים לשיפור ציונים לקראת שנת הלימודים. המטרה של מחנה הקיץ היא לשלב פעילויות חברתיות עם פיתוח מיומנויות, שביניהן שיפור היכולת לתקשר בטבעיות בשפה האנגלית. זהו מחנה קיץ בינלאומי, שבו המטרה היא גיבוש חברתי ופיתוח עצמאות תוך שימוש בשפה האנגלית כשפה משותפת, ומכיוון שלמחנה הקיץ מגיעים תלמידים מארצות שבהן דוברים שפות שונות, השפה האנגלית חיונית ליצירת קשרים חברתיים וקבוצתיים.

אודות ליאור שורש

ליאור שורש

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר