ווקס טפלון לרכב של דו-פונט אמת או בלוף | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ווקס טפלון לרכב של דו-פונט אמת או בלוף

פורסם בתאריך 10/18/2016 ע"י דניאל רוטקין בקטגוריה רכב | צפיות: 1930 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טפלון לרכב, ווקס לרכב, טיפול לצבע הרכב, דיטיילינג, טיפוח הרכב

 ווקס טפלון לרכב של דו-פונט הוא שם שמעורר סקרנות ובלבול. אין זה משנה אם אתה קורא לזה ווקס לרכב דו-פונט, ווקס טפלון לרכב, או בכל שם אחר מתוך רבים, על מנת לרכוש קצת הבנה בנושא מורכב זה. אנו צריכים להפריד בין שני השמות: דו-פונט וטפלון.


על מנת לפשט זאת עבורך, טפלון בעיקרו הוא מותג של מה שנקרא טכנולוגיה פולימרית. דו-פונט הוא היצרן, שיש לו בעלות על השם "טפלון". רוב האנשים מכירים את השם דו-פונט, ולרוב משייכים אותו עם שם המותג טפלון, בדיוק כמו שהרבה אנשים מקשרים אוטומטית את המותג "טפלון" עם מחבתות שאוכל לא נדבק אליהם. פחות ברור הוא איך החברה הזו והמוצר שלה, הידוע בכינויו טפלון, משתלב בעולם תחזוקת וטיפוח הרכב באופן כללי.


ווקס טפלון לרכב של דו-פונט
במידה ואתה מחפש אחר המוצר ווקס טפלון לרכב של דו-פונט, הרשה לי להדגיש את הנקודות הבאות:
• יהיה קשה למוצאו, מכיוון שלא מדובר במוצר פופולרי.
• אין זה, למעשה, מוצר של תאגיד דו-פונט.
• אני מעולם לא השתמשתי במוצר זה.
• יש הרבה מאוד אפשרויות אחרות של טכנולוגיית פולימרים.
• קרא הלאה על מנת להפוך ללקוח מיודע.

המותג דו-פונט ידוע היטב כשחקן בולט בעולם של העסקים הגדולים עם רשימת המוצרים הנרחבת שלהם. אם נצטט את אתר האינטרנט שלהם: "דו-פונט מציעה מגוון רחב של מוצרים ושירותים חדשניים, בין היתר לשווקי החקלאות, תזונה, אלקטרוניקה, תקשורת, בטיחות ומיגון, בית ובנייה, תעבורה וביגוד."


כפי שאפשר להיווכח, הם מעורבים, כך נראה, בהכול, כולל מכירת מותג הפולימר שלהם הידוע בתור "טפלון". משמעו שתעשיות כגון תעשיית תחזוקת הרכב יכולה להוסיף את שם המותג הזה לשמות המוצרים שלהם, על מנת לרכב על גל הפופולריות של המוצר אשר כבר קיים בגלל שמו של דו-פונט, ויש לנו מוצרים כמו ווקס טפלון לרכב דו-פונט.

השם טפלון
אם נצטט מהאתר של דו-פונט בנוגע לטפלון שלהם:
"טפלון® PTFE (נוסחה כימית): שרף הפלורו-פולימר המקורי אשר התגלה על ידי דו-פונט בשנת 1938. מגיע בצורת אבקות מגורענות ופזורות נוזליות. טפלון® PTFE אינו מושפע כלל מכל הכימיקלים והממיסים. צורות מורכבות וחלקים נוצרים על ידי טכנולוגיות עיבוד מתוחכמות. בדרך כלל, יציקה בלחץ וסינטור (דחיסת אבקה לכדי מוצק) ולאחריהם עיבוד שבבי. שפורפרות נוצרות בתהליך שיחול על ידי בוכנה. בטנות ורפידות נוצרות על ידי יציקה איזו-סטטית וסינטור או שמשתמשים בהם בתור יריעות. מצפים משטחים על ידי ריסוס פזירה (אבקה דקה הנדבקת למשטח) ולאחריה אפייה. לעיבוד יש השפעה הרבה יותר גדולה על הביצועים של חלקי טפלון® PTFE מאשר לרוב הפולימרים. השימושים בתעשיית המוליכים-למחצה נעים בין קווי צינורות, מתאמים, שסתומים, משאבות ומרכיבים אחרים, אשר משמשים להעברת נוזלים "קשים" (מאכלים) וטהורים מאוד".


אני לא יודע לגביך, אבל התיאור הבהיר לי הכול... אהה נכון! אני חושב שאני יותר מבולבל מאי פעם בנוגע לווקס טפלון לרכב של דו-פונט!


המילה החשובה ביותר לציון מתוך הציטוט מהאתר של דו-פונט הוא המילה "אפייה". על מנת שיהיה אפשר לצפות משטח בטפלון, המשטח עצמו חייב להיות עשוי מחומר שניתן לצפות אותו (תחשוב על מחבת טיגון), ואז לאפות כדי להדביק את הטפלון.


האם אתה מתחיל לראות כאן בעיה?
על מנת להשתמש במוצר האמיתי של טפלון דו-פונט עבור הצבע ברכבך, יהיה עליך לאפות אותו, פשוטו כמשמעו, על הגימור.


"זה מקרה קלאסי של לא רק מצג שווא על ידי חברות תחזוקת רכב חסרות מצפון, אלא מציג את כוחו של השיוך למותג. אתה מקשר בין המחבת מצופה הטפלון שלך עם איכויות האי-דביקות שלו לווקס לרכב עם השם טפלון דו-פונט מתנוסס על התווית ואתה חושב שיהיה לכך את אותה תכונה של אי-דביקות כשאתה משתמש בווקס לרכב, כמו שלמחבת שלך יש."
מצטער... זה לא הולך לקרות!


ווקס וטפלון דו-פונט לרכב
מה אתה צריך לדעת
טכנולוגיית פולימרים היא המדע מאחורי ווקס לרכב על בסיס טפלון של דו-פונט.
טפלון הינו שם המוצר של טכנולוגיית הפולימרים הזו.
טכנולוגיית פולימרים מבוססת על שימוש במרכיבים סינטטיים.
ככלל, לאור המרכיבים הסינטטיים האלו, כל אחד ממוצרי הפולימרים הסינטטיים הללו יסווג כחומר איטום, ולא כשעווה.


אין זה אומר שהתעשייה פועלת לפי כלל זה; התעשייה מפרה כלל זה באופן מתמיד וגורמת לבלבול נוסף.
רק משום שטפלון יכול להיאפות על מחבת טיגון, כדי ליצור שכבה המונעת הדבקה למוצר, לא אומר שלהוסיף מעט טכנולוגיית פולימרים למוצר שעווה (ווקס) לרכב ייצור שכבה בלתי חדירה על גבי הצבע של האוטו שלך.
החיסרון העיקרי בפולימרים נוזליים הינו בעל מאפיינים ויזואליים. אין להם את היכולת לכסות ולהסתיר פגיעות צבע שטחיות, כגון סווירלים וכו', אשר משחות מסורתיות על בסיס קרנאובה עושות.


הכלל בתעשייה הוא שחומרי איטום סינטטיים יעקפו את תוחלת החיים של מוצרים על בסיס קרנאובה (או מוצר טבעי אחר). מוצרים על בסיס טבעי או קרנאובה יספקו הסתרה, כיסוי, ועומק איכותיים יותר מאשר מוצרים אחרים נוזליים וסינטטיים (למען האמת, הדיון הזה לא נגמר לעולם, ואפשר לשמוע אינספור דעות מנוגדות לדעות המובאות כאן. ברוך הבא לעולם טיפוח הרכב!).


ווקס לרכב וחומר איטום היברידי
בשל ההתפתחויות בהנדסה כימית וייצור, היום מוצרי ווקס לרכב וחומרי איטום מכילים מה שמתייחסים אליהן כתערובות היברידיות; נוסחה של ווקס לרכב וחומרי איטום, אשר מקנים ליצרנים את מה שהם מגדירים כטוב ביותר מכל העולמות. אני בדקתי מספר מוצרים כאלו בעצמי, ולעניות דעתי, הם כולם באמת מהווים את השילוב המנצח.


תודה לכם שביקרתם בביקורת על ווקס טפלון לרכב של דו-פונט. אני בטוח שאתם מכירים לפחות מישהו נוסף אחד, שייהנה מהמידע אשר השקעתי בו כה הרבה זמן על מנת לאסוף אותו, אז אנא העלו זאת לדף הפייסבוק או טוויטר שלכם ותעזרו לי להפיץ את המידע הלאה! או שפשוט תשלחו להם קישור ותעבירו את זאת הלאה באופן זה.

אודות דניאל רוטקין

דניאל רוטקין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר