כך תדעו האם קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה במעקב הריון | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כך תדעו האם קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה במעקב הריון

פורסם בתאריך 07/21/2015 ע"י אלעד שניר בקטגוריה רשלנות רפואית | צפיות: 1498 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: רשלנות רפואית, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית במעקב הריון

הרבה תביעות רשלנות רפואית בלידה מוגשות בשל מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה במהלך מעקב הריון. למרות שהתביעות מתייחסות לתקופת מעקב ההריון ולא ללידה עצמה, הן לא פחות מורכבות ומסובכות מבחינה משפטית. עורך דין הנדרש לגבש כתב תביעה על בסיס רשלנות רפואית בלידה חייב להכיר את פסקי הדין התקדימיים. עליו להיעזר בניסיון שיש לו ולשלב בין ידע תיאורטי ומעשי. עורך דין עם התמחות ברשלנות רפואית אחראי על איסוף התיעוד הרפואי, על הנחיית הלקוח ועל השגת חוות דעת מומחה. רק בהינתן הפרטים הללו אפשר להגיש תביעת רשלנות רפואית ולתאם את הדיון בה בין כתלי בית המשפט.

השאלה היא כיצד יודעים האם בכלל קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה בשל מעקב הריון לא תקין. באופן עקרוני, רשלנות רפואית אמורה לגרום נזק למטופל שלא היה נגרם אלמלא הטייה מרמת הזהירות הסבירה והנדרשת. כל עוד התנאי הזה מוכח בבית המשפט, אפשר להמשיך ולנסות להוכיח את הפרת חובת הזהירות, את ההתרשלות ואת יסוד הנזק והקשר הסיבתי.

מתי אפשר לקבל פיצוי?

דיני הנזיקין מאפשרים קבלת פיצוי גם כאשר למזיק לא הייתה כוונה לפגוע, ולכן תביעות רשלנות רפואית בלידה רלוונטיות עבור שורה ארוכה של סיטואציות במעקב הריון. ניתן לדרוש פיצוי כספי לדוגמא אם הרופא לא מפנה את המטופלת לביצוע בדיקות שגרתיות. בדיקות אלו כוללות בדיקות דם, שתן, משקל, סוכר ואולטרסאונד. רופא אמור לזהות את הצורך בבדיקות בשלב מוקדם של מעקב הריון ולדרוש את ביצוען לשמירה על בריאות האם והעובר.

במקביל, רופא המנהל מעקב הריון נדרש על פי החוק להפנות את המטופלת לבדיקות שונות, ממוקדות או מיוחדות. אחריות זה חלה גם על הפניית המטופלת לבדיקות שלא נמצאות בסל הבריאות או שייכות לקופות החולים. רופא שלא עושה זאת חשוף לתביעות רשלנות רפואית בלידה ועלול למצוא את עצמו מתמודד עם סעד כספי של מאות אלפי שקלים. הרופא חייב להיות בעל מיומנויות וידע נרחב, להכיר את הבדיקות העדכניות ביותר ולהישאר עם אצבע על הדופק על מנת לעקוב אחר תופעות לא צפויות או לא רצויות.

השאלות שבודקות האם קיימת עילה להגשת תביעה

יש כמה שאלות שיכולות לעזור לכם לבדוק האם קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה בשל מעקב הריון לא תקין. השאלות לא מחליפות ייעוץ משפטי והתייעצות עם עורך דין מומחה, אולם הן בהחלט מסוגלות למקם את הסיטואציה בזירה משפטית תקינה. קודם כל, כדאי שתשאלו את עצמכם האם הרופא המטפל הפנה אתכם לביצוע בדיקות שגרתיות במהלך ההריון. לאחר מכן תשאלו האם הרופא אבחן נכון בעיות שהתעוררות בשל אותן בדיקות. זו גם השאלה שבודקת האם הרופא הציג אופציה טיפולית נכונה וגילה את המיומנות הנדרשת ממנו.

שאלות נוספות שיעזרו לכם לזהות רשלנות רפואית במעקב הריון הן האם הרופא הפנה לביצוע בדיקות בירור, במידה ועלתה בעיה באחת הבדיקות הממוקדות. הפניה כזו היא לדוגמא חלק מתוצאות לא תקינות של בדיקת אולטרסאונד. סטנדרט ההתנהגות המצופה מרופאים המבצעים מעקב הריון הוא להפנות את המטופלת במקרים אלו לביצוע בדיקות בירור, כמו בדיקת מי שפיר.

תשובות שליליות לשאלות המופיעות לעיל מעלות את הסיכוי להצלחת התביעה. יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית מוקדם ככל האפשר, לזהות את הסיטואציה הרגישה ולהשתמש בדיני נזיקין על מנת לדרוש פיצוי. בתי המשפט יבדקו את הקשר הסיבתי ויפסקו בהתאם.

אודות אלעד שניר

אלעד שניר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר