אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפ | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפ

פורסם בתאריך 07/18/2016 ע"י Eip Good בקטגוריה שיפור עצמי | צפיות: 377 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אמון באנשים, אימון / אימון אישי קאוצ'ינג, הפרת אמון, NLP, חשיבה חיובית, יעוץ נפשי, אימון אישי, פסיכולוגיה, מכירות, מאמן עסקי, לקוחות, רוחניות, איך נוצר אמון, אימון, אמונה, אמון, יעוץ, ליצור, איך, פסיכולוג, ליצור אמון, איך נוצר, שכנוע, איך ליצור, מאמן אישי, יצירת אמון

אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפר אמון, הפרת אמון, משבר אמון, איך נבנה אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשים

ש: יצירת אמון בין מוכר לקונה בין ספק ללקוח בשתי צורות, צורה אחת כאשר קרתה טעות נגיד מצד הספק עכשיו הטעות יכולה להיות במכוון או שלא במכוון עכשיו ברגע שקורה תקלה אחת זה עלול כאילו להטיל ספק באמון שהיה ביניהם, עכשיו השאלה איך אפשר מכאן להבא, שזה אמון מה כל דבר אתה צריך לבדוק.

אליעד: במה זה תלוי?

ש: זאת נקודה אחת אבל מנקודה נוספת בכלל באופן כללי איך מערכת האמון נבנית מלכתחילה.

אליעד: אז בא ננסה להבין מה זה אמון ומה אחר כך בסדר, אז מה זה אמון מה זה לתת אמון במישהו מה ההגדרה?

ש: שאפשר לסמוך עליהם.

אליעד: מה המהות של אמון, אתה נותן בה אמון באופן יחסי לפחות יותר מאשר במישהו זר ומה זה אומר לתת אמון, מה המהות של לתת אמון מה המהות של האמון, הנה מה זה אמון?

ש: זה לחשוב שהדברים יהיו כרצוני.

אליעד: מה, מה קשור כרצוני עכשיו כן זה ברור אבל מה בגדול לתת אמון?

ש: אני חושב שהרצון זה השורש של האמון.

אליעד: מה זאת אומרת?

ש: שמי שאני נותן בו אמון לא יאכזב אותי.

אליעד: אתה סומך עליו שיהיה יותר כרצונך.

ש: שיהיה יותר כרצוני שיעשה את הדברים יותר כרצוני.

אליעד: אבל זה אמון במובן מסוים אבל בגדול מה זה לתת אמון נגיד שהיא תספר לך סיפור או מישהו זר יספר לך סיפור למי אתה כנראה תאמין יותר.

ש: למישהו יותר קרוב.

אליעד: יפה למה למרות שזה לא קשור לרצון שלך, נכון בא נניח שזה לא קשור למילוי הרצון מילוי רצון זה מקרה פרטי של לתת אמון, יש לתת אמון בבן אדם באופן כללי ואז אחת הנגזרות של זה זה שאם אתה נותן בו אמון אז אתה כנראה תסמוך עליו שהוא יותר יהיה כרצונך אבל לתת אמון זה יכול להיות בעוד מקרה נגיד השופט אומר "אני לא נותן אמון בעד הזה אני נותן אמון בעד השני" נכון עכשיו זה לא קשור לשופט השופט מה אכפת לו כאילו, אז מה המהות של לתת אמון?

ש: זה להיות משכנע גם.

אליעד: שמה אבל מה זה נתינת אמון?

ש: להזדהות עם.

אליעד: להזדהות מה זאת אומרת להזדהות?

ש: לראות אותו כאני.

אליעד: לא בהכרח, למה לא בהכרח כי נגיד יכול להיות שאתה לא נותן אמון בעצמך בכלל אתה לא נותן אמון בעצמך ואתה נותן אמון במישהו אחר, אז עוד פעם מה המהות של נתינת אמון נו אתה אמור לדעת, מה זה מילה אמון מלשון מה זה?

ש: אמונה.

אליעד: אוקי מה זה אמונה נגיד, רגע המילה אמון זה רק מלשון אמונה אולי יש עוד.

ש: אמת.

אליעד: יפה אמון זה מלשון אמן, אמן זה אמת נכון יפה, לתת אמון זה בעצם עד כמה אתה חושב שהבן אדם השני. כן תשתיק אותו שמה.

ש: אמן זה אמת?

אליעד: כן אמן זה אמת עכשיו השאלה היא עד כמה אתה חושב שהדברים שאמרו לך הם מחויבים לתת אמון במישהו זה בעצם לחשוב שמה שהוא אומר לך זה מחויב, זה המהות של אמון. אוקי זה הבנו קודם כל אז לתת אמון פירושו לחשוב שמה שאמרו לך זה מחויב, אתה איתנו אוקי עד כאן הבנת?

ש: כן.

אליעד: יפה זאת אומרת או במילים אחרות, עכשיו אם אתה חושב שמה שהבן אדם השני אומר לך זה מחויב ממילא אתה יכול לגזור מזה שאתה יכול לסמוך על מה שהוא אומר ומזה אתה כבר כאילו מלא פרמטרים להוציא אבל לתת אמון זה אני מאמין כאילו אתה מאמין אתה חושב שמה שאומרים לך זאת אמת. עכשיו איך זה מתחבר למה שהוא אמר שבגדול אם יש מישהו שאתה חושב שמה שהוא אומר לך זה לא אמת אז ממילא אתה לא יכול לסמוך עליו שהוא לא יפגע בך כי מי שירצה לפגוע בך הוא כנראה ישקר אותך כדי לפגוע בך אז לתת אמון זה כאילו לחשוב "מחויב שאני לא רוצה שיפגעו בי אז אני מאמין שהוא לא ירצה לפגוע בי".

זאת אומרת יש קשר בין זה שאתה סומך על זה שהבן אדם לא יפגע בך לבין זה שאתה חושב שהדברים שלו מחויבים כי הרבה פעמים בן אדם שפוגע בך הוא יעשה את זה בצורה של שקר, עכשיו ואז אתה אומר "אני לא נותן בו אמון כאילו אולי הוא אומר לי משהו אבל הוא משקר אותי והוא ינסה לפגוע בי" ואז לבן אדם אחר אתה אומר לו "אם הוא אמר לי אני נותן בו אמון במובן שכאילו אם מה שהוא אומר לי זה מחויב אז אם הוא אמר לי שהוא לא יפגע בי אז כנראה שהוא לא יפגע בי". אתם הבנתם את החיבור בין, מה אתה הבנת?

ש: זה נשמע דברים שונים.

אליעד: כן אבל איך הנתינת אמון בהיבט הכללי של לחשוב שמה שאומרים לך זה מחויב איך מזה אנחנו גוזרים את התחושה של אני נותן בו אמון במובן של אני מאמין שהוא לא יפגע בי, איך מה הקשר?

ש: שאם הוא אומר שהוא לא יפגע בך אז אתה מאמין לו אתה יכול לתת לו אמון והוא יגיד אני כן אפגע בך ואז זה עדיין אתה נותן לו אמון שהוא יעשה את זה.

אליעד: בדיוק זאת אומרת בשונה ממישהו אחר שאתה לו נותן בו אמון שאז הוא יכול להגיד לך אני לא אפגע בך אבל אתה לא נותן בו אמון כי אתה אומר אולי הוא משקר. אוקי עכשיו או במילים אחרות בעצם אם אתה רוצה אתה מספק למישהו סחורה נגיד והוא נותן בך אמון בהתחלה הוא נותן בך אמון, עכשיו איזה אמון הוא נותן בך למה הוא נותן בך אמון בהתחלה כי אין לו ברירה עכשיו גם כי אין לו ברירה כי אם הוא לא ייתן בך אמון אז הוא לא יכול לעבוד איתך והוא לא יכול לתת אמון באף אחד בגדול ודבר שני אתה גם חתום על איזה חוזה או משהו כי כנראה החתימו אותך על איזה חוזה.

ש: או שאולי לא כדאי להסתכן.

אליעד: כן אבל האמון הזה זה סוג של אמונה. עכשיו אמונה נבנית גם מתוך הרגל זאת אומרת אם אתה כל יום תבוא בבוקר ותספק סחורה למישהו המוח שלו בסוף מתחיל לחשוב שזה כמו שאתה מאמין שמחר השמש תזרח אם כל יום אתה תעשה פעולה מסוימת המוח כאילו יגיד כנראה שזה יקרה, אוקי או במילים אחרות הלקוח נותן אמון בספק לצורך העניין במקרה הספציפי הזה נותן אמון זאת אומרת הוא חושב שמה שאמרו לו שיקרה יקרה שזה מחויב שזה יקרה זאת הכוונה נותן אמון.

עכשיו אמון כמו כל דבר זה דבר שנבנה כי בסופו של דבר זאת אמונה, עכשיו זה לא מבוסס פה על דברים שמחויבים מצד השכל זאת אומרת מה יכול אם נגיד אמון נפגע נגיד שאמון נפגע מה אפשר לעשות אם אמון נפגע אפשר לעשות אולי שיטה שהיא תהיה מבוססת על משהו שהוא לא כרוך באמון משהו שהוא יותר מחויב מאמונה כללית, זאת אומרת לו יצויר נגיד שאתה אומר למישהו נגיד שמישהו מאמין שתספק לו סחורה וברגע שסיפקת לו את הסחורה אז הוא כבר לו נותן בך אמון שתספק לו את הסחורה כי זה מחויב שסיפקת לו את הסחורה הוא רואה בעיניים שיש סחורה.

נכון זאת אומרת בתיאוריה אם מישהו אומר "אני לא נותן בך אמון" אז לא תמיד הפתרון אם מדברים באופן כללי לא תמיד הפתרון הוא לגרום לו להאמין בך לפעמים לגרום לו לא להצטרך להאמין בך, לקחת את הדבר שאתה רוצה שיאמין בך ולהפוך את זה ליותר מחויב בעיניו לא במובן של יותר יאמין אלא במובן שהוא לא יצטרך להאמין תגיד לו "מה אתה רוצה אתה רוצה להאמין שאני אשלם לך אני אשלם לך מראש" לדוגמא, אוקי עכשיו במקרה הספציפי שלך שם זה לא אפשרי. עכשיו בנושא הספציפי הזה נגיד שאתה מספק למישהו סחורה אוקי ונגיד הייתה סוג של הפרת אמון, מה זה הפרת אמון שנגיד הוא אמר לך אני רוצה עשרה קילו והבאת לו תשעה עכשיו זה סוג של הפרת אמון, למה הפרת אמון כי הוא מתחייב ללקוחות שלו למשהו מסוים והוא סמך עליך שתיתן לו עשר נתת לו תשע.

עכשיו מה האמת שאמון נבנה מהרבה פרמטרים זאת אומרת אמון נגיד מול בן אדם כזה הוא לא נבנה רק על בסיס אם הבאת לו או לא הבאת לו הוא נבנה גם על עוד שאר הפרמטרים, זאת אומרת לדוגמא עכשיו בא נעשה את זה יותר נרחיב, נגיד שאתה תבוא בבוקר ואתה תגיד לו בוקר טוב איך המוח עובד אני אסביר איך המוח עובד, נניח אתה תבוא בבוקר תגיד לו בוקר טוב ועכשיו אם כשאתה תגיד לו בוקר טוב זה יעשה לו טוב אז זה עצמו יגרום לו לתת בך אמון, למה זה יגרום לו לתת בך אמון כי אם אתה תגיד לו בוקר טוב והוא כאילו לא ייתן בך אמון זה בעצם אומר שהוא חווה אותך כבן אדם זר אם הוא חווה אותך כבן אדם זר אז הוא בעצם מאבד מהערך של הקרבה שהוא מקבל כשאתה אומר לו בוקר טוב.

אתה כאילו יכול ליצור אינטרס לבן אדם השני לתת בך אמון, למה אז אני מסביר עוד פעם לדוגמא נגיד כשאתה אומר בוקר טוב אתה נחמד אליו ואז זה נותן לו תחושה של קרבה, עכשיו אם הוא יגיד "לא הבן אדם הזה אני לא מכיר אותו לא יודע מי הוא בכלל" נגיד אתה תלך ברחוב סתם מישהו יגיד לך בוקר טוב אין לזה הרבה משמעות אבל אם מישהו שאתה מכיר אומר לך בוקר טוב יש לזה יותר משמעות כי זה כאילו יותר תחושה של קרבה, עכשיו שני אנשים אמרו לך בוקר טוב בוקר טוב זאת קרבה אבל לאיפה אתה יותר מרגיש קרבה כשבן אדם זר או בן אדם קרוב כשבן אדם קרוב, זאת אומרת שהאינטרס שלו לחשוב שאתה בן אדם קרוב אליו. עכשיו במי אתה בדרך כלל יותר אמון בבן אדם שיותר קרוב אליך, למה כי הבן אדם שאתה הכי מאמין לו בעולם בברירת מחדל זה לעצמך, אוקי אתה בדרך כלל מאמין לעצמך למה כי אתה חושב שאתה לא תרמה את עצמך לפחות על עצמך אתה יכול לדעת אם אתה מרמה את עצמך או לא.

אוקי עכשיו אז אם בן אדם קרוב אליך יותר אתה יותר תיתן בו אמון כי אתה יותר חושב שהוא זה אתה, עכשיו זה בעצם מביא אותנו למצב שאם אתה תהיה נחמד אליו אז הוא בעצם האינטרס שלו להרגיש שאתה קרוב אליו ואז האינטרס שלו לתת בך אמון כי אם הוא יגיד "אני לא מאמין לך" שזה בעצם במילים אחרות להגיד אתה בן אדם זר אם אתה בן אדם זר אז הוא כבר לא יכול ליהנות משאר הדברים. מה עכשיו בעצם הסברתי שנגיד שאתה רוצה לגרום לו לאותו בן אדם לתת בך אמון את האמון אתה יכול לבנות מסביב לא רק דרך, לא רק ברמה הטכנית של "טוב מעכשיו אני אתחיל לתת לו סחורה ואני אתנצל ודברים כאלה" זה לא רק על המימד הזה, אתה צריך בגדול לגרום לו להרגיש יותר קרבה אישית.

אם לדוגמא נגיד אתה, דוגמא נגיד שהוא אומר לך "למה לא הבאת לי עשרה קילו התחייבת לי לעשר למה הבאת לי תשע" אם נגיד אתה תגלה אמפתיה כלפיו, אם אתה ישר תתגונן "תקשיב אתה לא הבנת הייתה טעות" זה סיפורים ועניינים אם אתה נגיד תדבר אליו כמו לבן אדם זר, אם הוא ירגיש שאתה בן אדם זר שאתה לא מבין אותו אז הוא יגיד "זה בן אדם זר איך אני יכול לתת בו אמון" אבל אם נגיד שהוא מתלונן אתה תגלה אמפתיה " תראה אני מבין אותך נכון אתה צודק, מה קרה למה היית צריך עשר" אתה יודע דובב אותו כאילו שירגיש כן שאתה מזדהה איתו אז הוא יגיד "וואלה הבן אדם הזה מתעניין בי" מתעניין בי כנראה מאמין שאתה קרוב אליו, אתה קרוב אליו אז אם אתה תגיד לו "תקשיב הייתה טעות" או משהו אז הוא ייתן בך יותר אמון מאשר נגיד לא גילית כלפיו אמפתיה.

אתם הבנתם כאילו אותה סיטואציה אם נגיד גילית כלפיו אמפתיה שידרת לו שאתה זה הוא אם שידרת לו שאתה זה הוא אז הוא יותר ייתן בך אמון מטבע הדברים. מה אני בעצם מנסה לומר לך בשאלתך שאם אתה חושב שאמון נבנה רק על בסיס הדבר הספציפי כאילו אם השמש, אם נגיד כל יום ירד גשם אז יש לך אמון שירד גשם אם יום אחד הפסיק אז האמון שלך מתערער אז אם אתה חושב שכאילו בסופו של דבר הבן אדם בונה את האמון שלו רק על בסיס המבחן והתוצאה הסופי של הדבר הספציפי אז זה לא באמת ככה כי אמון נבנה על כמה בסיסים גם על בסיס של כמה הוא חושב שהגיוני שתפשל גם על בסיס של כמה עד עכשיו אתה עמדת בהסכם וכל שזה יותר פעמים עמדת בהסכם אז במוח שלו יש לו הוא מתחיל להאמין הוא מתרגל לחשוב שזה קרה אבל גם מעוד דברים מסביב, זאת אומרת אם באופן יחסי הוא ירגיש שאתה בן אדם קרוב אליו אז הוא ממילא ייתן בך יותר אמון. אתה הבנת?

ש: יש עוד נקודה נגיד קרה מקרה שיכול לגרום להפרת האמון נגיד טעות כזאת מכוונת או לא מכוונת.

אליעד: אם זאת טעות איך זה יכול להיות מכוון.

ש: לא הכוונה כאילו היה חסר נגיד בסחורה לדוגמא, עכשיו אז אפשרות אחת זה שבאירוע עצמו הוא יפרש את זה כטעות לא מכוונת וכדומה הוא יפרש את זה לא לרעה עכשיו אז אני עכשיו הבנתי שכאילו אם הוא יפרש את זה לטובה או לרעה זה תלוי בכל מיני דברים נכון בכל מיני גורמים.

אליעד: מה זאת אומרת לטובה או לרעה?

ש: זאת אומרת האם הוא כל פעם שאתה מביא סחורה אומר החסירו לי במכוון או שלא ספרתי, כאילו הוא מתחיל עכשיו לחשוד או שהוא יגיד "לא זה בטח טעות". עכשיו זאת נקודה אחת אני מדבר על נקודה אחרת נוספת שנגיד שהוא פירש את זה שבעצם כנראה הוא מרגיש שנשבר האמון זאת אומרת הוא באמת חושד בספק.

אליעד: השאלה היא גם כמה נזק נגרם לו כי אם נגרם לו נזק גדול אז הוא יותר יחשוד.

ש: לא אבל בהנחה שהוא חשד.

אליעד: אתה הבנת מה אני אמרתי השאלה כמה נזק נגרם לו אם נגרם לו נזק גדול אז בעצם המוח נכנסה לו מחשבה שאומרת "זה הבן אדם הזה עושה לי רע אז הבן אדם הזה עושה לי רע" ממילא זה סוג של הפרת אמון, ממילא הוא גם מרגיש רחוק. הבנת אותי אני מסביר לך שזה גם תלוי בזה תלוי גם בכמה נזק נגרם לו אם אתה תתחייב לבן אדם במשהו ולא תעמוד במילה שלך ונגרם לו הרבה נזק הרבה יותר תהיה הפרת אמון מאשר אם אתה לא תעמוד במילה שלך ולא נגרם לו הרבה נזק כי צרב לו במוח מחשבה שאומרת "הוא עשה לי רע" זה בעצם במילים אחרות "הוא זר הוא רחוק אני לא יכול לתת בו אמון" זהו, אוקי אז תמשיך.

ש: עכשיו אם את האירוע הזה.

אליעד: עכשיו האם אתה לא עושה מניפולציה כשאתה אומר "הוא חושב שיש פה הפרת אמון רצינית" זה מה שאמרת נכון?

ש: בסדר לא משנה איזו רמה.

אליעד: זה מה שהוא אומר או זה מה שהוא חושב אולי הוא חושב שזאת הייתה טעות אנוש והוא רק רוצה להוציא פיצוי הוא אומר "הפרת אמון" וסיפורים, למה אתה מניח שהוא הפר אמון למה אתה מניח אולי הוא רק רצה להוציא כסף, רצה להוציא פיצוי רצה משהו.

ש: לא אבל נגיד שהוא תפס אותך שבאמת הוא משקר נגיד לדוגמא.

אליעד: שיקר או טעה?

ש: או טעה שיקר.

אליעד: עובדתית מה ואם הוא רצח אותו מה קרה מה זה אם, מה היה באמת אנחנו מדברים על מקרה תיאורטי?

ש: לא מקרה ספציפי.

אליעד: יפה אז מה היה שהוא תפס אותו משקר שהוא שיקר לו, ראה בעיניים שהוא הכניס לו תשעה ארגזים ואמר אני הכנסתי עשר, ברמה כזאת שזה שקר במזיד שאין מה לדון לכף זכות מה האמת, בא נגיד שאמרו לו יש לך מאה ארגזים והיה תשעים ותשע עדיין זה שקר אבל עדיין זה לא שקר במזיד כי יכול להיות שחשבו שיש מאה אמרו לו מאה היה תשעים ותשע זה לא, תלוי כמה הוא חושב מה הסיכוי שמישהו ניסה לרמות אותו ומה הסיכוי שזאת טעות אנוש. מה האמת שככל שהוא יחשוב יותר שמחויב יותר שניסו לרמות אותו ככה ממילא יהיה פחות אמון זאת האמת כי אז הוא אומר זה במזיד שיקר אותי אז יש פחות אמון.

ש: כן אני שואל על הסיטואציה הבאה שמסיבה כזאת או אחרת פעם אחת באמת נגיד הוא חושב שרימה אותו פעם אחת שפעם אחת זה.

אליעד: הוא חושב שרימה אותו למה שיחשוב שרימה אותו, איך אתה יודע שהוא חושב שרימה אותו מהעבר נגיד משהו מהעבר שהוא כבר חושב שרימו אותו במזיד, רימה אותו בטעות או במזיד מה זה רימה אותו בקטע של רצה לעשות כסף על חשבונו או בשוגג?

ש: לא בשוגג.

אליעד: זה לא רימה אותו לא אומרים רימה אותו, אומרים הטעה אותו לא אומרים רימה אותו תדייק.

ש: בסדר.

אליעד: מה בסדר זה שונה הוא חושב שהוא מרמה אותי או מטעה אותי זה שניים שונים.

ש: נגיד היה חסר.

אליעד: אתה מרוכז הבנת שאמרתי שיש הבדל בין רימה לבין הטעה.

ש: כן יש פה סיטואציה שאתה יכול להכניס אותה לפה או להכניס אותה לפה.

אליעד: מה אתה חושב שהוא חושב שרימו אותו או שהטעו אותו.

ש: אולי הטעו אותו.

אליעד: אז זה שונה.

ש: לא יודע.

אליעד: מה לא יודע אז תגיד לא יודע באמצע, בסדר אז תגיד לו יודע אל תגיד הוא חושב שרימו אותו.

ש: אני גם דן במישור העקרוני אם יחשוב ככה או אם יחשוב ככה.

אליעד: אוקי אז מה אז נגיד שהוא חושב שרימו אותו, רימו אותו זה בכוונת זדון זה מישהו בא כדי לרמות אותו רוב הסיכויים שאם הוא היה חושב שרימו אז הוא היה מפסיק לעבוד עם הספק הזה אלא אם כן אין לו ברירה.

ש: או אני שנגיד הוא אמר לי מידע שגוי כאילו.

אליעד: מי אמר לך מידע שגוי?

ש: בן אדם מסוים או שאני רואה שזה לא מדויק.

אליעד: שניה מי אמר את המידע השגוי הלקוח, הלקוח אמר מידע שגוי?

ש: לא הספק.

אליעד: הספק נו אז מה?

ש: לא אז זאת אומרת יש כל מיני מצבים שם.

אליעד: טוב בא תתקדם אז מה השאלה?

ש: לא השאלה היא כזאתי השאלה אם פעם קרה מקרה מסוים נפגע האמון במקרה מסוים, עכשיו איך הוא יכול לבנות את האמון מחדש שבאמת הוא?

אליעד: הנה עשית מניפולציה מה זאת אומרת אתה אמרת נפגע האמון לבנות אותו מחדש אבל זה לא שחור ולבן זה לא התבטל האמון לגמרי עכשיו צריך לבנות אותו מחדש לגמרי, אומרים נחלש האמון לחזק את האמון זה הכל.

ש: לא כי בלב שלו אומר תשמע אני לו סופר כי אני מאמין לו אבל ברגע שהיה מקרה.

אליעד: אתה שמעת מה אמרתי אבל לפחות תציג את הדברים נכון זה לא איך לבנות את האמון מחדש זה איך לחזק את האמון, זה לא "בניתי את האמון מחדש עכשיו יש אמון" לא זה לא עובד ככה אמון מתחזק נבנה נחלש.

ש: להחזיר את האמון כמו שהיה בתחילה.

אליעד: אז מה יגרום לאמון לחזור מתחילה או שהזמן יעשה את שלו שפשוט אתה יודע עוד פעם זה יעבוד אז הוא פשוט ישכח את מה שהיה בעבר כמו הרבה דברים שאתה שוכח שלא יכולת, דוגמא כשהיית ילד יכולת לארון למעלה לא נכון ואם היו אומרים לך תביא משהו מהארון למעלה לא היה לך אמון שאתה יכול לעשות כזה דבר אז איך עכשיו כשאתה רוצה להביא משהו מלמעלה יש לך אמון שאתה יכול כי שכחת שלא יכולת, נכון זאת אומרת היה משהו שלא יכולת לה היה לך אמון שאתה יכול ובגלל שעשית את זה הרבה פעמים עכשיו אתה מאמין שאתה יכול, נכון אותו דבר זאת אומרת לו יצויר תיאורטית שזה ימשיך לעבוד עם אותו ספק והכל יעבוד טוב הוא ישכח את מה שהיה וזהו. נכון זה עד כאן ברור?

ש: כן.

אליעד: עכשיו זאת אפשרות אחת, אפשרות שניה שהספק יגלה אמפתיה יתנצל יפצה אותו במשהו כדי להוכיח לו שהוא לא ניסה לרמות אותו כל מיני דברים כאלה זהו.

ש: יש מצב גם נגיד עם הזמן בגלל הטובות מתווספות.

אליעד: זה מה שאמרתי לך לפני שניה זאת הייתה התשובה הראשונה, אני נתתי לך דוגמא תקשיב הרי מדובר פה על אמונה בסופו של דבר אם עכשיו נגיד אני אזרוק קובייה.

ש: לא אז יש שוכח אמרת, אמרת לי שהוא שוכח אני התכוונתי לא לשוכח הוא לא שוכח את זה אבל הוא זוכר את המקרה רק בין הזיכרונות שלו.

אליעד: גם יכול להיות, תקשיב נגיד שתיקח קובייה ותזרוק אותה מה איזה מספר יצא?

ש: איזה מספרים יש עליה?

אליעד: מ1 עד 6.

ש: אחד מהמספרים כנראה.

אליעד: תבחר מספר איזה מספר יצא?

ש: שש.

אליעד: יפה עכשיו נגיד שתזרוק אותה עוד פעם 6 ועכשיו תזרוק אותה אתה תתפלא פעם מאה שיצא שש אתה תתפלא?

ש: לא.

אליעד: לא ואז אתה כבר יהיה לך אמון שיצא 6, נכון ואם אחר כך פתאום יוצא 2 פתאום אתה תאבד אמון בשש נכון אבל עדיין לא כל כך תגיד אולי לא ראיתי לא יודע שש, עדיין אתה תהמר על ה6, 2 2 2 2 שכחת את 6 אם זה יהיה מספיק 2 בסוף לא תדע שאפילו היה בהתחלה 6 תגיד זה תמיד היה 2. ככה המוח עובד כי זאת רק אמונה.

ש: כן אבל פה אני חושב יש חלקים שזה יותר מורכב, למה כי אתה מקבל סחורה נגיד אז לא סופר כל יום אם נגיד היה סופר כל יום או מאה פעמים וזה.

אליעד: בסדר תקשיב רע אז בהתחלה הוא יספור יותר הוא יראה שלא דופקים אותו וזהו, האם הוא יאמין באופן מוחלט לא לעולם זה לא יהיה מו

אודות Eip Good

Eip Good

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה