מהי תעודה גמולוגית? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהי תעודה גמולוגית?

פורסם בתאריך 11/17/2014 ע"י יוני טל בקטגוריה מדע וטכנולוגיה | צפיות: 1839 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: תעודה גמולוגית, יהלומים, טבעות אירוסין, טבעות נישואין, תכשיטי יהלום, טבעות זהב קלות, טבעות אירוסין משובצות, טבעות אירוסין זולות, טבעות אירוסין יוקרתיות, טבעות אירוסין מעוצבות

רכישת טבעות אירוסין עלולה לייצר אצל רבים תחושת חשש הנובעת בעיקר מחוסר הבנה של הצרכן ביהלומים. קנייה כזו מכונה "קנייה במוערבות גבוהה", הצרכן משקיע מוערבות רגשית, כספית ומנטלית ברכישה. הקונה נפרד מסכום נכבד של כסף לטובת מוצר שהטיב שלו לא ברור לו כל כך (בגלל העדר הבנה ביהלומים). מדריך זה יכול להסיר במעט את החשש ע"י קבלת תעודה גמולוגית מגורם חיצוני ובלתי תלוי אשר מעריך את טיב היהלום ואת מחירו.

מהי גמולוגיה?
גמולוגיה עוסקת בחקר ומדע של אבני חן (ג'ם באנגלית =אבן, לוגיה=מדע)
הגמולוג עוסק בזיהוי וסיווג אבנים, חקר המבנה הגבישי צורתו ובחינת פגמים ואינקלוזיות. טכנולוגיה מתקדמת העומדת לרשות הגמולוגים במעבדה מאפשרים הערכת שווי של אבנים, בחינת נקיונם צבעם משקלם, ליטושם ועוד.


תעודה גמולוגית.
המעבדות הגמולוגיות אשר ינפיקו ליהלום\אבן חן שלכם תעודה גמולוגית הן בלתי תלויות עצמאיות ואובייקטיביות. המעבדה מחוייבת לעמוד בתנאי סף אשר מאפשרים לה לפעול. למשל לגמולוג הבכיר במעבדה חייב להיות וותק של לפחות 10 שנים ושקיבל את הסמכתו במוסד בינלאומי מוכר לגמולוגיה. מעבדות גמולוגיות הפועלות בישראל מחוייבות ברישיון מטעם המפקח על היהלומים ממשרד המסחר והתעשייה של מדינת ישראל. ישנם תקנים בינלאומיים החלים על המעבדות הגמולוגיות וזאת על מנת לשמור ניהול תקין וללא משוא פנים.

במעבדה הגמולוגית מנפיקים תעודה גמולוגית ליהלום על סמך ממצאי הבדיקה. הבדיקות נעשות ע"י שימוש במכשירים אלקטרו אופטיים מתקדמים תוך בדיקה של ארבעת הקריטריונים הנהוגים להערכת שווי יהלומים בענף (צבע, נקיון, חיתוך, בהירות) למידע נוסך על תמחור יהלומים לחץ כאן. הבדיקה נעשית בהגדלה מיקרוסקופית של פי 10. בהתאם לממצאים מעריך הגמולוג את שווי היהלום ומנפיק תעודה בה מתועדים הפרמטרים השונים של היהלום ושוויו, כל זאת תוך התחייבות לכללי האתיקה המקצועית והגילוי הנאות אשר לו מחוייבת המעבדה. הנפקת תעודה גמולוגית כרוכה בתשלום אך תוספת תשלום זו עלולה להרגיע את חששותיכם ולדעת באמת את שווי היהלום המשובץ בטבעת.

אודות יוני טל

התוכן נכתב על ידי יוני טל, מקוליברי טבעות אירוסין.

יוני טל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר