איך להצליח בזוגיות? מהי זוגיות מוצלחת? מהי זוגיות טובה? לוותר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, הצלחה בזוגיות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך להצליח בזוגיות? מהי זוגיות מוצלחת? מהי זוגיות טובה? לוותר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, הצלחה בזוגיות

פורסם בתאריך 07/18/2016 ע"י Eip Good בקטגוריה שיפור עצמי | צפיות: 876 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בזוגיות, הצלחה ב, איך להצליח בזוגיות, זוגיות, הצלחה, לקוחות, איך למצוא בן זוג, אימון אישי, יעוץ, לבחור בן זוג, איך ל, זוגיות טובה, מהי זוגיות מוצלחת, הצלחה בזוגיות, אושר, פילוסופיה, בחירת בת זוג, להתאהב בזוגיות, קשיים בזוגיות, מריבות בזוגיות, לוותר, חינוך

איך להצליח בזוגיות? מהי זוגיות מוצלחת? מהי זוגיות טובה? לוותר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא זוגיות, בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, להתאהב בזוגיות, טיפים לזוגיות, מריבות בזוגיות

עכשיו איך כל הנושא הזה קשור לזוגיות, איך זה קשור לזוגיות כל מה שהסברנו עד עכשיו זאת תיאורית הזוגיות של, יש תיאורית הזה תיאורית זה תיאורית הזוגיות של איך זה נקרא בשפה הפסיכולוגית שם כלשהו. אוקי עכשיו איך כל מה שדיברנו עכשיו קשור לזוגיות, זוגיות טובה יכולה להצליח רק, מה זאת זוגיות טובה?

ש: זוגיות טובה כשאתה שלם איתה.

אליעד: כשאתה שלם איתה ואיך אתה יכול להיות שלם איתה לצורך העניין כשהבן זוג מושלם, עכשיו תגידי אין מושלם.

ש: יש השלמה ביניכם לא, שאתה משלימים אחד את השני את הדברים אחד של השניה.

אליעד: תקשיבו בואו נגיד נדבר על זוגיות לצורך העניין, אוקי כי זוגיות אחת הסיבות שבן אדם רוצה זוגיות באופן כללי זה בגלל שאין לו כוח להתאמץ להרגיש טוב כאילו מבפנים הוא אומר טוב בא נעשה איזה קיצור בוא נשיג לי דרך טוב דרך משהו.

ש: באמת זה רק?

אליעד: באמת זה רק ויש עוד סיבה כדי להיות קיימת כי את אומרת "כן אבל אם אני אשים את שם אני כבר לא אהיה קיימת אז בוא נחפש זוגיות שזה יהיה כאילו תחליף אז זה לא יהיה המקורי ואז אני אהיה קיימת".

ש: אבל גם זוגיות מושלמת.

אליעד: את הבנת מה אמרתי הבנתם מה אמרתי, ככה בן אדם מחפש זוגיות מלכתחילה כי הוא רוצה את התחושה של השלמות הוא עצלן, בן אדם רוצה זוגיות כי הוא רוצה אושר מוחלט ואין לו כוח ללכת להתאמץ להשיג את המוחלט הוא אומר "עזוב תן לי איזה קיצור שמישהו יאהב אותי ואני יאהב את עצמי דרכו וזהו" מה הבעיה, עכשיו זאת סיבה אחת למה אתה רוצה זוגיות כי אתה עצלן סיבה שניה כי אתה חכם כי אתה אומר ככה "אם אני עכשיו יתאמץ ואני אשיג את האושר המוחלט אני לא אהיה קיים אז מה נעשה אז בוא נשיג את זה דרך זוגיות" אז תגיד "אוקי אז מה אכפת לך אז תוותר על הזוגיות וזהו לא אבל אם אני אוותר על הזוגיות לגמרי אז אני גם לא אהיה קיים", למה כי אם תגיד אני לא רוצה להגיע לשם בכלל אז אתה עוד פעם שם אם אתה בכלל לא תרצה את המוחלט אז אתה גם כן כבר הגעת אליו.

בכל מקרה זוגיות גם זוגיות זה אחד הדברים שגורמים לך להיות קיים הרצון לזוגיות כי אם אתה לא תרצה אהבה יחסית בכלל אז בעצם יש לך תאווה מוחלטת ואז אתה לא קיים ויש בזה עוד עומקים כאלה ואחרים ולא נסטה אליהם עכשיו, אוקי בואו נחזור לנושא היותר בסיסי של זוגיות "מה זאת זוגיות טובה" אז בעולם אידיאלי זוגיות טובה זה כשאתה מרגיש שלמות במחיצת האדם השני, עכשיו איפה פה הבעיה שקודם כל טכנית אין מישהו שתוכלי להרגיש שלמה במחיצתו כי אין מישהו שהוא מושלם אבל איפה פה הבעיה שתהיה תראי יש משהו מסוים כל פעם כשאת רבה איתו את צריכה לדעת שזה גם טוב וגם רע ולהבין למה זה טוב ורע, אם את יותר לא תריבי איתו ואת תגידי לו אני מקבלת אותך איך שאתה את יודעת מה יקרה אתם תיפרדו למה כי כדי לקבל אותו איך שהוא את צריכה לצאת מהשיפוטיות ואם היא יום אחד תקבל אותך איך שאתה תגיד לך אני אוהבת אותך איך שאתה זה מסוכן יכול להיות שהיא הולכת להיפרד ממך.

למה כי אם היא אוהבת אותך איך שאתה היא יכולה בקלות גם להתאהב במישהו אחר תגיד "אם את אוהבת אותי איך שאני בלי תנאים היא יכולה לאהוב כל אחד בלי תנאים אז היא כבר לא אוהבת אותי". בדיוק עכשיו ואם יום אחד זה ואם זה יהיה הפוך ואם היא תגיד לך "לא אני צריכה שתהיה ככה" זה גם כן מסוכן אם כל הזמן תחפש שתהיה מה שהיא רוצה אתם גם כן תיפרדו כי אתה אף פעם לא יכול להיות כל מה שהיא רוצה, נגיד שהיא אומרת לך "תראה אני רוצה לאהוב רק אותך, אני רוצה שתהיה בדיוק מה שאני רוצה" נגיד זה גם כן מסוכן למה כי אתה אף פעם לא יכול לתת לה את כל מה שהיא רוצה אז היא גם כן לא תאהב אותך. עכשיו כשאת רבה איתו נגיד את צריכה לדעת ככה מצד אחד זה טוב כי בזכות זה יש לך ציפיות ממנו ולא ממישהו אחר בזכות זה אתם ביחד אבל מצד שני זה גם רע כי אם יהיו לך יותר מדי ציפיות ממנו אתם גם כן לא תהיו ביחד.

עכשיו זה דבר שהוא מתסכל מתסבך וכו' למי שמבין את זה אבל מצד שני זה גם פתרון, למה כי כל פעם שיש לך חיסרון בזוגיות אתה יכול להגיד "אוקי אבל מחויב שיהיה לי חיסרון בזכות זה יש לי זוגיות" אם הבן זוג היה ממלא את כל החסרונות כבר לא היה זוגיות. עכשיו יש פה עוד היבט נוסף, אתה הבנת את זה אדוני?

ש: לא.

אליעד: בכלל לא הבנת את זה?

ש: הבנתי.

אליעד: מה הבנת?

ש: הבנתי שזוגיות זה.

אליעד: זוגיות כמו החיים באופן כללי זה לרצות משהו מסוים אבל בתת מודע לעשות את ההפך ועדיין לרצות אותו. עוד פעם אם אתה תיצמד לאמת שלך עד הסוף זה ישמיד אותך, אם אתה תגיד אני רוצה משהו מושלם זה ישמיד אותך. עכשיו תחשבו על דבר מעוד זווית נוספת מה היא אהבה, אהבה זה כשמישהו עושה לך את מה שאתה אוהב סתם זה לא אומר כלום נכון זה בהמשך של הסיפור שסופר אתמול, טוב אהבה תלויה בכך שמישהו ממלא לך את החסרונות יפה, עכשיו מה פה הסיפור עכשיו תתרכזו טוב מה עדיף, עדיף בחורה שנראית טוב או בחורה שהיא חושבת שהיא נראית טוב מה עדיף, תשובה עדיף שניהם נכון שהיא גם תראה טוב והיא גם תחשוב שהיא נראית טוב נכון אבל לו יצויר שאומרים לך מה אתה מעדיף את זאת שהיא נראית טוב וחושבת שהיא נראית רע והיא כל הזמן אומרת כמה היא נראית רע או זאת שנראית רע והיא כל הזמן היא חושבת שהיא נראית טוב מה עדיף, תשובה שניהם גרועים נכון יפה.

עכשיו מה הבעיה בזאת שנראית טוב שהיא גם חושבת שהיא נראית טוב איפה פה הבעיה לכאורה תגיד לא אז שהיא גם תראה טוב וגם תחשוב שהיא נראית טוב, מה הבעיה שאז היא לא תרצה אותך הבנת כדי שתרצה אותך או שהיא צריכה לחשוב שהיא לא נראית טוב או שהיא צריכה לא להיראות טוב. אני אסביר למה התכוונתי יש שתי אפשרויות.

ש: כמו למשל בחורה שנראית טוב היא גם יודעת שהיא טובה היא לא תצליח עם אף אחד למה היא נראית טוב.

אליעד: לא כי שלמה עם עצמה אם היא שלמה עם עצמה היא תרצה אף על פי כן.

ש: בגלל שזה חיסרון.

אליעד: יפה.

ש: אבל למה בן אדם שלם לא ירצה להיות בזוגיות?

אליעד: כי אתה לא יכול למלא לו שום חיסרון.

ש: איך הוא זז וחי את העולם?

אליעד: אז הוא לא שלם.

ש: למה יש מישהו שלם יש דבר כזה?

אליעד: לא אבל לו יצויר שהיה הוא לא היה רוצה אותך.

ש: היפותטית.

אליעד: תקשיב ההיפותטי הזה אתה רוצה אותו.

ש: לא השאלה אם זה יכול להיות בר השגה במציאות כביכול.

אליעד: תראה נגיד שזה לא בר השגה במציאות אבל ברצון אתה עדיין רוצה את זה אז אני מסביר משהו מסוים אני מסביר מה עדיף, עדיף לבן אדם להיות במחיצתו של בן אדם מושלם שחושב שהוא לא מושלם או עדיף להיות במחיצתו של אדם לא מושלם שחושב שהוא מושלם, עכשיו מה יגיד הבן אדם שניהם גרועים כי אם הוא לא מושלם והוא חושב שהוא מושלם זה בא לעדותו או ואם הוא מושלם והוא חושב שהוא לא מושלם זה גם בא לעדותו אז מה עדיף ולכן הכי טוב זה להיות עם אדם מושלם שחושב שהוא מושלם אבל אדם כשהוא במושלם באמת מושלם והוא חושב שהוא מושלם אז הוא גם למה שהוא ירצה אותך מה יש לו איתך, זאת אומרת הסיבה היחידה שהוא אוהב אותך זה או בגלל שהוא לא מושלם, הסיבה היחידה שהוא רוצה אותך זה בגלל שיש לו חסרונות והוא חושב שתמלא לו אותם. עכשיו אם יש לו חסרונות זה אומר שרע לו עם עצמו.

ש: חייב?

אליעד: טוב לו עם עצמו יש לו חסרונות, אם מישהי טוב לה עם עצמה למה שהיא תרצה אותך אם טוב לה במאה אחוז למה שהיא תרצה אותך?

ש: אתה כל פעם הולך למאה אחוז טוב לי אם טוב לי מאה אחוז אני לא אהיה קיים.

אליעד: זה לא אני הולך למאה אחוז, הסיבה שכרגע אתה לא עם בחורה מישהי מסוימת זה בגלל שהמוח שלך הולך למאה אחוז הוא אומר "לא אני רוצה שהיא תהיה כזאת וכזאת למאה אחוז" הרי זה לא אני אומר לך במאה אחוז, הסיבה שאנשים לא מוצאים זוגיות זה בגלל שהם רוצים את המאה אחוז.

ש: שהוא ירצה משהו, שאני אגיד וואלה מתאים לך לי להיות שמה.

אליעד: אבל כל מה שנותנים לך זה לא מתאים לך זאת הבעיה, תסתכל לפה בבקשה תקשיב קח עכשיו דף תרשום איזו בת זוג אתה רוצה, אתה רוצה זוגיות אם עכשיו מביאים לך זוגיות טובה אתה לוקח?

ש: יש מצב כן.

אליעד: טוב עכשיו צריך להגיד כן או לא, זוגיות טובה שתעשה לך טוב אתה לוקח, מביאים לך מאה שקל אתה לוקח כן אוקי חברה לחיים אוקי אתה אומר לא זוגיות חברה לחיים סבבה, קח נייר תרשום מה אתה רוצה בהגדרות של החברה לחיים, רשמת עכשיו אומרים לך תחשוב יש לך שלוש פעמים לתקן את הרשימה תחשוב הבאת רשימה, אני מביא לך את הרשימה אתה חושב שתגיד לי חברה לחיים טובה?

ש: כן עד שאני.

אליעד: אתה תמצא בה חסרונות אתה תגיד "לא יש בה חסרונות אחרים אני רוצה משהו אחר".

ש: ברור.

אליעד: יפה אז אתה לא תסתדר איתה ואז אתה תחליף את הרשימה ואני אגיד לך אין בעיה נביא לך את הרשימה השנייה.

ש: אבל זה לא יגמר.

אליעד: יפה למה זה לא יגמר כי המוח שלך רוצה את המושלם זה מה שאני מסביר אז זה לא אני אומר לך אתה רוצה את המושלם לא אני.

ש: זה כמו שאני אהיה בזוגיות ואז אני ארצה להיות רווק ושיהיו לי ילדים אני ארצה להיות חופשי.

אליעד: כי המוח שלך רוצה את המושלם.

ש: הוא לא מחפש את המושלם הוא מחפש את התשעים אחוז.

אליעד: יפה, שניה היא אמרה את הנוסחה הנכונה למה רק תחפש את התשעים אחוז למה, רגע תעצור אתה.

ש: למה לא את התשעים ותשע.

אליעד: את התשעים ותשע.

ש: רק לא מאה.

אליעד: רק לא מאה אבל גם לא חמישים אחוז כי אם אתה תגיד אין בעיה אין מושלם ותמיד זה שווה לכן אני אחפש את החמישים לכאורה אם אתה לא מחפש את המושלם אתה אומר אוקי אין מושלם מבחינה אובייקטיבית כל דבר יש בו יתרונות וחסרונות אז בוא נחפש את החמישים אחוז ואם תחפש את החמישים אחוז אתה גם לא יכול למצוא זוגיות כי אז הכל מתאים לך או לא מתאים לך באותה מידה, אם היית אומר אין בעיה אין מושלם בכל מקרה יהיה חיסרון כל מה שיתנו לי אני ארצה עוד אוקי אז הכל כבר מתאים לי אז גם כן אין זוגיות בשביל זוגיות אתה צריך לשקר, אתה צריך להגיד אוקי יש תשעים אחוז ולא חמישים ועדיין זה לא מאה.

ש: אבל אתה לא יודע אם זה תשעים אחוז אתה חווה חיסרון נגיד.

אליעד: אני מסביר לך, לא עזוב אותי מתשעים אחוז הרעיון זה הבלוף אתה צריך לבלף אתה צריך להגיד "אוקי בוא נשקר נגיד שיש יותר מחמישים אחוז אבל לא נבלף יותר מידי ולא נחפש את המאה" כאילו כי אם נחפש את המאה לא יהיה כלום ואם נגיד את האמת שאין הבדל אז גם לא יהיה כלום לכן נשקר נגיד שיש משהו יותר טוב ממשהו ואז נחפש אותו.

עכשיו נגיד לדוגמא נגיד בזוגיות ניתן את זה מהיבט נוסף נגיד לדוגמא נגיד שיש איזה קונפליקט ואתה עכשיו צריך לדעת אם לוותר או לריב מה יקרה אם אתה תוותר על הכל, תוותר על הכל כבר אין משמעות לזוגיות מה יקרה אם תריב על הכל אם תריב על הכל גם כן לא תהיה לך זוגיות. מה אתה צריך לעשות לפעמים לוותר לפעמים לריב אבל איך תדע מתי לוותר מתי לריב זאת בעיה כי אם אתה תדע מראש מתי לוותר מתי לריב אם תדע בוודאות גם כן כבר אין לזה משמעות, אוקי אז אני יודע שפה רבים אני יודע שפה מוותרים אז כבר אין משמעות אתה מראש כבר יודע את כל האופציות מה יקרה.

ש: אבל אתה הולך אבל יש גם מה שנקרא היד הנעלמת שאתה יודע דברים.

אליעד: מה שאני מנסה לומר יש מחשבה שאומרת כל דבר שאתה אומר חפש את ההפך שלו.

ש: רבים בין לבין פעם אמרת ללכת עד הסוף עכשיו אתה אומר תהיה ככה תהיה באמצע, פעם אמרת לך עד הסוף עכשיו משהו אחר.

אליעד: לא נכון.

ש: אוקי גם את זה אפשר.

אליעד: לא נכון אמרתי משהו אחר לא, קודם כל אמרתי תלך עד הסוף אם זה שאתה לא הולך עד הסוף רבי נחמן אמר "אני לא מתעקש על כלום אבל אני מתעקש על זה שאני לא מתעקש" אוקי, סתם אבל זה לא נכון לא אמרתי לו תלך עד הסוף אני לא אומר לך מה לעשות אני מסביר לך את החוקים אם תלך עד הסוף תגיע לשם תלך לאמצע תגיע לפה, אתה רוצה ללכת לשם תלך לשם אני לא אומר לך מה לעשות, אתה רוצה להיות קיים אתה צריך להיות מוכן לסבול לא רוצה לסבול תוותר על הקיום אתה רוצה ללכת עד הסוף לך עד הסוף אני לא אומר לך מה לעשות.

ש: אבל בין כה כולם.

אליעד: כולם ידעו את זה כבר קודם.

ש: לא בין כה אני עושה את זה.

אליעד: אבל ידעת איך זה עובד?

ש: כן ברור שזה תמיד עובד ככה ברור שידעתי את זה.

אליעד: ברור כשאת רבה עם בן זוג את יודעת שאם לא יהיו לך איתו מריבות את לא תהיי איתו את באמת רבה איתו מתוך תחושה של "אני מפחדת שהוא יסכים איתי כי אם הוא יותר מדי יסכים איתי אנחנו לא נהיה ביחד"?

ש: לא.

אליעד: כשאת רבה עם המציאות את באמת זוכרת "אוי ואבוי לי אם המציאות תגיד לי אין בעיה קחי מה שאת רוצה", עכשיו נגיד את פתאום אלוהים התגלה אלייך אומר לך "תקשיבי את סבלת הרבה הצקת לי, את בחורה נחמדה מה את רוצה קחי" זה מסוכן אני מסביר לך זה מסוכן את אומרת לו תן מה שאני רוצה את לא קיימת יותר זה פיתוי.

ש: נכון.

אליעד: נו היית יודעת את זה עכשיו מישהו אומר לך קחי כל מה שאת רוצה את אומרת לו "לא אני לא רוצה" מה את רוצה לסבול מה פתאום "תן לי את מה שאני רוצה" אבל הוא יחסל אותך.

ש: זה ברור לי שאני לא יכולה לקבל את זה בחיים כי אין.

אליעד: לא בהנחה שיש דבר כזה אם היה ברור לך שאין דבר כזה לא היית מחפשת. עכשיו איך בן אדם מגיע לתחושה הנחמדה הזאת שאפשר להגיד שהיא מאוד רעה אבל היא גם כן מאוד נחמדה שכשרע לך אתה בעצם מבין איך הרע משרת אותך ואתה נלחם בו אבל נלחם בו בתור משחק כי אתה יודע שבזכותו אתה קיים, איך בן אדם מגיע לכל הדבר הזה על ידי שהוא לומד ומבין כמה שיותר את המנגנונים של המציאות. כל מה שאני מסביר פה לדוגמא אם רע לך תחשוב על זה שנגיד יהיה לך רע ואל תחשוב על זה יותר מדי כי אם ככה אז ככה, כל הדברים האלה כדי להגיד למצב שאתה יכול לראות את זה מול העיניים ולחוות את זה אתה צריך להיות בטוח בזה, עכשיו כדי להיות בטוח בזה אתה צריך לחקור את המנגנונים ככל שבן אדם חוקר יותר את המנגנון של הרצון מה תפקידו של הרצון מה מקומו של הרצון, איך הרצון תלוי לקיום האם באמת אין טוב בלי רע, האם אפשר להשיג טוב בלי רע האם אפשר רע בלי טוב ככל שהבן אדם חוקר את זה יותר ככה התמונה יותר ברורה לו ואז הוא מבין איפה הוא נמצא במשחק ואז הוא אומר "אוקי אם אני אלך לשם יהיה ככה אני רוצה עוד פה" ואז הוא יכול לתמרן.

כי רוב האנשים אם תגיד לו "גם אחרי זה וזה יהיה חסר לך" הוא לא יאמין לך כי אין לו את הידע ומהיבט מסוים יותר כייף לו כי אז הוא יותר קיים כי יש לו יותר תחושת קיום אבל מהיבט אחר יותר רע לו כי הוא יותר מפחד. אני מסביר עוד פעם כדי להגיע למצב שאם רע לך במשהו את מסוגלת לפתור את בעיית הרע על ידי שאת אומרת לעצמך "אוקי בכל מקרה יהיה לי רע ואני רוצה להיות קיימת אז בעצם הרע משרת אותי", תדמיין את זה עכשיו נגיד רע לך אתה אומר "אוקי אני מעדיף שיישאר כי אוי ואבוי אם לא יהיה רע לא אהיה קיים אני רוצה להיות קיים אז הרע משרת אותי" נגיד כדי להגיע לכזה מצב שאתה באמת חווה את זה ואתה אומר "כן אבל אני לא ארצה את זה יותר מדי כי אם אני ארצה את זה יותר מדי אני גם לא אהיה קיים לכן אני צריך להגיד שאני לא רוצה את הרע כדי להיות קיים ועדיין לרצות אותו כדי להיות קיים".

כדי להגיע לכזה מצב אתה צריך להיות בטוח שזאת האמת ואיך אתה יכול להיות בטוח שזאת האמת אם אתה חוקר את הדברים האלה עד שאתה משתכנע בשכל שיושב לך פיקס מצד ההגדרות ההגדרה של "קיים" שווה להגדרה של "טוב ורע" שווה להגדרה של "אמת ושקר" כי הדברים האלה מחויבים מצד ההגדרות שלהם. זאת אומרת מי שיחקור את הדברים האלה יראה שהדברים האלה נכונים לדוגמא "בלי קיום אין טוב ורע בלי טוב ורע אין קיום מי אמר" זה דברים שהם נכונים מצד הגדרתם אם אתה תחקור אתה תראה שמחויב במציאות שכשיש קיום יש טוב ורע שיש אמת ושקר, שיש רצון שיש חיסרון שיש את כל הדברים האלה מחויב ואז אתה יכול להיות בטוח בזה ואם לא בא לך על כל המשחק ואתה אומר "לא רוצה לא את היתרונות לא את החסרונות עזבו אותי" אתה מוכן לוותר על הקיום אם וויתרת על הקיום קיבלת פטור. הבנו?

ש: ואם אני רוצה להיות קיים וגם לשרוד וגם שזה לא יזרוק?

אליעד: זה כבר עכשיו קורה.

ש: ריקוד שבדברים מה זאת אומרת האחדות של הנפרדות?

אליעד: תשובה אבל אם זה יהיה רק ריקוד אז עוד פעם לא תהיה קיים.

ש: לא הריקוד שבדברים סתם לדוגמא.

אליעד: מה בדברים ריקוד?

ש: ריקוד שבדברים או האחדות שבדברים.

אליעד: אתה לא מבין שכל דבר שאתה רוצה אם יהיה לך אותו אתה תהיה בבעיה לא משנה איך תגדיר אותו תקבל אותו אתה בבעיה.

ש: למה?

אליעד: כי אם יהיה בדיוק את מה שאתה רוצה כבר אין כלום נגמר המשחק, נגיד שאתה רוצה להיות אלוף העולם באיגרוף נגיד שאתה תהיה אלוף העולם באיגרוף ברמה כזאת, נגיד שאתה רוצה להיות אלוף העולם באיגרוף ואז את מתעמל ומנצחים אותך אבל אתה רוצה להיות אלוף העולם באיגרוף ואז אתה אומר "אוקי להתעמל לא יעזור לי יותר מדי כי מנצחים אותי אולי הגיע הרגע ללכת לרב" ואז אתה הולך לרב ואז הרב אומר לך "אוקי אתה רוצה להיות אלוף העולם באיגרוף" אתה אומר "ברור", אומר לך "אוקי יש לי פה ספר תהילים קמע שים אותו אתה הופך להיות אלוף העולם באיגרוף" ואתה שם את הקמע אתה מנצח את כולם באיגרוף זה מספק אותך לא, למה לא כי אתה אומר "כן אבל אני רוצה לנצח בלי הקמע לא רוצה להיות תלוי בקמע ואם ייקחו לי את הקמע".

אוקי ואז אתה עושה עוד תהליך ואז אתה הולך לרב אחר ואז הוא מכשף אותך באיזה כישוף שאי אפשר לשנות אותו יותר לעולם ושאתה בטוח שאי אפשר לשנות אותו ואתה כאילו הוא מכשף אותך ואתה הורג את המכשף אז אי אפשר להחזיר את זה אחורה וכו' ואתה בטוח שאתה תנצח את כולם לנצח נצחים, אוקי ואז אתה הולך ברחוב אתה אומר "אני אלוף העולם באיגרוף" וכל מי שבא אתה נלחם ומנצח אותו וכו' ואז כייף לך וטוב לך וזה ואחרי זה מה אתה עושה כלום, למה כי אף אחד לא בא לריב איתך יותר מי יריב איתך עכשיו כל פעם שזה הוא מנצח אף אחד לא עולה לזירה אז איך אתה יכול להרגיש שאתה אלוף העולם באיגרוף, אז מה אתה תעשה אתה תתחפש ואתה תשחק אותה כאילו אתה לא יכול ואתה תפסיד בכוונה וזה לא יכאב לך יגידו "רגע אבל הוא לא בוכה זה לא כואב לו באמת אז מה זה נותן" לא אז אתה כאילו תשחק אותה פצוע תגיד "טוב אני כבר רוצה להיכשל כדי שלפעמים אני אוכל לנצח".

ש: אבל תמיד יש משהו גם אם אתה נגיד השגת את המשהו שרצית.

אליעד: אז יהיה חסר משהו אחר אבל לו יצויר שתשיג את כל מה שאתה רוצה אתה בבעיה חמורה.

ש: טוב אין דבר כזה.

אליעד: למזלך הטוב אין דבר כזה אבל זה גם הכי גרוע כי את תמיד רוצה את זה, בלב עמוק בן אדם אומר הלוואי שיהיה לי את כל מה שאני רוצה ובלב עמוק בן אדם אומר אוי ואבוי לי אם יהיה לי את כל מה שאני רוצה ואתה רוצה את שניהם בו זמנית.

ש: אבל זה כבר שחסר לך אז יש לך את הרצון לרצות אתה מבין.

אליעד: הרצון והחסר זה ביחד מגיע.

ש: נו נכון אז מצד אחד זה גם טוב שזה ככה שבעצם יש הכל אבל אין הכל.

אליעד: אתה רוצה שיהיה לך הכל ואף פעם...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מומלץ, מומחה

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה