מלטונין במהלך חיינו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מלטונין במהלך חיינו

פורסם בתאריך 09/16/2014 ע"י מלטונין מלטונין בקטגוריה בריאות וכושר | צפיות: 1989 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מלטונין, מלטונין בשחרור ממושך, סירקדין, נדודי שינה, בעיות שינה, הפרעות שינה

זמן השינה לו אנו זקוקים יחד עם משך השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך השנים:


פעוטות ונוער


פעוטות זקוקים לכ-19 שעות שינה ביממה, כאשר השינה שלהם מחולקת למקבצים קצרים של 4-3 שעות שינה. עד לגיל ביה"ס, כמות השינה שאנו צורכים הולכת ופוחתת עד לשלב בו היא מתייצבת על כ-12-10 שעות בלילה. למרות זאת, במחקר שבדק את הרגלי השינה בקרב הנוער, עלה כי נערים נוטים לישון פחות שעות, ללכת לישון מאוחר יותר ולחוות עייפות במהלך היום. עושה רושם כי הדבר נובע מפני שנערים זקוקים ליותר שעות שינה בתקופה זו, אולם בגלל גורמים שונים, סביבתיים ואישיים, הם לא ישנים כפי שהיו צריכים.


צעירים


בהגיענו לגיל 20 לערך, אנו ישנים כ-8-7 שעות במהלך הלילה. משך השינה משתנה בין האנשים השונים.


מבוגרים - גיל העמידה


לאחר שאנחנו חולפים על פני גיל העמידה דפוסי השינה שלנו מתחילים להשתנות. כאשר אנחנו קרבים לגיל הפרישה, אנחנו מתחילים לחוש רדומים בשעה מוקדמת יותר בערב מכפי שאנו רגילים ובעקבות כך מתעוררים בשעה מוקדמת יותר בבוקר. בגילאים אלו ישנו סיכוי גבוה מאוד לחוות בעיות שינה במשך הלילה, ונרגיש צורך לנמנם במהלך שעות היום. דבר זה מוביל לשינה טובה פחות בלילה הסמוך.


כיצד מלטונין משפיע על דפוס השינה במהלך ההתבגרות שלנו ?


מלטונין הוא הורמון חשוב שתפקידו להסדיר את השעון הביולוגי שלנו, המוכר כקצב היממה. כמויות המלטונין המיוצרות במשך היום משתנות ומושפעות גם על ידי חשיפה לאור; במהלך הלילה רמות המלטונין בגופנו עולות ולמעשה מעבירות חיווי לגוף שלנו שהגיע הזמן ללכת לישון.



במהלך תהליך ההתבגרות באופן טבעי, היכולת שלנו לייצר מלטונין מתמעטת, מה שמעמיד אותנו בפני סיכוי גדול יותר לחוות בעיות שינה או נדודי שינה (אינסומניה).


בעיות שינה בגילאים מבוגרים


אנשים מבוגרים נוטים ללחוות יותר הפרעות שינה.



הפרעות שינה עשויות להשפיע על איכות החיים שלך בגלל האופן שבו הן גורמות להרגיש ביום שלמחרת.


אם השינה נפגמה, זמן הערות פגום, וזמני התגובה עשויים להיות איטיים יותר. בנוסף, הפרעות שינה עשויות לפגום בשיווי המשקל וביציבות, כמו גם בתפקוד הקוגניטיבי – תהליך אשר יגרום לכך שזכרונך יהיה פחות טוב לעומת העבר ופחות טוב מאנשים בבאותו גיל שאינם סובלים מהפרעות שינה.


נדודי שינה פוגעים פגיעה משמעותית בבריאות החולה, מעלים את הסיכון לחלות בסוכרת, במחלות כליליות, בליקויים קוגניטיביים ובדיכאון, כמו גם העבודה שיש להם השלכות כלכליות הנובעות מנטייה לתאונות, בשל תפקוד נמוך בעבודה, מצב רוח ירוד ופגיעה באיכות החיים.


אצל קשישים, בעיות שינה עשויות להחמיר את הירידה הנורמלית בתפקוד הקוגניטיבי שהיא חלק מההזדקנות. הם יכולים להשפיע גם על חיי המשפחה ומערכות יחסים, מאחר ואנשים עייפים עשויים להיות ממורמרים. נדודי שינה יכולים גם לגרום לאנשים להרגיש דיכאון וחרדה.

אודות מלטונין מלטונין

מלטונין בשחרור ממושך

מלטונין מלטונין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר