איך אוטמים גג בזפת? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך אוטמים גג בזפת?

פורסם בתאריך 08/31/2015 ע"י orya hen בקטגוריה שיפוצים | צפיות: 1343 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: איטום גגות, זיפות גגות, קבלני איטום, יריעות ביטומניות

איך אוטמים גג בזפת?

בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בשימוש בזיפות גגות כשיטת בידוד, ולעומתה חלה עלייה משמעותית בשימוש ביריעות ביטמניות למטרה זו בדיוק.
יריעות ביטומניות מותקנות בצורה כזו שלא יכולה להיווצר טעות, ולכן הן תמיד עושות את העבודה, למרות החסרונות שלהן.
זה לא שזיפות גגות לא עושה את העבודה, אבל כאשר עבודת האיטום לא מוצלחת, האיטום עלול להפסיק להיות יעיל תוך זמן קצר יחסית (שנים בודדות).
זפת טובה המלווה בהלבנת גג מקצועית יכולה להחזיק למשך שנים רבות, כמו כל סוג איטום אחר, ולהגן על ביתכם באופן המיטבי. כך שעדיין, זיפות הוא אפשרות מעולה לבידוד, יש רק לוודא שהוא נעשה כהלכה על ידי אנשים מקצועיים המוסמכים לעבודה עם זפת.

אז מה עושים?
1. מנקים ביסודיות את הגג מכל סוג של לכלוך. גם חול או אבק עלולים לפגום באיכות האיטום של הזפת. טיטוא פשוט אינו מספיק. יש לוודא שהגג נקי וחלק, על מנת לאפשר זיפות איכותי ותקין.
2. מורחים את שכבת היסוד. לצורך הצמדות מיטבית של הזפת לגג יש למרוח שכבה של חומר ביטומני מדולל במים (ישנו מגוון של חומרים כאלה) יום לפני הזיפות. יש לוודא שלא נשארו שלוליות חומר או חלקים לא יבשים, כל רטיבות תמנע מהזפת להדבק לגג.
3. מתקנים את הדברים הקטנים. אם יש על הגג שלכם סדקים או חריצים, יש לאטום אותם לפני ביצוע הזיפות. את האטימה יש לבצע בעזרת שתי שכבות של זפת חמה ורצועת יוטה בין שתי השכבות.
4. אוטמים החיבורים בין הקירות לרצפה. חיבורים אלה הם רגישים במיוחד לחדירת מים ולרטיבות, מכיוון שתזוזות אדמה קטנות קורמות לתזוזה והתרחקות של שני האלמנטים, מה שיוצר סדקים שדרכם קל למים לחדור ולחלחל. איטום חיבורים אלה זהה לאיטום סדקים וחריצים, שתי שכבות זפת ורצועת יוטה בין השכבות.
5. מזפתים את הגג כולו. לזיפות גגות יש כמה שיטות. ראשונה, היא שיטה בה יש שימוש רק בשכבה אחת של זפת. שיטה אחרת היא שיטה בה משתמשים בשתי שכבות זפת, וביניהן אריג פייברגלס. השיטה האחרונה כמעט זהה לשנייה, רק שאריג הפייברגלס מוחלף ברשת אינטרגלס.
על שכבת הזפת האחרונה יש לפזר מעט חול, שיעזור לשכבת ההלבנה להצמד לזפת. בדרך כלל פיזור החול מתבצע כמעט במהלך תהליך הזיפות עצמו, כך שהזפת עוד חמימה.
6. מלבינים את הגג. זהו השלה האחרון בזיפות גגות. ראשית כל, ודאו שהגג והזפת שלכם קרירים ונעימים בעת ההלבנה. זפת חמה, גם אם מהשמש, תגרום לשכבת ההלבנה להסדק זמן קצר מאוד לאחר התקנתה, והשטח ייראה כמו אדמה סדוקה.
כאשר רוצים להלבין את הגג יש שתי אפשרויות, האחת זולה והשנייה יקרה יותר ואיכותית מעט יותר. הזולה, היא שימוש בסיד פשוט המדולל במים ומעורבב עם דבק אקרילי. למרות שכבר החלטתם לחסוך, אל תתקמצנו על הדבק. מעט מדי דבק אקרילי יהפוך את כל ההלבנה ללא שימושית, והיא תתפרק לכם תוך זמן קצר מאוד. זוהי השקעת חובה, שלא תשבור לכם את הכיס.
האפשרות היקרה והאיכותית יותר, היא שימוש בצבע אקרילי חיצוני או במלבין אקרילי. לעיתים נדרשות שכבה שנייה ושלישית כדי לגרום לגג להיות לבן ומבריק באמת. הלבנה בשיטה זו תחזיק מעמד זמן מעט ארוך יותר.

כיום, דווקא בגלל שזיפות גגות הוא כבר לא מאוד פופולארי, אנשי מקצוע מרשים לעצמם לעיתים לדרוש הרבה כסף על עבודה לא איכותית. הזהרו והשמרו. עשו סקר שוק נרחב, ואל תפקירו את איטום הגג שלכם בידיים לא טובות או לא בטוחות.
 

אודות orya hen

orya hen

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר