ירושלים של זהב, של נחושת ושגרירות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ירושלים של זהב, של נחושת ושגרירות

פורסם בתאריך 12/10/2017 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 786 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פכטר, ירושלים בירת ישראל, העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, התייחסות של העולם המערבי לעם היהודי, פלסטינאים, הנאום של טראמפ, אפקט היסטורי, הכרזת טראמפ, ארץ ישראל, ירושלים במקורות, מנדט בריטי, גבולות עיר דוד

נאום היסטורי ודרמטי של נשיא ארה"ב, שמכריז אחרי 70 שנה על ירושלים כבירת מדינת ישראל.
העובדה שירושלים – עיר דוד, שהיא בירת ישראל מזה 3000 שנה, צריכה אשרור נשיאותי של נשיא המדינה המובילה בעולם, אומרת דרשני לגבי ההתייחסות של העולם המערבי לעם היהודי.
ההצהרה היא בעיקרה פוליטית, בעלת משמעות והשלכות מדיניות והיא בוודאי אינה הצהרה לגבי העם היהודי בארץ ובתפוצות, שתמיד ראו, ציפו, קיוו, לראות ולהגיע לארץ הקודש ובירתה ירושלים.
אירופה הצבועה השקרית ששתקה בתקופת השואה כשידעה על תכנית ההשמדה וביצועה, שסגרה את שערי הארץ בפני שארית הפליטה, היא עכשיו מובילה את הדאגה לשלום האזור, כמה פאתטי, כמה צביעות מושקעת בדיפלומטיה זולה.
לפלסטינאים יש לומר בבהירות ונחרצות – ירושלים לעולם תהיה בירת ישראל, תכניסו לכם טוב, טוב לראש. אם אתם רוצים בנכבת אל-קודה – קיבלתם!!!
"עורי עורי לבשי עוזך ציון לבשי בגדי תפארתך ירושלים עיר הקודש כי לא יוסוף ובא בך ערל וטמא. (ישעיהו נב 1)
"אם לארץ נשמה – הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל". (דוד בן-גוריון)
נאום היסטורי – דרמטי ומרגש.
הנאום ההיסטורי וההיסטרי של טראמפ נכתב על ידי נתניהו בחלקו הראשון ועל ידי איבנקה בחלקו השני. הפרשנות של ארד ניר ואמנון אברמוביץ היו עלבון לאינטליגנציה של פרשנים שלא מסוגלים לומר שטעו לאורך כל הדרך. הנאום העמיד את טראמפ במעמד של מנהיג מדינה גדולה שמקיים הבטחות אותן הבטיח בקמפיין הבחירות ומבחינה זאת הוא עושה היסטוריה כפוליטיקאי וכל הכבוד לו. העובדה שיש חשש מהגינויים שהיו ערב ההכרזה ממדינות העולם אין להם בסיס רציני וכל מה שנאמר לפני לא תקף אחרי שהרי מדובר בנשיא מכהן של אמריקה. החשש מהתפרעויות של הפלסטינאיים לא צריכים להדאיג כי אין בהם שום אלמנט חדש וישראל תטפל בהם במהירות ויעילות. באשר לאפקט ההיסטורי של ההכרזה מבחינה פוליטית היא באה אחרי הצהרת בלפור אחרי הכרזת המדינה בכ"ט נובמבר ו-70 שנה לירושלים ומדינת ישראל. לציין שאילו היתה קלינטון נבחרת לנשיאה ההצהרה היסטורית לא היתה נולדת. יתירה מכך אמרתי וכתבתי שהזמן פועל לטובתינו ולרעת שכנינו. לאור הנאום נראה בעליל כי ההסדר עם הפרטנרים הולך ומתרחק ומה שיכלו לקבל מאהוד ברק ואהוד אולמרט הופך עם הזמן לחלום שלא יתגשם לפלסטינאיים בדור הזה. התגובה החיובית של נתניהו היתה צפוייה ובמקום הנכון ובהחלט יכול לרשום זאת כהצלחה גדולה חשובה והיסטורית בתקופת שלטונו. ולסיום האם כל המבקרים פרשנים מומחים למיניהם יודו שטעו שלא האמינו שזה יקרה בימינו אלה האם האגף השמאלי יבין ויפנים את הסיטואציה חדשה אני בספק גדול. אבל זה לא מפתיע וזה לא יפריע לעם היושב בציון ומאמין בעם ישראל וחוסנו וירושלים כבירתו ההיסטורית מתקופת דווד המלך ושלמה המלך. כנאמר כי מציון תצא תורה ודבר אלוקים מירושלים. שהרי על חומות ירושלים הפקדתי שומרים ובעיקר חזרנו אל בורות המים השוק והכיכר כי מדובר בירושלים של זהב.
בלי קשר להחלטה והצהרה
בלי קשר להחלטה של טראמפ על ירושלים והשגרירות יש לציין ולהדגיש עובדות היסטוריות בנות אלפיים. ירושלים כבירת ממלכת ישראל קיימת ופועלת מאז דוד המלך והמלך שלמה. מאז שהביאו מים לדוד המלך לא היה ערעור על היותה בירת ישראל. באשר לפלסטינאיים ממליץ שיתעדכנו בהיסטוריה שהרי לא היה עם פלסטינאי מעולם לא בהקשר בתנך או בהיסטוריה של העמים. פלסטינאיים של היום הם אוסף של נדידת ערבים לפלשתינה אי שהיתה במנדט בריטי. גם בתכנית החלוקה של 47 בוועדת האו"ם דובר על מדינה יהודית ובירתה ירושלים ומדינה ערבית בלי ירושלים. אי לכך לא להבהל מאיומים מבפנים ומבחוץ. כי מציון תצא תורה ודבר אלוקים 0מירושליים.
ירושלים במקורות
ירושלם ככתוב במקורות עיר דוד ההיסטורית בירת ישראל מזה 3000 שנה שהיתה בלב העם היהודי נטועה עמוק בנשמה ובתודעה קבלה הצהרה נשיאותית פוליטית חשובה. אירופה הצבועה משמיעה קול מזויף מתנשא ודו פרצופי כלפי ישראל והעם היהודי כפי שעשו בתקופת השואה כשידעו ושתקו. הפלסטינאיים לעומת זאת, זכו בעוד יום נכבה נכבת אל קודס ואם ימשיכו בקו זה יהיו להם עוד חגים נוספים. לסיכום אל תירא עבדי יעקב.
"ירושלים של זהב"
ירושלים של זהב ושל נחושת ושל שגרירות ארה"ב. חזרנו אל בורות המים לשוק ולכיכר ואל כל החמוצים שלא האמינו שטראמפ יכריז והאמינו שיבריז. האגף השמאלי לא יתאושש במהרה אבל יתרגל כמו שעשה בעבר הרבה פעמים את הצפרדע ואת הלטאות הפוליטיות יצטרך לבלוע וללמוד מהעבר ומהטעויות.
ברגע האחרון
הצעה דרמטית חובקת עולם, כאשר אנגליה, צרפת, גרמניה, רוסיה, סין שמגנים את הצהרת טראמפ יתחילו לדון עם המיעוטים שלהם על גורל ערי הבירה שלהם, לונדון (הודים, פקיסטנים, מוסלמים) ברלין (תורכים -מוסלמים), פריז (מרוקאיים, תוניסאיים ויתר הקולוניות מן העבר) וכך גם האחרים גם אנחנו נתחיל לדון עם הפלסטינאיים על גבולות עיר דוד ובמיוחד מי יביא מים לדוד המלך .

אודות אברהם פכטר

אברהם פכטר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר