צעצועים ומשחקים לתינוקות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


צעצועים ומשחקים לתינוקות

פורסם בתאריך 06/02/2015 ע"י קונסטנטין פופקוב בקטגוריה ילדים | צפיות: 2274 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר:

משחקים אשר מיועדים לתינוקות הם בעלי השפעה חיובית וחשובה על התפתחותם הרגשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית שלהם. הצעצועים והמשחקים הללו אינם נוצרו לחינם אלא לכל אחד מהם ישנה מטרה כלשהי והם נועדו לענות על הצרכים של התינוק ולתרום להתפתחותו. הצעצועים שניתן למצוא כיום בשוק רבים ומגוונים וחשוב מאוד לבדוק ולברר אם הם אכן יעילים ומהי מטרתם. כמו כן, מומלץ לוודא האם הם מתאימים לתינוק שלכם ולאיזה שלב בהתפתחות הם מתאימים.
מלבד פיתוח הילד, המשחק משמש גם ככלי להנאת התינוק, המשחק מאפשר לו לפעול ולהעביר את זמנו בנעימים - פעולה חשובה לכלל בני האדם, החל מהינקות ועד לזקנה. בשנים הראשונות של חייו, לומד התינוק להכיר את העולם מזוויות שונות ומתפתח בעיקר בזכות החושים ויכולות התנועה שלו – ולכן, הצעצועים והמשחקים משפרים את יכולותיו ותורמים לו. משחק משותף בין ההורה לתינוק לא תמיד מספק בעבורו את הצרכים ולכן רבים רואים לנכון לרכוש צעצועים ותוספים נוספים בעבור התינוק. יש לציין כי המשחק שמתקיים בין אדם לתינוק לא בהכרח מתאים לשלב ההתפתחותי האישי של התינוק ולכן מומלץ לספק בעבורו משחקים נוספים. החנויות מלאות במגוון צעצועים ולא כולם באותה הרמה והאיכות, בשל כך חשוב להקפיד על בטיחות ולרכוש אך ורק משחקים בעלי תו תקן וחשוב לוודא כי הם אינם מכילים חלקים קטנים מדי משום שהתינוק עלול להכניסם לפה ולהיחנק. משרד הבריאות בדק לעומק את הנושא והחליט כי על גודל החלקים להיות כחמש עד שמונה סנטימטר.
עד גיל שלושה חודשים מומלץ להשכיב את התינוק על הבטן, כשמתחתיו משטח מתאים. כאשר התינוק שוכב על הבטן הוא מסוגל להרים את ראשו בזווית של 45 מעלות למשך מספר דקות. בסיטואציה זו ניתן לתת לו צעצוע מתאים שיציע לו גירוי חושי ויתרום להתפתחותו המוטורית. בשלב מתקדם יותר, לקראת גיל חצי שנה ניתן להשכיב את התינוק גם על הגב וגם על הבטן. משך הזמן שהתינוק מסוגל להרים את ראשו ואת החזה ארוך יותר, הוא אף מסוגל להישען על המפרקים ובשל כך הוא גם יצליח לשחק בידיו וברגליו. זהו שלב שתינוקות מתחילים להכניס חפצים לפה ולכן חשוב לתת לו משחקים רכים ואף משחקים מנגנים המשלבים מוסיקה בעת הפעלתם, על מנת לפתח את החושים, לגעת בהם ולשחק עימם.
לקראת גיל שנה התינוק כבר נע במרחב אך תנועתו מחייבת השגחה צמודה, הוא מאוד פעיל וסקרן, מסוגל לשבת יציב ואף להתקדם בזחילה די מהר. ככל הנראה, במהלך התקופה הקרובה הוא גם ייעמד וינסה להתחיל ללכת. המשחקים הרלוונטיים ביותר לתקופה זו הם משחקים שמעודדים הליכה והתקדמות. קיימים הרבה סוגים של משחקים שמעודדים את הליכתו של התינוק, מרביתם מבוססים על קונספט של "הליכון", כאשר התינוק נשען עליו ודוחף אותו עם כיוון התנועה. בנוסף, בשלב זה ניתן לספק לתינוק צעצועים כמו ספרים רכים, רעשנים, פאזלים גדולים – על מנת לתרום להתפתחות המוטוריקה שלו. לקראת גיל חצי שנה התינוק הופך לפעוט, הוא בעל יכולת ניידות גבוהה אך איננו מבין או מודע לסכנות הקיימות סביבו. על מנת לספק את יצר הסקרנות שלו חשוב לתת לו מגוון משחקים שיוכל לחקור אותם כמו : כדור, "תן - קח" - משחקים שמחביאים חפצים, משחקי קופסא עם חלקים גדולים, משחק בארגז החול, סביבונים שונים ועוד.
כאמור, אכן קיים מגוון רחב של צעצועים ולא חייבים לרכוש את כולם משום שכמות הצעצועים לא תהפוך את הילד למאושר יותר. אך עם זאת, חשוב לדאוג לו מהבחינה הזו ולספק לו מגוון מעניין של צעצועים שיתרמו לו ויעבירו את הזמן בנעימות גם לילד וגם להורה.

אודות קונסטנטין פופקוב

קונסטנטין פופקוב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר