דמוקרטיה – הפגנות – שלטון החוק | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דמוקרטיה – הפגנות – שלטון החוק

פורסם בתאריך 08/26/2017 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 917 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פכטר, שלטון החוק, דמוקרטיה בישראל, דמוקרטיה מודרנית, מגבלות בדמוקרטיה, הפגנות בישראל, הפרת חוק, תקשורת בישראל, שלטון טוטליטרי, איום איראני

דמוקרטיה (ביוונית שלטון העם) הדמוקרטיה העתיקה נולדה באתונה, אבל היתה מוגבלת לאזרחים בלבד זכרים בני המעמד העליון ובעלי רכוש. משם נדדה לרומא – בווריאציות שונות, אך עיקריה כמו הפרדת רשויות עקרון שלון החוק, חוקה, זכויות אדם, בחירות, נשארו בשינויים שונים בכל המדינות המודרניות עד ימינו אלה.
הפגנות – הן חלק משלטון דמוקרטי, אך גם להם יש גבול ומרחב פעולה.
יש להבדיל בין הפגנה לגיטימית, לבין הסתה, המרדה, השמצה תוך כיסוי בכללים ואמצעים דמוקרטיים.
הבעיה בדמוקרטיה מודרנית – שרבים משתמשים בביטוי מבלי שמבינים לאשורו את מהותו.
דמוקרטיה – זה לא מסטיק ולא חומר שניתן לעצב אותו לפי דרישה או שאיפה או רעיון פוליטי.
דמוקרטיה – זה עקרונות, זה יסודות לשלטון חוק, זכויות אדם, בחירות, הפגנות אבל במגבלות הזמן האירועים והצורך להגן על החברה, על הביטחון של האזרחים ובטחון המדינה.
המדינה מטילה מגבלות בתחומים רבים, כמו החובה לשרת בצבא, הגבלת מהירות, ענישה על עבירות למיניהן, הוראות והנחיות בתחומי המסחר, הבנקאות, סחר חוץ וסחר פנים, וכמו כן המדינה הדמוקרטית רשאית וזכותה וחובתה להגן על עצמה וזאת "דמוקרטיה מתגוננת" שכיום גוברת בישראל בשל צרכים ביטחוניים.
"נאמר כי דמוקרטיה היא הצורה הגרועה ביותר של משטר, חוץ מאשר כל הצורות האחרות שניסו מעת לעת". (ווינסטון צ'רצ'יל)
"הדמוקרטיה איננה דבר סטטי, היא מצעד בלתי פוסק". (פרנקלין ד. רוזוולט)
"אילו היה קיים עם של אלים משטרו היה דמוקרטי. שיטת ממשל כל כך מושלמת איננה לבני אדם". (ז'אן ז'אק רוסו)
הפגנות ודמוקרטיה
הפגנות ודמוקרטיה. יש חלק מהציבור שחושבים שדמוקרטיה היא כמו פלסטלינה שאפשר למתוח ולהרחיב לפי הצרכים. להפגין בצורה חוקית זה חלק מה.ד.נ.אי של הדמוקרטיה אבל להפגין עם מטרה למען אג'נדה אינה קשורה למקום ובוודאי לא ליד ביתו של היועץ או שר או איש צבור. ניסיון נואש ולא נכון להשפיע על החלטת היועץ כדי להעמיד לדיו ראש ממשלה הוא מהלך שגוי לא משפטי לא פוליטי ומביא תוצאה הפוכה. את אלדד יניב ונפתלי היו צריכים לעצור בגלל הפוסטים שפרסמו ובהם קריאה להפגנות בלתי חוקיות, קריאה לא להשמע למשטרה כי לדעתם המשטרה טועה. אלמנטים שיש בהם הסתה והפרת חוק, אבל לאזוק אותם בידיים וברגליים היה מיותר לא חיוני לא רגיש ושיקול דעת מוטעה. ולכל הפרשנים והמתיימרים להבנת דמוקרטיה מהי כדאי להזכיר שמייסדי השלטון הדמוקרטי בשעת צרה וסכנה לאומית מינו דיקטטור לתקופה מוגבלת להציל את שלטון העם. מסקנה דמוקרטיה היא לא פלסטלינה לא ניתן למתוח אותה לפי צורכי המתנגדים והפרשנים. ובאשר ליניב ונפתלי הם לא מייצגים אג'נדה או שינוי פוליטי דרמטי הם מחפשים מיקרופונים ומצלמות.
מנפלאות התקשורת האובייקטיבית: המאוזנת והמידתית. תתארו לכם תסריט לא דמיוני הפגנות בפתח -תקווה באותו מקום באותו היקף מול ביתו של מנדנבליט אבל אבל המפגינים הם אנשי הימין הצועקים בקולי קולות ודורשים לא להעמיד לדין את נתניהו. עכשיו תארו לכם את תגובת התקשורת בנוסח: הריסת הדמוקרטיה, קריסת שלטון החוק, הפגנה פשיסטית, שלטון טוטליטרי, ימין חשוך, נגד זכויות אדם -ובעיקר הכיבוש, הכיבוש שורש הרע. והמסקנה הכל נכון. כי כל החוכמה כל הידע כל הדמוקרטיה, כל הנאורות נמצאת בצד השמאלי ואצל ראשי המפגינים ותומכיהם שרובם אין להם מושג על מהות הדמוקרטיה. ונושא שני מנפלאות התקשורת, נתניהו חזר לאיים על הציבור עם האיראנים כדי לטשטש את החקירות כי איומים והפחדות נותנים מנדטים ושוב הכל נכון. אבל במקביל כל תחנות החדשות פתחו את השידורים בהודעה על איראנים על הגבול הצפוני על הסכנה מהשתלטות איראנית והתבססות באיראן על הגבול כולל כתבות שטח על גבול הצפון והסכנה האיראנית המתקרבת. אז מי העז לומר שאין לנו תקשורת מאוזנת מפרגנת ואמיצה.
לסיום: כאשר גם הרמטכ"ל טוען ומזהיר בפני ישיבה איראנית על הגבול בלבנון כדאי לכל הגופים בישראל, במיוחד הפוליטיקאים, הפרשנים והתקשורת להיות יותר זהירים או אולי יותר אמיצים.

אודות אברהם פכטר

אברהם פכטר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר