כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם

פורסם בתאריך 07/18/2016 ע"י Eip Good בקטגוריה שיפור עצמי | צפיות: 363 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון / אימון אישי קאוצינג, טיפול, כהן אליעד, להתמודד עם, למה, התמודדות עם כעס, למה צריך לכעוס, למה לא לכעוס, למכור, יעוץ אישי, מאמן עסקי, למה לא, למה כן לכעוס, לטפל, NLP, אימון עיסקי, איך לטפל, אליעד כהן, אושר, בכעסים, מתי כן לכעוס, איך לטפל בכעס, שכנוע, התמודדות

כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס?

ש: אם אני כועס נגיד על מישהו ואני רוצה להפסיק לכעוס עליו.

אליעד: אוקי אתה כועס עליו מבחירה או בלי בחירה שלך?

ש: עם בחירה שלי.

אליעד: אז תבחר לא לכעוס עליו.

ש: אבל אני עדיין כועס עליו.

אליעד: ואתה באמת לא רוצה לכעוס עליו?

ש: כן.

אליעד: אז למה אתה כועס עליו?

ש: כי הוא פגע בי.

אליעד: כי הוא פגע בך?

ש: כן.

אליעד: ואתה רוצה לכעוס עליו?

ש: כנראה שכן.

אליעד: אז לא הבנתי אתה רוצה לכעוס עליו או לא רוצה לכעוס עליו?

ש: אני רוצה לכעוס עליו.

אליעד: אז הנה אתה כועס עליו אז מה הבעיה?

ש: אני רוצה להפסיק לכעוס עליו.

אליעד: למה שתרצה להפסיק לכעוס עליו אבל הוא פגע בך, מה אתה לא רוצה לכעוס על מישהו שפגע בך?

ש: אני רוצה להפסיק לכעוס עליו.

אליעד: אתה רוצה להפסיק לכעוס עליו כי אתה אומר "אני רוצה לכעוס אבל להפסיק" אז אתה רוצה לכעוס ולהפסיק או לא לכעוס מלכתחילה מה אתה רוצה?

ש: לא לכעוס.

אליעד: מלכתחילה למרות שהוא פגע בך?

ש: כן.

אליעד: אוקי אז למה אתה כועס עליו?

ש: כי הוא פגע בי.

אליעד: אבל אז מה אם הוא פגע בך, זה שהוא פגע בך אתה חייב לכעוס עליו, מה התשובה נו מי יודע מה התשובה, מה האמת מה קורה פה מה עובר לו במוח?

ש: שהוא לא רוצה לא נעים לו בתחושה הזאת של הכעס, הוא רוצה לכעוס אבל לא נעים לו הוא לא רוצה את זה.

אליעד: אז הוא רוצה או לא רוצה?

ש: כן הוא רוצה לכעוס אבל הוא לא רוצה להרגיש את הכעס.

אליעד: אתה רוצה לכעוס אבל לא רוצה להרגיש את הכעס זה הרעיון?

ש: זה מחויב שהוא.

אליעד: שמה?

ש: שאם פוגעים בך צריך לכעוס.

אליעד: בעיניו אז מה הסיפור?

ש: אני רוצה להפסיק לכעוס.

אליעד: למה, תראה למה אתה רוצה לכעוס הבנו קודם ולמה אתה רוצה לא לכעוס?

ש: כי זה מפריע לי בחיים.

אליעד: ואם הייתה דרך לכעוס בלי שזה מפריע לך, טוב אתה רוצה את התשובה?

ש: כן.

אליעד: התשובה פשוטה כל דבר, כן מה אתה רוצה להגיד?

ש: אני חושב.

אליעד: תסתכל לפה.

ש: אני חושב שמניסיון שלי אני מכיר גם את העניין.

אליעד: יש לך ניסיון בנושאים האלה איך לכעוס איך לא לכעוס?

ש: אני חושב שזה המדמה הרע אם אני לא טועה ככה רבי נחמן קרא לזה ואני חושב שאני יכול לנסות לתת לו פתרון אפשר?

אליעד: יש פה בעיה אבל בלתת לו פתרון כי הוא עוד לא יודע מה הוא רוצה בכלל, לא הוא עוד לא החליט מה הוא רוצה הוא עוד לא החליט אם הוא רוצה לכעוס או לא רוצה לכעוס, תיתן לו פתרון למה לאיך לכעוס בלי לסבול או איך לא לכעוס.

ש: אז אולי לא פתרון אולי התחלה של פתרון.

אליעד: רגע פתרון למה, מה הוא רוצה הבנת מה הוא רוצה בכלל, מה הוא רוצה הוא אומר "אני בוחר לכעוס אבל אני לא רוצה לכעוס", נו מה תיתן לו פתרון איך לכעוס או איך לא לכעוס?

ש: אני לא חושב שהבעיה היא בכעס.

אליעד: אז מה אתה מציע?

ש: בשביל ההתחלה זה לקחת את המקרה הזה ולהבין שזה היה באותו רגע לבודד את המקרה הזה.

אליעד: כן אבל אם זה היה כל כך פשטני הוא היה עושה את זה ממזמן אתה חושב שהוא לא מכיר את התאוריה הזאת להתחיל להסתכל באופן יחסי, הוא גם מכיר את התיאוריות האלה הוא מכיר את כל התיאוריות, נכון שאתה מכיר את התיאוריות?

ש: כן.

אליעד: הוא מכיר את התיאוריות.

ש: אז להיצמד לאמת.

אליעד: הוא גם את התיאוריה הזאת מכיר, טוב.

ש: הוא רוצה להרגיש טוב עוד נוסיף ונעמיק.

אליעד: הוא יודע גם את זה נו ואיך זה קידם אותו. תקשיב אדוני אתה מקשיב, יש חיים עכשיו יש שתי אפשרויות או שאתה רוצה שלמות או שאתה לא רוצה שלמות אם אתה רוצה שלמות תיצמד לאמת עד הסוף קיבלת שלמות.

ש: לאיזה אמת להיצמד?

אליעד: כל דבר שאתה חושב תשאל את עצמך האם אני בטוח שזה נכון או לא, אם אתה תעשה את זה ההיגיון אומר שאתה לא תדע כלום ואז לא יהיה חסר לך שום דבר. אוקי בהנחה שאתה מפחד לעשות את זה או לא רוצה לעשות את זה קשה לך לעשות את זה מה שזה לא יהיה אתה תקוע במצב של חוסר שלמות, חוסר שלמות פירושו שיהיו לך מטרות שהן לא יהיו כרצונך לא תמיד יהיו כרצונך ואז אתה לפעמים תצטרך לכעוס ויש לזה מחיר גם לכעס זה המחיר, כל דבר יש לו יתרון וחיסרון לוותר יש לזה חיסרון ולכעוס יש לזה חיסרון וזה הסיפור.

זה המשחק המשחק אומר שלפעמים אתה כועס לפעמים את מרוצה זה המשחק, עכשיו אתה לא רוצה לכעוס בכלל אתה צריך לצאת מהמשחק הוא גם רוצה לכעוס וגם רוצה לא לכעוס זה כל הסיפור כולו בסופו של דבר אתה רוצה לכעוס באופן יחסי כי מה האמת שיכולת גם לכעוס יותר אבל לא כעסת יותר, למה כעסת כמה שכעסת ולא יותר למה לא יותר, לא אבל כעסת יכולת לכעוס עוד יותר נכון הרי לא דווח עליך שרצחת את הבן אדם נכון או שעוד לא שהחבאת את הגופה.

ש: אם היה לי נשק.

אליעד: אם היית רוצה זה היה בלי נשק היית מוצא גם את הנשק, עכשיו מה שאני בא להגיד זה שלא כעסת כעסת, כעסת אתה יודע באופן יחסי יכל להיות יותר גרוע נכון, יפה אז מה שאני אומר שאתה בסופו של דבר כועס כפי כמה שאתה רוצה לכעוס עכשיו אלא מה שאם אתה תוותר כל הזמן כשכועסים לך ולא תכעס אתה תצא מהמשחק המשחק קיים בזכות זה שאתה כועס, אתה קיים בזכות זה שאתה כועס אם אתה תפסיק לכעוס על אנשים מה יהיה השלב הבא אתה גם תפסיק לכעוס על המציאות אתה תפסיק לכעוס על זה שאתה רעב ואתה תפסיק לכעוס על זה שאתה צמא, תפסיק לכעוס על זה שכואב לך תפסיק לכעוס על זה שאתה אין לך כסף ולא תעשה כלום ותמות. אם לא תכעס בכלל לא תהיה קיים אתה קיים בזכות זה שאתה כועס אלא מה שיש לזה גם מחיר יש דברים טובים שיוצא לך מזה שאתה כועס בגלל שאתה מזדהה עם הרצונות שלך ויש דברים רעים זה המשחק. אתה הבנת אותי כן מה הבנת אתה?

ש: אני בעצם נהנה לכעוס.

אליעד: לא אתה גם נהנה לכעוס אתה נהנה בצורה עקיפה, ממה נובע הכעס מהזדהות עם רצונות בסדר מהזדהות עם מחשבות הזדהות עם אפשריים שהפכו למחויבים. אם לא תזדהה עם שום מחשבה שום רצון שום תחושה נגמר המשחק לטוב ולרע, האם זה יותר טוב שיגמר המשחק זאת גם שאלה אבל יש לך בחירה, בחירה אחת אומרת לכל פעם כשאתה כועס להגיד "נכון זה המשחק אני כועס בזכות זה אני אם אחר כך יהיה כרצוני יהיה לי טוב" בזכות זה אני מרגיש שאני קיים בזכות זה אני קיים" וכו'.

אתה לא רוצה לכעוס אל תכעס אתה יכול להיצמד לאמת לראות דברים כסובייקטיביים אם תרצה תוכל גם לעשות, מה המחיר של זה אם אתה לא תכעס בכלל אתה לא תהיה קיים, מה זה לא תכעס בכלל שלא תהיה לך שום התנגדות רצון למציאות שלא יהיה שום דבר במציאות שאתה לא תרצה אותו שמבחינתך אתה תהיה כמו כלום כמו "שכלום" לא מפריע למציאות בכלום מה שקורה קורה יעבור לידך ויכנס בך אתה לא תזוז "לא כועס" שום כעס אין לך אפילו טיפה של כעס. מי נגיד לדוגמא כשרכב בא להיכנס בו לא זז נגיד קיר זז נכון, לא קיר זז או לא זז הוא גם זז עובדה כשהרכב נכנס בו הוא זז נכון האוויר גם זז, שים לב כל פעם כשאתה נוסע האוויר זז לצדדים, מי לא זז בכלל כשהרכב נכנס בו "כלום" בדיוק כלום. הבנת?

ש: כן.

אליעד: אז יפה, אז אתה רוצה להיות כלום לא לכעוס בכלל?

ש: כן.

אליעד: אוקי כמה אתה רוצה את זה מאחד עד מאה?

ש: שמונים.

אליעד: שמונים יפה, אז אתה כרגע בדרגה שמונים "כלום" כתרצה את זה בעוד עשרים אחוז גם תשיג את המאה אחוז, אתה בדיוק מה שאתה רוצה. תגיד לי את האמת כשמישהו מכעיס אותך זה עושה לך רע, מישהו פוגע בך זה עושה לך רע?

ש: גם רע וגם טוב.

אליעד: לא, כשהוא פוגע בך אנשים רק פוגעים בך?

ש: לא.

אליעד: יש מצבים גם כשאתה שמח?

ש: כן.

אליעד: יפה אז זה המחיר, מה רצית בחינם רצית ליהנות בחינם בלי לשלם זה מה שתכננת.

ש: סתם שאלה האם כל עוד אני נהנה מהמשחק האם אני יכול לצאת ממנו?

אליעד: לא, אם אתה יכול אתה יכול לצאת ממנו כל מה שאתה רוצה ליהנות ממנו אתה לא יכול לצאת ממנו.

ש: איך?

אליעד: תקשיב אם אתה נהנה מהמשחק אתה עדיין יכול לצאת ממנו, אם אתה רוצה ליהנות ממנו אתה לא יכול לצאת ממנו יש ברבי נחמן משפט שאומר, תקשיב יש ברבי נחמן משפט שאומר רבי נחמן קודם לך אוקי.

ש: מה רבי נחמן?

אליעד: רבי נחמן קודם לך, סתם תקשיב רגע יש ברבי נחמן משפט שאומר שיש איזה סיפור שהיו איזה קבוצה שניסו להשתחרר מאיזה משהו והם לא הצליחו ואז אחד שאל את השני אמר לו "תגיד ואולי לקחת מהם איזה משהו ולכן אתה לא מצליח להשתחרר מהם" ואז מה שרבי נחמן מסביר בנמשל שהוא אומר שיש בן אדם שעושה צומות ותעניות ומתאמץ ומה שזה לא יהיה והוא אומר "למרות שאני מתאמץ אני לא מצליח" ואז הצדיק אומר לו "אולי יש לך אפילו כחוט השערה אולי אתה כמו בן אדם נגיד שנקרא טובל ושרץ בידו" הוא הולך לטבול אבל הוא טובל הוא מחזיק בכיס את השרץ אז הוא אומר טבלתי אבל אתה עם השרץ. זאת אומרת כל זמן שיש לך אינטרס סמוי אז אתה לא מצליח אתה מצד אחד נלחם במערכת מצד שני אתה ניזון ממנה, אתה לא באמת רוצה לחסל אותה זה כמו רוב הבעיות.

ש: אבל אפשר ליהנות מהם זאת הכוונה.

אליעד: תהנה אז אין שאלה.

ש: אז איך אפשר לצאת מהמשחק כל עוד אני עדיין נהנה מהמשחק?

אליעד: עוד פעם אתה רוצה ליהנות ממנו או לא, כל מה שאתה צריך לעשות כדי לצאת מהמשחק זה לרצות לצאת ממנו, לצאת ממנו זה אומר אין טוב ואין רע אבל גם אין טוב יותר כל הדברים הטובים אתה צריך לוותר עליהם לא רק כל הדברים הטובים שיש לך עכשיו גם כל הדברים הטובים שאי פעם יהיו לך כל החלומות אתה צריך לוותר עליהם, כל החלומות כל הפנטזיות למחוק ולא רק זה גם כל הזיכרונות הטובים למחוק הכל. אתה מוכן לוותר על כל הזיכרונות הטובים ועל כל הפנטזיות שיש לך את הכל למחוק שאף פעם לא יקרה לך שום דבר מזה?

ש: לא.

אליעד: יפה אז אתה חייב להישאר לחכות לרכבת, אם תגיד "אני מוכן...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון אישי לחיים, הכוונה אישית קואצינג מומלץ, מטפל, מטפל הוליסטי, מטפל אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מגשר, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, להתמודד, הסוד, איך להתמודד עם..., למה צריך לכעוס..., איך לטפל ב..., מכירות, איך לטפל בכעס..., בכעסים ועוד ...

אודות Eip Good

Eip Good

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר