חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חר

פורסם בתאריך 07/18/2016 ע"י Eip Good בקטגוריה שיפור עצמי | צפיות: 986 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פחד מ, לחיות, רוחניות, NLP, התמודדות עם חרדות, עם חרדות, פחד להזדקן לבד, פסיכולוגיה, פחדים וחרדות, אושר, מכירות, חיפוש אהבה, פחד לחיות, חרדות ופחדים, פחד וחרדה, למכור, הסוד, חרדה, תחושת, תחושה, פחד מבדידות, לחיות לבד, לקוחות, חשיבה חיובית, חרדה ופחדים, הרגשת בדידות

חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות

הוא ישאל את השאלות שלו על התאהבויות אחר כך אתה על זוגיות, מה השאלה?

ש: אמרתי "יש" ויש "אין" ויש את ההבדל ביניהם.

אליעד: בערך.

ש: עכשיו אם אין את ההבדל ביניהם אז יש "יש" ויש "אין" ולא אכפת לי, אז זאת אומרת שמה שמפריע לי בכל הסיפור זה ההבדל עצמו, ההבדל עצמו זה סוג של מחשבה סוג של דעה ואני מנסה להבין את זה בשביל זה אני חוזר סוג של דעה על "היש" ועל "האין" ואם לא היה את המחשבה הזאת או הדעה הזאתי אין בעיה. השאלה עכשיו אז אני לא צריך להיפטר לא "מהיש" ולא "מהאין" אלא מההבדל הזה איכשהו קופץ לי ההבדל הזה.

אליעד: הנה אמרת נכון.

ש: אז עכשיו יש לי בעיה עם ההבדל עצמו שזה אותה בעיה עצמה בין "היש לבין האין" נכון?

אליעד: אתה מתכוון להגיד שעצם זה שאתה מבדיל או לא מבדיל זה עצמו הבדל הבנו אתה בלופ אינסופי, אוקי הלאה מה את רוצה בזוגיות, כן זה עצמו הבנה גדולה זה שאתה מבין שאתה בלופ זה אומר שעכשיו יש סיכוי שאולי תתחיל פעם אחת לתפוס.

ש: אני דורך על ההבדלה הזאת לא הייתה לי בעיה.

אליעד: כן אבל זה עצמו הבדלה להגיד "אני לא מבדיל" זה עצמו הבדלה, אוקי מה השאלה שלך?

ש: אני רוצה לדעת מנקודת מבט שלך מה ההבדל בין יש זוגיות לבין הלבד אין זוגיות.

אליעד: הנקודת מבט שלי אומרת שזה הכל תלוי בנקודת המבט שלך, בואי נהיה פרקטיים בואי נדבר על זה אוקי מה זה זוגיות עבורך ומה זה לבד עבורך כי זה קיצון בן אדם יכול להיות בזוגיות ולהרגיש לבד, לבד ולהיות בזוגיות מה זה אומר עבורך זוגיות ומה זה אומר עבורך לבד או בואי נקדם את הסיפור מה את באמת רוצה לדעת, מה את רוצה לדעת מה יותר טוב?

ש: לא מה יותר טוב.

אליעד: מה באמת את רוצה לדעת?

ש: יש את הפחד מבדידות מלהישאר לבד מלהיות לבד זה פחד שמניע הרבה אנשים אז כשנכנסים לתוך הפחד הזה ומנסים להבין למה מפחדים אז עולה השאלה מה יותר טוב ולמה זוגיות ולמה לא זוגיות, ולמה לבד וממש.

אליעד: אז בואי ניקח דבר ספציפי ונפרק אותו מה את רוצה פחד להיות לבד?

ש: כן.

אליעד: אוקי את מפחדת להיות לבד?

ש: כן.

אליעד: ממה את מפחדת תפרטי "מפחדת ש...", מה זה אומר עבורך להיות לבד שבהלוויה נגיד שאת רק את תהיי על הארון ולא יהיה עוד מישהו, לא תקשיבי כי בסוף כשמכניסים אותך לקבר מכניסים אותך לבד.

ש: עד שמגיעים לנקודת הזאת.

אליעד: את אומרת רגע שלפני ההלוויה בדרך להלוויה שלא יהיה לבד, רגע את מתכוונת לומר נגיד שלא תמותי ביער לבד שאם את כבר מתה לפחות שיהיו אנשים בהלוויה.

ש: לא אני מדברת על החיים לבד ללא משפחה וללא ילדים וללא בעל.

אליעד: אוקי מה עם זה את מפחדת לחיות לבד ללא משפחה ילדים ובעל?

ש: כן.

אליעד: למה?

ש: כי אני מפחדת שאצטרך.

אליעד: את מכירה בעלי חיים קצת יש לך חתול משהו לשכנה שלך לחברה של השכנה?

ש: היה לי חתול.

אליעד: יפה איך קראו לו, היה לו משפחה ילדים ובעל?

ש: לא אבל היה לו אותנו.

אליעד: היה לו אותך ברור בזכותך עד שהוא לא הכיר אותך הוא היה אומלל, איך שהוא הכיר אותך אמר מצאתי משפחה ילדים ובעל וזהו, זאת האמת את אומרת לא ומה עכשיו את אומרת "לא אבל הוא חתול אני לא חתול" אז תסבלי זה מה יש.

ש: אז אני מפחדת מהסבל.

אליעד: אז לא אכפת לך מזה שאת לבד בכלל אכפת לך מלסבול, אז בואי נפרט בואי נהיה פרקטיים מה רע בלהיות לבד.

ש: אני לא יודעת.

אליעד: את לא יודעת מה רע בלהיות לבד?

ש: לא יהיה מישהו שיעזור לי, לא יהיה לי עם מי לדבר.

אליעד: ואם תהיה לך פיליפינית נגיד ויש לך פייסבוק את יכולה לצ'וטט עם אנשים אז את לא לבד יש לך עם מי לדבר.

ש: לא יהיה לי אינטימיות.

אליעד: ואז מה?

ש: זה כמו שלא יהיה לי אוכל זה סוג של צורך.

אליעד: נכון ואם לא יהיה לך אוכל מה קרה אז לא יהיה לך אוכל אז תמותי מהבדידות נו אז מה הבעיה?

ש: שאני לא רוצה את זה.

אליעד: למה לא מה הבעיה?

ש: למה אני לא רוצה את זה?

אליעד: כן למה לא, תקשיבי אני פה מייצג את אלוהים אוקי מי זה אלוהים מי שבא לך בכל מקרה אני אסביר לך מה יש בתפריט לאכול, בתפריט יש גם בדידות וגם זוגיות עכשיו אלוהים הוא השף הוא מכין מה שהוא רוצה והוא לא שואל אותך יותר מדי, אוקי עכשיו את נכנסת למסעדה שלו לא שאלו אותך את כבר פה ויש לך בקטלוג גם בדידות וגם ביחד, עכשיו את אומרת לאלוהים "תקשיב אתה יודע ארוחת הצהריים המנה הזאת של הבדידות לא מתאימה לי מה הקטע" ואת מתלוננת הוא שואל אותך "מה הבעיה שלך שאת תהיי בודדה" את אומרת לו "לא רוצה", למה לא בואי ננסה להבין למה לא באמת מה הבעיה שלך, עכשיו אלוהים רוצה שתהיי בודדה מה הבעיה?

ש: זה גם נורמות חברתיות.

אליעד: אז נכון ולכן יהיה לך עוד יותר רע, נכון ולכן עכשיו תסבלי כפליים שגם תהיי בודדה וגם בנורמות החברתיות יצחקו עליך אבל מה הבעיה.

ש: היא אוהבת את עצמה והיא רוצה שמישהו יאהב אותה.

אליעד: חשבתי שאת הולכת להגיד הפוך היא לא אוהבת את עצמה ולכן היא רוצה שיאהבו אותה כי אם היא אוהבת את עצמה מה אכפת לה שאוהבים אותה, אני כבר חשבתי שהיא אומרת משפט נכון פתאום היא אומרת את ההיפוך, את מתכוונת לומר שהיא רוצה לאהוב את עצמה ולכן היא רוצה שיאהבו אותה כי אם יאהבו אותה זה יגרום לה לאהוב את עצמה יותר.

ש: היא רוצה שמישהו שהיא רוצה יאהב אותה.

אליעד: ומה רע בלשנוא את עצמך תתחילי להתרגל לשנוא את עצמך ואז השתחררת. תקשיבי בואי נהיה פרקטיים מה את מפחדת שיקרה שתהיי בודדה, תני דוגמא שמה שכולם יצאו?

ש: שנניח שאני חולה ואין מישהו שיטפל בי.

אליעד: ומה יקרה אז מה יכול לקרות, רגע אבל מה יקרה ואז מה דרך אגב ואם תהיי עם מישהו קודם כל יכול להיות שבגללו תהיי חולה ודבר שני שתהיי חולה יחד איתו.

ש: יכול להיות שתפחדי שהוא לא יביא לך כוס תה זה גם רע.

אליעד: כן לכי תדעי מה הוא יעשה יכול להיות שהוא יגיד מה זאת האישה החולה הזאת וילך עם מישהי אחרת ואז תהיי עוד יותר, אבל לא משנה אבל זה כלול בפחד שלה הפחד שלה מזה זה חלק מהפחד. אוקי בואי נתקדם בסיפור אז נגיד שעכשיו את לבד חולה בודדה, ניתקו לך את הטלפון את מחייגת ונגמרה הסוללה והפסקת חשמל וקמת והחלקת על הרצפה זהו ולמזלך הגרוע גם נפלת על הכבל חשמל והוא הצית את הבית והבית במדבר ואין לך למי לפנות אז מה הבעיה?

ש: נגמר.

אליעד: נכון אז מה הבעיה?

ש: שאני רוצה לחיות ושיהיה לי טוב.

אליעד: אז זה אנחנו מבינים אבל מה זה משנה, מה זה משנה איזה תאריך יהיה כתוב על המצבה מה זה משנה?

ש: זה לא משנה איזה תאריכים כתוב על המצבה אבל אני רוצה שעד התאריך הזה שיהיה כתוב על המצבה שיהיה לי טוב.

אליעד: את יכולה לעשות את זה יש לך אופציה כזאת תעודת ביטוח שיהיה לך רק מה שאת רוצה, יש לך את האופציה?

ש: לא.

אליעד: נו אז זה מה יש אז מה את רוצה, מדברים ברצינות.

ש: נכון אין לי.

אליעד: אין לך אולי יש לך.

ש: זה הבעיה שהיא רוצה משהו אחר ממה שיש?

אליעד: אני מסביר לך משהו אחר תקשיבי את נכנס לך בראש ג'וק שאומר "אני חייבת שהמציאות תהיה ככה ולא תהיה ככה" זה ג'וק, עכשיו הג'וק הזה אומר יש הבדל בין יש לאין יש הבדל בין "יש לי חברים לאין לי חברים, יש לי בריאות אין לי בריאות, יש לי חיים אין לי חיים, יש לי אין לי" אוקי זה הג'וק. עכשיו הג'וק הזה איזה ג'וק גם טוב, למה הוא ג'וק גם טוב למה הוא גם טוב.

ש: אני מקדמת.

אליעד: כי בזכותו אנחנו מדברים, לא יודע אם מקדמת את בזכותו את גם מתדרדרת לא רק מתקדמת.

ש: בזכותו אני עושה משהו.

אליעד: כי בזכותו יש חיים על פני האדמה אם היית אומרת "לא משנה לי יש או אין" אז לא היית עושה שום דבר לא הולכת לא באה ואם כולם היו אומרים "אין הבדל בין יש לאין" העולם היה נעצר שזה לא מדויק כי גם כשאין הבדל בין יש לאין העולם ממשיך לפעול, אוקי אבל זה עניין אחר. עכשיו כל זה בדימויים שלנו אז בדימויים שלנו אם אין הבדל בין יש לאין ולא משנה אם אני חולה בריאה, יש זוגיות אין זוגיות אז לא יהיה חיים לא יהיה שום בשביל מה להתאמץ וכו' לכן הג'וק הזה הוא ג'וק טוב אבל יש לו גם חסרונות שהג'וק הזה גם משגע אותך "ואם יהיה לי רע ואני לא רוצה שיהיה לי רע".

ולכן מה שצריך לעשות זה מה שהסברתי לה על הפחד קהל, זה או לקבל את הג'וק להבין שבזכותו יש חיים ולחיות איתו כי בזכותו יש חיים או צ'ק על הראש, בדיוק ואיך פשוט לקחת צעד אחד אחורה את כל הרצונות צעד אחד אחורה שזה סוג של שיגעון, עכשיו למה זה סוג של שיגעון כי זה נוגד את כל תפיסת החיים אפילו כשאת פותחת טלוויזיה כל מה שמסבירים לך שם מהמשפט הראשון עד למשפט האחרון שאת צריכה להצליח ולהיות שם ושזה נקרא הצלחה וזה נקרא כישלון ושזה יותר טוב מזה, בתחרות ומי יהיה הכי טוב ומי יצליח ומי המצליח ומי המצליח של המצליח ואוי ואבוי אם תיכשל.

נכון ולכן מי שמדבר כמוני הוא סוג של חכם למה כי הוא קלט שהם המשוגעים ומי שמדבר רק כמוני הוא גם משוגע, סתם כי בסוף צריך גם וגם אם אתה תגיד "לא אכפת לי משום דבר" אז גם כן אין משמעות ואם אתה תגיד "רק אכפת לי" אז אתה גם כן סובל לכן צריך את החיבור. בקיצור יש יתרונות וחסרונות לזוגיות או לבד, יש אני מניח אם תחפשי תמצאי את היתרונות והחסרונות, מה יותר טוב אין יותר טוב יתרונות וחסרונות זה כמו לשאול מה יותר טוב ללבוש חולצה כזאת או כזאת, אין זה יש יתרונות בזה ויתרונות בזה. עכשיו זה החיים זה משחק החיים יתרונות וחסרונות ואני מחליפה את החסרונות האלה בחסרונות האלה ואז אני משיגה משהו ורע לי ממשהו אחר ואז רע לי ממשהו אחר ואז טוב לי ממשהו אחר.

זה החיים ואם נמאס לך את אומרת "לא יכולה די זה משגע אותי המחשבות האלה" תגידי " הופ לא אכפת לי שום דבר, לא יודעת שום דבר לא מבינה שום דבר, לא זוכרת שום דבר לא מבינה שאני פה" ובזה נגמר הדיון, מקסימום תמצאי את עצמך לבד תגידי לעצמך "אני לא לבד יש קירות סביבי רהיטים, החשמל כל כך מאוהב בי שהוא שרף אותי" מה את יודעת, הרצפה התגעגעה אלייך אמרה נשטיח אותה את מבינה כן מה כל הזמן היא דורכת וחוץ מזה אולי הרצפה רצתה לנקום בך את דורכת עליה אמרה עכשיו נעשה לה היפוך נגיד גם יכול להיות.

ש: זאת אומרת שלהיות לבד זאת לא בעיה אלא המחשבה שאני לא צריך להיות לבד זאתי הבעיה.

אליעד: אני מסביר לך משהו להיות לבד זה טוב ורע ולהיות ביחד זה טוב ורע "והבעיה" זה בגלל שאתה מבדיל בין המצבים.

ש: מבדיל זאת אומרת שיש לך מחשבה על הדבר הזה.

אליעד: לא יש לך מחשבה שאתה מבדיל בין יש לאין "יש לי חברים אין לי חברים, אני נמצא על הרצפה או נמצא על הכיסא, אני נמצא מחושמל או נמצא לא מחושמל", לא כשאתה חושב על הדבר כשאתה חושב שהוא שונה מההפך שלו.

ש: שיש לי מחשבה על ההבדל ביניהם.

אליעד: תראה היא יושבת פה והיא בראש יש לה שני תרחישים על החיים תרחיש אחד שבעוד עשר שנים יש לה משפחה וילדים היא מדמיינת תמונה היא משפחה וילדים תרחיש שני היא בודדה, יש לה בראש שתי תמונות והיא בראש אומרת זה שונה מזה. עכשיו אם היא הייתה יודעת מה יותר טוב היא הייתה רצה אבל גם אין יותר טוב כי גם בזה יש חסרונות וגם בזה יש חסרונות והנה אבל עכשיו וכל מה שיתנו לה היא גם תרצה את זה באופן חלקי והיא גם תשנא את זה באופן חלקי, אתה מבין אבל מאיפה כל הברדק נבע לה בראש כי היא מבדילה בין התמונה הזאת לתמונה הזאת.

ש: ההבדלה עצמה היא הבעיה.

אליעד: היא הבעיה והיא גם הפתרון...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון עסקי, ייעוץ טיפולי הדרכה, טיפול אישי, מאמן אישי, ייעוץ נפשי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן עסקי, פסיכותרפיה הוליסטית, הרגשת בדידות, רגש, חרדות, אימון עיסקי, בדידות רגשית, רוחניות, אימון / אימון אישי קאוצ'ינג, רגש ועוד ...

אודות Eip Good

Eip Good

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר