בנט – נגד כל העולם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בנט – נגד כל העולם

פורסם בתאריך 05/18/2017 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 1500 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פכטר, בנט, ביקור טראמפ, פתרון של שתי מדינות, קו בטחוני אסטרטגי, הזדמנות פוליטית, עצמאות ישרל, נציג הקונסוליה האמריקאית, ארה"ב, העם היהודי

בנט תקוע באג'נדה חולמנית לא ישימה. הבעיה היא לא בנט – אלא ההטפה שלו לכיוון וחשיבה פוליטית – שיכולה להתפרש בצורה לא נכונה ומזיקה.
לקראת בואו של נשיא ארה"ב טראמפ, בנט דורש מנתניהו לבטל את נאום בר-אילן בעניין שתי מדינות.
הרעיון של שתי מדינות, התקבע בתודעה האירופית בשנים האחרונות, ונסיגה ממנו, תציג את ישראל, באור שלילי, ככוחנית, דורסנית ומדכאת את העם הפלסטינית.
הפתרון – של שתי מדינות, טוב לישראל בתנאי שתושג הסכמה על גבולות בטחון, בני הגנה, ביטול זכות השיבה וירושלים בירת ישראל.
"אין מדינה ניתנת לעם על מגש של כסף". (חיים ויצמן)
"המדינה יותר משהיא מטרה – היא מכשיר להגשת דברים עיקריים בחיי העם". (ברל כצנלסון)
בנט – מאיים על נתניהו
בנט -נגד כל העולם. בנט -תקוע בתוך אג'נדה חולמנית, יומרנית, עתיקת יומין שלא ניתנת להשגה ולביצוע. הוא מאשים את כולם, יצא חוצץ נגד כל העולם ודורש מנתניהו לבטל את נאום בר-אילן ,שעלה לו בדמים להציג אותו.
חבל-חבל מאוד שבנט איש ההי-טק המסחרי -תקוע בתפיסה מדינית, רעיונית שלו כמו אדם שעדיין מדפיס במכונת כתיבה ענתיקה ובאצבע אחת.
הנשיא טראמפ כאיש עסקים מומחה לנדלן ,רוצה לסגור דיל עם הפלסטינאיים וישראל, שיראה כהישג אישי, איזורי ולהראות לנשיאים קרטר, בוש, קלינטון ובעיקר לאובמה מה פירוש המושג "יס ווי קן" ואיך עושים זאת נכון. חבל שבנט לא מבין או לא רוצה להבין, ועוצם עיניים לרווחה בפני המצב של ישראל בעולם ,שזאת טיפשות פוליטית בפני עצמה.
הגדרה עצמית בנוסח בר-אילן לפלסטינאיים לאמור: דגש על גבולות בטחון בני הגנה-קו בקעת הירדן כקו בטחוני אסטרטגי בשליטת ישראל, אין זכות שיבה אין סיכוי להציף את הגדה, באנשי חמאס חיזבאללה או איראנים למיניהם מדינה פלסטינית מפורזת וירושלים 02 כבירת ישראל.
הזדמנות פוליטית צריך לדעת לנצל, הזדמנות עם נשיא לא שגרתי צריך לדעת איך לאכול, איך לקדם מהלכים ורעיונות שנרדמו משך השנים, כל עוד יש נשיא בלתי צפוי בלתי מקובע בנוסח בעל הבית השתגע.
הביקור הנשיאותי הראשון של טראמפ בשלוש הדתות החשובות באיזור והנאום במצדה הוא בעל משמעות פוליטית, הצהרתית סמלית וחיונית לישראל ולא סיור של תיירות. מצדה סמל של גבורה -הקרבה, הפך למותג חיוני בעצמאות ישראל הרבה מעבר לסיסמה לא עוד-אלא גבורה למען מטרה ומלחמה עד ....נקווה שהצדדים ינסו לממש את הרגע ההיסטורי ואבו מאזן לא יברח פעם נוספת כפי שברח מהצעת אולמרט ועראפת מהצעת אהוד ברק. העובדה שאבו מאזן הצהיר בפגישה עם טראמפ שמוכן לפגישה וגם נתניהו הסכים לה, אינה רק כלפי חוץ כהצהרה שלא שווה את הניר והמאמץ באמירתה.

ברגע האחרון: ניסיון לעיוות היסטורי.
שיא חדש בעיוות ההיסטוריה של העם היהודי לדורותיו. נציג של הקונסוליה האמריקאית בירושלים המזרחית(כנראה שריד של תקופת אובמה) התבטא בפני נציגי ישראל שהכותל המערבי נמצא בגדה המערבית ולכן אין לישראל סמכות לגביו וזאת ביום כאשר שגריר ארה"ב, איש דתי, מגיע לתפילה בכותל ומשם להגיש את כתב האמנתו לנשיא ריבלין. הנשיא מצהיר בנאומו שירושלים היא בירת ישראל מאז דוד המלך. אז בהזדמנות חגיגית זו כדאי לעדכן ללמד ולידע את נציגי הקונסוליה את הממשל של טראמפ ואת העולם הנאור כי הכותל המערבי שהוא החומה המערבית שהקיפה את מתחם הר הבית ואת המקדש היו קיימים במקום עוד לפני לידתה של ארה"ב ולפני לידתה של האומה המוסלמית מאות בשנים לפני מסגד אל אקצה ואלפי שנים לפני שמישהו שמע את הביטוי הישות הפלסטינית. דוד המלך ושלמה אחריו בנו ,שיפצו שדרגו את ירושלים והפכו אותה לסמל ומיתוס של העם היהודי ועתה של מדינת ישראל.

אודות אברהם פכטר

אברהם פכטר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר