ארגוני המורים טובים למורים ולחינוך? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ארגוני המורים טובים למורים ולחינוך?

פורסם בתאריך 06/22/2016 ע"י חיים אלפרין בקטגוריה חינוך ולימודים | צפיות: 630 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ארגוני מורים, חינוך, מורים, בתי אבות, בית הורים, זכרון יעקב, בנימינה

ארגון מייצג עובדים – לטובת העובדים?
ההתארגנות של העובדים היא מוסד חשוב ביותר. התארגנות מייצרת כוח מול בעלי ההון והמעסיקים. ההתארגנות היא חשובה ביותר על מנת למנוע יחס פוגעני לעובדים, יחס הנובע התלות במעסיק. השאלה היא האם ההתארגנות הזו היא לא פוגעת בעובדים או בחברה?
ברור לכל בר דעת, שעובד זכאי לבטחון תעסוקתי, ידוע שבטחון תעסוקתי מייצר אמון ומגדיל את התוצרים של העובדים. עובד שיש לו בטחון תעסוקתי הוא עובד שלא מחפש עבודה אחרת לא נמצא בתחרות מול עובדים אחרים והחשוב מכל לא נמצא במתח נפשי.
הבטחון התעסוקתי שארגוני המורים השיגו, הוא בטחון תעסוקתי קשיח שמאוד קשה לפגוע בו. מערכת החינוך מהותה הוא שינוי! המערכת מלמדת את התלמיד תכנים ורעיונות ואידאות אשר אמורים ליצור אצל התלמיד שינוי לטובה באמצעות שינוי זה התלמיד יהיה משכיל יותר, אוריין ובעל מידות טובות יותר.
מורה אשר אינו מסוגל להתמודד עם השינויים שהסביבה דורשת ממנו, אינו יכול להיות מורה ראוי!
אם מורה אינו מסוגל להתעדכן בתוכניות לימוד חדשות, ואינו מסוגל להתמודד מול אביזרי הוראה מתקדמים, אם מורה אינו מסוגל ליישם על עצמו את הדבר הבסיסי שהוא שינוי, אזי הוא אינו יכול להשאר בתפקידו.
כמובן שהשינויים חייבים להיות מתונים ואחרי הכשרה ראויה.
ברור בעליל שמורה לשל"ח שאינו מסוגל , בגלל מצבו הפיסי, ללכת בטיולים אותם הוא אמור להדריך, אזי ברור, שמורה זה חייב להפסיק ללמד את התלמידים.
המערכת צריכה להשקיע מאמצים על מנת לעזור למורה כמו מעבר לבית ספר גדול בו הוא ילמד את השעורים הפרונטליים ואילו מורה אחר יוציא לטיולים. מורה זה יכול לעשות הסבה וללמד מקצוע אחר, ניתן להיות יצירתיים ובאמצעות השתדלות הדדית של המערכת ושל המורה ניתן לשמר את המורה במערכת ולהנות מהנסיון והידע של המורה.
לא יעלה על הדעת שמורה לשל"ח זה ישאר בתפקידו רק בגלל שיש לו קביעות.
לא יעלה על הדעת שמורה זה ישאר בתפקידו יבטל את זמנם של התלמידים ויהווה דוגמא רעה לתלמידיו.
ארגון מורים ראוי, חייב להבין ולשתף פעולה גם עם צרכי המערכת. ארגון מורים ראוי חייב להגן על מוריו מפני אטימות לב וניצול לרעה. אסור שכח זה ינוצל לרעת התלמידים.
חייב להיות איזון בין צרכי המורה, לבין התפיסה הבסיסית, שמורה אמור לתת תוצרים למערכת החינוך. ארגון המורים חייב להבין גם אם יש חוק או נוהל שנותן כח לארגון על מנת שישמור על זכויות המורה, במידה וכח זה מזיק לתלמידים חייבים לשקול את השימוש בכח זה לא באופן אוטומטי.
ארגון המורים חייב להיות מחוייב לתלמידים באמצעות המורים, ולא להיות מחוייב למורים ללא קשר לתלמידים.
אסור ליצור מורה שהקביעות שלו יוצרת חוסר מוטיבציה ללמידה, התעדכנות ורצון להתאמתו למערכת החינוך
מורה בטוח בעמדתו שיש לו בטחון תעסוקתי ובעל זכויות שמאפשרות חיים בכבוד, שיודע שהוא מחוייב למערכת החינוך ולתלמידים - הוא מורה ראוי.
על החתום: חיים אלפרין
מורה ומטמיע מערכות מידע במערכת החינוך

אודות חיים אלפרין

חיים אלפרין מורה ומטמיע מערכות מידע במערכת החינוך http://haimalperin.wix.com/bait-bamoshava

חיים אלפרין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר