סוגי ג'אנטים לרכב ובחירתם הנבונה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סוגי ג'אנטים לרכב ובחירתם הנבונה

פורסם בתאריך 11/10/2016 ע"י דניאל רוטקין בקטגוריה רכב | צפיות: 1434 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: גאנטים לרכב, טיפוח הרכב, סוגי ג'אנטים, חישוקי מגנזיום, גלגלים לרכב


חישוק סופג את כל הבליטות ושינויים במאפייני הכביש, אשר מועברים עליו באמצעות הצמיג. גלגל המותאם היטב לרכב, מעניק לו בטיחות על הכביש, צריכת דלק מופחתת, ותקופת שימוש ארוכה. בנוסף לפעולה מכנית, החישוקים משחקים תפקיד עצום בקביעת המראה של הרכב. לכן, בעלי רכב מאוד סלקטיביים בבחירת עיצוב החישוק. במאמר הזה נעבור על סוגי חישוקים העיקריים והנפוצים ביותר בשוק.

חישוק מוטבע - עשוי פלדה, למעשה זה הסוג הנפוץ ביותר של הגלגלים, הפופולריות שלו היא בעיקר בשל העלות הנמוכה. היתרון של החישוק המוטבע, הוא התגובה המעולה שלו בעת הפגיעה מן הבור בזמן הנסיעה. במקרה כזה, הגלגל בדרך כלל לא נסדק, אלא מתעקם, כך שאחרי זה ניתן לשחזר את החישוק הפגום, והוא ימשיך לשרת עוד זמן רב.
כל חישוק מוטבע זהה לחלוטין, ומהסיבה הזו לא זוכה לאהבה מצדם של בעלי רכב רבים. את המראה הלא מושך של החישוק ניתן לשפר על ידי התקנת טסות, המעניקות לחישוק מראה יותר אסטתי. החיסרון של סוג זה, הוא משקלו העולה על המשקל של חישוק מסוגסג וחישוק מחושל.

חישוק מסוגסג - בניגוד לחישוק מוטבע שעשוי פלדה, גלגל מסוגסג עשוי אלומיניום או מגנזיום. בהקשר זה, משקלו של גלגל מסוגסג נמוך יותר, שזה נחשב ליתרון משמעותי. בנוסף לכך, חישוק מסוגסג בעל מוליכות תרמית גבוהה, וזה גורם לפיזור חום טוב יותר מן הבלמים.
טכנולוגיית ייצור מאפשרת לייצר כמעט כל צורה, לכן בפועל חישוק מסוגסג נראה יותר אטרקטיבי מאשר עמיתו חישוק מוטבע. החיסרון של גלגל מסוגסג הוא מחירו הגבוה. החיסרון השני הוא, שבעת הפגיעה מן הבור בזמן הנסיעה הוא עשוי להסדק. חישוק סדוק לא ניתן לשחזור, אלא דורש תחליף מלא. אף על פי כן חישוק מסוגסג זוכה לאהדה בקרב בעלי רכב רבים, בזכות הנראות הסולידית.

חישוק מחושל - עשויי אלומיניום, מיוצר בטכניקה שונה משני הסוגים הקודמים. יתרון של חישוק זה נובע מהחוזק הגבוה שלו, כמו כן הוא הקל ביותר בין השאר. יתרון נוסף הוא, בניגוד לחישוק מסוגסג חישוק מחושל לא נסדק כאשר מקבל פגיעה מן הבור, אך מהיתרון הזה נולד חיסרון. בגלל שגלגל מחושל עובר בקלות את המכה, כמעט כל האנרגיה של הפגיעה מועברת למתלה של הרכב, אשר משפיעה עליו לרעה. חישוק מחושל מוגבל בעיצוב, בגלל טכנולוגיית הייצור שלו.

חישוק משולב - כפי שניתן לנחש מהשם, הוא מיוצר על ידי השיטה של הרכבת חלקים שונים לתוך אחד. הבנייה מהודקת עם ברגי פלדה, לכן אם לא עושים טיפול מיוחד, קורוזיה בלתי נמנעת. סוג זה של חישוק משלב מאפיינים של חישוק מסוגסג ומחושל בו זמנית. לחישוק מסוגסג מצורפים תומכים מחושלים. בשל המגוון הרחב ואפשרות הוספה של חישוק כזה, הוא יכול להיות קל, יפה וחזק בעת ובעונה האחת. לחישוק משולב כמעט אין חסרונות, למעט אחד - מחיר גבוה מאוד.

כאשר אתם עומדים מול בחירת חישוק לרכב שלכם, יש לקחת בחשבון את הפרמטרים המומלצים על ידי יצרן הרכב. פרמטר נוסף וחשוב מאוד בעיני הוא, שימת דגש על יכולת ניקיון פשוטה של החישוק. אין שום בעיה לרכוש חישוק מפואר שנראה טוב, אך יחד עם זאת שלא יכלול יותר מידי פרטים בעיצובו ויהיה פשוט לניקוי. גלגלים הם כמו נעלי אלגנט, צריכים להיות נקיים ומבריקים כל הזמן.

אודות דניאל רוטקין

דניאל רוטקין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר