לשכוח את העבר, להתאהב מחדש, אהבה אחרי מריבה, למחוק זיכרונות, זוגיות אחרי משבר זוגי, זיכרונות מהעבר, | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לשכוח את העבר, להתאהב מחדש, אהבה אחרי מריבה, למחוק זיכרונות, זוגיות אחרי משבר זוגי, זיכרונות מהעבר,

פורסם בתאריך 07/18/2016 ע"י Eip Good בקטגוריה שיפור עצמי | צפיות: 952 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ocd הפרעה טורדנית, להתמודד עם אוסידי, אוסידי טיפול, טורדנ, הפרעה טורדנית, תת מודע, למחוק זיכרון, טיפול בהתנהגות טורדנית, לטפל בהתנהגות טורדנית, עבר, טורדניות, משבר זוגיות, פסיכולוגיה, משבר זוגי, התמודדות עם טראומה, אושר, ocd טיפול, להתמודד עם טורדנות, יעוץ

לשכוח את העבר, להתאהב מחדש, אהבה אחרי מריבה, למחוק זיכרונות, זוגיות אחרי משבר זוגי, זיכרונות מהעבר, זיכרונות מטרידים, מחשבות טורדניות, טיפול בטראומה, לשכוח טראומה, התמודדות עם טראומה

כן מה אתה שואל?

ש: האם יש דרך כלשהי לשכוח זיכרונות.

אליעד: האם יש דרך לשכוח זיכרונות, האם אתה רוצה דרך לשכוח באופן מוחלט זיכרונות או לשכוח זיכרונות לשכוח באופן מוחלט אין אפשרות בדיוק כמו שאין אפשרות שלא תחשוב על הפילים שנמצאים פה, אתה הבנת מה אמרתי?

ש: שלא תחשוב.

אליעד: סתם בוא אני אסביר לך משהו תקשיב בא נסביר את מהות הדבר, הוא שואל האם יש דרך לשכוח את העבר או במילים אחרות אם יש לו טראומה האם הוא יכול לצאת מזה או אם הוא רגיל לחשוב משהו האם הוא יכול לצאת מזה וכו' זה הרעיון. נכון מה אתה רוצה להגיד?

ש: אני חושב שזה לא העניין לשכוח הוא לא רוצה שזה יפריע לו.

אליעד: בא נניח שהוא רוצה לשכוח, נניח שהוא רוצה לשכוח יש אפשרות לשכוח אוקי זה עובד ככה במוח שלך מלכתחילה בא נגיד שבגיל צעיר קרה לך איזה אסון והוא כל הזמן חוזר לך מהדהד אתה רוצה לשכוח אותו לא רוצה שהוא, עכשיו תראה מה שאתה אמרת זה גם היבט אבל בא נלך מסודר תראה במוח שלך בעיקרון יש לו אפשרות לחשוב על כל מה שיכול להיות כל מה שיכול להיות קיים וגם מה שלא יכול להיות קיים אתה יכול לחשוב עליו יכול.

זאת אומרת לו יצויר, אתה רוצה לתת דוגמא נגיד, נגיד שהייתה לך תאונת דרכים נגיד היית בתאונה ומאז אתה מפחד לנסוע בסדר נגיד דוגמא תאונה אתה מפחד לנסוע. עכשיו ברמת העיקרון במוח שלך יש אפשרות לדמיין יש למוח שלך את היכולת לדמיין את כל המצבים האפשריים ולכן לא משנה איך נסובב את הגלגל בסופו של דבר בתת מודע שלך אתה תמיד חושב על כל האופציות האפשריות או במילים אחרות אין שום אפשרות להשמיד אפשרות כלשהי באופן מוחלט.

זה הבנת מה אמרתי, תקשיב אתה אומר "אני רוצה לשכוח משהו" מה אתה בעצם אומר "אני רוצה שפה לא תהיה מחשבה מסוימת", עכשיו פה תמיד יש את כל המחשבות האפשריות תמיד אלא מה שיש מחשבות שהן יותר חזקות ויש מחשבות שהן יותר חלשות באופן יחסי אבל כל המחשבות קיימות בתוכך גם מה שלא קרה לך אתה חושב עליו לא רק שאתה לא יכול לשכוח באופן מוחלט משהו שקרה לך אתה גם לא יכול לשכוח משהו שעוד לא קרה לך כי בעיקרון אתה תמיד חושב על הכל.

אלא מה שבאופן יחסי יש דברים שאתה זוכר אותם יותר ויש דברים שאתה חושב עליהם פחות, לדוגמא אתה כרגע חושב יותר על הקיר וחושב פחות על הפיל שנמצא פה אבל מצד האמת בתת מודע שלך אתה רואה פה עכשיו גם פיל כמו שאתה רואה את הקיר בתת מודע שלך זה default אחר זה כאילו לפני הבריאה אתה רואה את הפיל רואה אתה הקיר רואה הכל, עכשיו באופן מודע יש דברים שאתה רואה יותר רואה פחות. עכשיו כדי לשכוח דברים כדי לשכוח דבר אחד צריך להכניס במקומו דבר אחר, ככל שתכניס דבר אחר יותר חזק ככה שהקודם ישכח.

ש: אבל אם נגיד לא טעמת מאכל מסוים כל החיים שלך.

אליעד: בתת מודע אתה מודע לטעם שלו גם אם לא טעמת אותו בעיקרון.

ש: איך אם לא חווית את זה אז איך?

אליעד: אם היית חווה אותו היית מסוגל לחוות אותו?

ש: כן.

אליעד: יש לך במנגנון את כל האופציות יש לך כאילו אתה יכול להתקין כל מערכת הפעלה שאתה רוצה על הזה אתה מבין הפוטנציאל הוא אינסופי.

ש: לא הבנתי.

אליעד: אני אומר בעיקרון במנגנון שלך יש מראש את כל האינפורמציה הקיימת אתה כשנולדת איזה שפה ידעת לדבר כשנולדת?

ש: כלום.

אליעד: עכשיו כשנולדת ידעת לדבר סינית אתה יודע לדבר סינית, אוקי כשנולדת ידעת לדבר יותר סינית או יותר עברית?

ש: אותו דבר.

אליעד: אוקי ואם היית גודל בסין היית יודע לדבר סינית רוב הסיכויים שכן נכון, נולדת בישראל אתה יודע לדבר עברית. עכשיו מה זה אומר כשנולדת עם האופציה לדעת עברית או סינית, בתת מודע שלך אתה יודע לדבר פורטוגזית אתה גם יודע לדבר הכל אלא מה שלא מימשת את האופציה הזאת אמת או לא אמת?

ש: אמת.

אליעד: אתה לא יכול להגיד "לא נכון אני יודע לדבר רק עברית" לא נכון כשנולדת ידעת לדבר יותר עברית מסינית.

ש: אבל אני רוצה את המהלך ההפוך נגיד אתה למדת כבר סינית אתה רוצה לשכוח את הסינית, אתה מבין זה מפריע לך כמו שהוא אמר זה מפריע לך אתה רוצה לשכוח את זה.

אליעד: אני מסביר לך אבל פה אני מחדד לך את הדבר לשכוח באופן מוחלט אין אפשרות, למה כי לא רק שאתה לא יכול לשכוח באופן מוחלט אפילו דברים שעוד לא קראו אתה לא יכול לא לחשוב עליהם באופן מוחלט, לא רק שמשהו שקרה או משהו שהתרגלת לחשוב אתה לא יכול להתנתק ממנו באופן מוחלט אלא אם כן אתה הולך "לאין שכל" בסדר שמה זה משהו אחר אבל לא רק שאתה לא יכול משהו שאתה רגיל לחשוב אותו להתנתק ממנו באופן מוחלט אלא אפילו משהו שאתה לא חשבת אותו אתה רק חושב שאתה לא חושב אותו אבל בתת מודע שלך אתה גם חושב את מה שאתה עוד לא חושב.

אלא מה שעכשיו באופן יחסי יש דברים שאתה רגיל לעשות ויש דברים שאתה לא רגיל לעשות, יש דברים שאתה אוהב ויש דברים שאתה שונא וזה באופן יחסי ברמה החיצונית וברמה החיצונית איך מנווטים בין דבר לדבר על ידי שמעצימים את הצד ההפוך באופן יחסי יותר האם זה באופן מוחלט לא, האם זה באופן יחסי כן. זאת אומרת אם יש משהו שאתה רוצה לשכוח אותו אתה פשוט צריך לחפור לעצמך את ההפך שלו, זה משהו כמותי אם יש בתוך הכוס מיץ ואתה רוצה שיהיה בה משהו אחר תכניס הרבה משהו אחר לא יהיה מיץ האם כשתכניס את המשהו האחר זה יגרום לכך שלא תוכל יותר להכניס מיץ לא אתה תמיד יכול עוד פעם להכניס את המיץ.

אבל אף על פי כן אם אתה רוצה שברגע נתון לא יהיה מיץ פשוט תכניס הרבה משהו אחר. אתה מבין את הכוונה, זאת אומרת אתה תמיד תוכל להמשיך לחזור לחשוב כמו שחשבת פעם אבל אם אתה רוצה ברגע נתון לא לחשוב כמו פעם אתה צריך באופן אינטנסיבי להכניס לראש שלך את ההפך של מה שאתה חושב. אתה מבין?

ש: כן אבל לא לכל דבר יש הפך.

אליעד: ברור אתה צודק הלך עליך למה מה אמרת, אמרת לא לכל דבר יש הפך איזו אמירה זאת בכלל תגיד "אני כרגע לא רואה את ההפך של מה שאני רוצה לחשוב", מה זה לא לכל דבר יש הפך בטח שלכל דבר יש הפך אני מתכוון לומר שאתה לא יודע איך להתחבר להפך של מה שאתה חושב. אמת או לא אמת?

ש: נגיד חווית נגיד טראומה מדמות מסוימת בסדר?

אליעד: כן אז באופן אובייקטיבי לא חווית טראומה כי באופן אובייקטיבי קרה אירוע אתה מפרש אותו בצורה שלילית ולכן זה נתפס עבורך כטראומה, לו יצויר שתפרש אותו בצורה חיובית אז זה בכלל אפילו מה שקרה לך בעבר אתה בכלל תאהב את זה. היה מישהו שהרביצו לו ואז אמרו לו "אתה יודע בזכות זה שהרביצו לך בכלל החיים שלך ניצלו כי אם לא היינו מרביצים לך היו מחסלים אותך לכן הרבצנו לך בשביל להציל אותך ממשהו אחר", "וואו איך אני מודה לך".

ש: בשביל חינוך.

אליעד: איזה חינוך לא חינוך אני מסביר לך שאפילו משהו שקרה לך בעבר טראומה אם פתאום הסבירו לך שזה היה יותר טוב מרע אתה אומר "וואו אני בכלל מודה לך שעשית את זה" וההפך יכול להיות שמישהו אתה חושב שהוא הציל אותך ואז אתה מודה לו ואז פתאום מתברר לך "מה הוא לא הציל אותי בכלל זה דפק אותי, הוא בכלל שם לי את המלכודת מלכתחילה בכלל בשביל לנצל אותי" ואז אתה חווה טראומה ממשהו שבכלל חשבת שהוא טוב. זאת אומרת שיש "מה קרה" יותר נכון יש מה אתה חושב וזוכר מה קרה ויש מה אתה כרגע מפרש את מה שקרה בעבר, אם אתה כרגע תפרש אחרת שזה מתחבר למשהו ואם אתה כרגע תפרש אחרת מה שקרה אז השתחררת מהטראומה.

זאת אומרת שאם נגיד הייתה דמות מסוימת בעבר שכשהיית איתה באינטראקציה היה לך מאוד רע ועכשיו כל פעם שאתה רואה דמות דומה לזה זה עושה לך רע בגלל העבר לו יצויר שאתה תמצא יתרונות שיש בדמות ההיא אז עוד יכול לגרום לך לשנות את התפיסה ביחס לדמות ההיא ואז כשאתה תיתקל בדמות אתה עוד תאהב אותה בגלל שהן מזכירות לך את הדמות ההיא. אתה הבנת מה אתה מבין?

ש: זה תלוי איך אני מפרש את מה שמפריע לי את הזיכרון אם זה משהו כאילו אם אני מסתכל על זה בצורה חיובית למשל במקום בצורה שלילית.

אליעד: בא נגיד בחורה שנאנסה נניח אוקי יש לה טראומה איך יכול להיות מצב שהיא בכלל תחווה את זה כטוב שהיא עוד תחווה את זה כטוב כמשהו טוב שקרה לה אם היא נגיד תבדוק מה יצא לה מזה טוב, נגיד יכול להיות שבחורה אומרת בגלל שהיא נאנסה היא יותר לא נותנת אמון באנשים יכול להיות שהיא תגיד "הדבר הכי טוב שקרה לי שאנסו אותי אז כי אז מגיל צעיר כבר ידעתי לא לתת אמון באנשים" ואז היא תגיד "זה היה לי גם מכוון בכלל בזכות זה ניצלו חיי אחר כך כי אם לא היה קורה לי את זה בהתחלה הייתי נותנת אמון באנשים והייתי כל כך סובלת שכבר עדיף שמהתחלה זה קרה בשביל שאני לא אתן אמון באף אחד".

אני נותן לך היפוך סתם אני נותן לך דוגמא, עוד פעם השאלה איך אתה חווה את הדבר האם אתה חווה אותו כרק רע איך תתנתק אבל אם אתה רואה אותו "לא זה בכלל קרה דבר טוב", זאת אומרת את העובדה אתה לא יכול לשכוח את הפירוש אתה יכול לשנות למרות שעקרונית גם את העובדה אתה יכול לשכוח אם המוח שלך יוצף בהרבה עובדות חדשות אתה גם תשכח את העובדות הישנות, אם אתה כל הזמן תהיה חשוף לסינית אתה בסוף גם תשכח לדבר בעברית, עובדתית לא משנה מה התרגלת גם אם אתה מדבר עברית אם עכשיו יכניסו אותך למקום של סינים כל יום כל היום סינית אתה בסוף תתבלבל לדבר בעברית ואם זה יהיה מספיק זמן אתה גם לא תדע לדבר בעברית.

זאת אומרת אפילו ברמת עובדות, אני אסביר לכם משהו אם נגיד היו זוג שרבו ועכשיו אומרים איך אנחנו יכולים להמשיך רבנו כל כך הרבה יש פה שתי דרכי מילוט 1. בוא תנסו לפרש שונה את המריבות של העבר כאילו במקום שזה יהיה זיכרון רע תפשרו שזה יהיה טוב "למה רבנו כי אהבנו בכלל", כל פעם שיקפוץ לכם "כן אבל רבנו, לא בכלל היה מרוב אהבה רבנו" אבל דבר נוסף ככל שיהיה ביניכם יותר שלום ככה המוח ישכח את המריבות. זאת אומרת יש פה שתי שיטות 1. לפרש את העבר בטוב באופן יחסי 2. ברגע שהמוח שלך מוצף בעובדות חדשות, אני אתן לך דוגמא נגיד שפעם הכרת מישהי שהייתה נראית בצורה מסוימת ושנאת אותה, עכשיו אתה מכיר עוד מישהי שהיא נראית באותה צורה ואתה שונא אותה גם כן כי היא מזכירה לך את ההיא, יכול להיות מצב הפוך שאתה כל כך תהיה עם ההיא עם החדשה ותתאהב בה עד כדי כך שכשאתה תראה את הקודמת אתה אפילו תאהב גם אותה בגלל שהיא מזכירה לך את החדשה. אתה הבנת מה אמרתי עכשיו מה הבנת?

ש: שיכול להיות מצב שמישהי שנגיד שנאת אותה נגיד בגלל איך שהיא נראית ואז.

אליעד: לא בגלל איך שהיא נראית והיא נראית עם צבע שיער X ירוק, עכשיו אתה פוגש מישהי אחרת עם ירוק.

ש: ואז זה שאתה אוהב אותה המון אתה מתאהב בה ואז אתה יכול אפילו לאהוב את הקודמת.

אליעד: נכון כי הקודמת הזכירה לך את החדשה בכלל, כי המוח מחליף כל הזמן מחליף דברים כי שום דבר לא מוחלט מצד האמת אין איזה דבר שהוא רק רע או רק טוב. זאת אומרת שאם אתה תתחיל להסתכל בעין טובה על הדבר החדש יכול להיות שזה עוד בכלל יתקן לך את הטראומה מהעבר, אתה הבנת מה אני אומר אם אתה תתחיל לאהוב את החדש תפסת שתי ציפורים במכה גם אתה אוהב את החדש וגם זה טיפל לך בקודם כי בעצם למדת לאהוב גם את הקודם זהו.

הבנו עכשיו הוא יכול לשאול שאלה ואיך אני אדע אם אני רוצה, שאלה כללית יותר ואיך אני אדע האם לאהוב את החדש ודרך זה לטפל בטראומה של העבר או לא לרצות את החדש בגלל שהוא מזכיר לי את העבר גם זה צד, תשובה אין בזה תשובה מוחלטת כי מצד האמת בסופו של דבר החלטות הן סוג של שרירותיות כי אם אתה נגיד אומר "אני אוהב אותה כי היא X למרות Y" למה אתה רוצה את הX הזה גם כי זה מזכיר לך משהו מהעבר, נגיד שיש מישהי בא נגיד טיפשה ויפה נניח עכשיו אתה רוצה אותה כי היא יפה ואתה לא רוצה אותה כי היא טיפשה נניח.

עכשיו למה אתה לא רוצה אותה כי היא טיפשה כי היא מזכירה לך מישהי טיפשה אחרת או שטיפשה זה לא כל כך מדויק בא נגיד מישהי שיש לה יתרונות מסוימים ויש לה דברים שמזכירים לך מישהו מהעבר אתה לא רוצה אותה כי היא מזכירה לך מישהו אחר מהעבר, עכשיו לכאורה מה אני אומר לך אני אומר לך תראה תרצה אותה למרות שהיא מזכירה לך את ההוא מהעבר ותמצא בקווי דמיון במה שהיא דומה תפרש את זה בכלל לטובה ואז זה גם יתקן לך את העבר. עכשיו אופציה נוספת זה להגיד "לא אני לא רוצה אותה כי היא מזכירה לי מישהו מהעבר" עכשיו לכאורה זאת חשיבה שטחית מה זה אתה לא רוצה אותה כי היא מזכירה מישהו מהעבר אבל מה האמת שגם אם אתה רוצה אותה זה כי היא מזכירה מישהו מהעבר, למה אתה רוצה אותה כי היא ככה וככה גם כי זה מזכיר מישהו מהעבר.

בסופו של דבר כל מה שאתה רוצה זה בגלל שזה מזכיר לך איזה משהו מהעבר מהיבט מסוים, זה לא מדויק מה שאני אומר כי אתה רוצה בגד מסוים בגלל שזה מזכיר לך מהעבר אבל יכול להיות שאתה רוצה בגלל שעכשיו רע לך אם לא תוכל. לא בדיוק אבל באופן כללי אם אתה תלך למוחלט בסופו של דבר כל הרצונות שלך הם משחק אחד גדול, לכן לפסול מישהי כי היא מזכירה מישהו מהעבר זאת סיבה לגיטימית כי לרצות אותה, נגיד אבל איך יכול להיות אבל אתה לא רוצה אותה למרות שהיא ככה וככה רק בגלל שהיא מזכירה מישהו מהעבר, כן למה כי בסופו של דבר אבל יגידו לך "מה אבל אתה טיפש שאתה לא רוצה אותה כי היא מזכירה מישהו" תגיד לו "כן ולמה שאני ארצה אותה", "כי היא ככה וככה", "ואז מה אם היא ככה וככה" הוא יגיד לך "כן...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מאמן עסקי, מטפל מגשר, מומחה, מומלץ, יועץ פילוסופי

הכנס לאתר ותהנה מעוד טיפול רגשי, גישור, מאמן עסקי, מאמרים, להתמודד עם טורדנות, מאמן אישי, זוגיות אחרי משבר, יעוץ, ocd הפרעה טורדנית, פסיכולוגיה ועוד ...

אודות Eip Good

Eip Good

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר