דילמת הצמיחה במידל מרקט | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דילמת הצמיחה במידל מרקט

פורסם בתאריך 06/05/2014 ע"י תמר אדלר בקטגוריה שירותים עסקיים | צפיות: 674 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יעוץ אסטרטגי, ייעוץ אסטרטגי, יועץ אסטרטגי, יועצת אסטרטגית, ליווי עסקי, מלווה עסקי, חברה משפחתית, חברות משפחתיות, אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה עיסקית

"אנחנו פעילים ומצליחים כבר כמעט שני עשורים, סיפרו שני השותפים והבעלים – א' וג' , בפגישה הראשונה שלנו, אבל למרות כל המאמצים, למרות שאנחנו עושים בדיוק את מה שעשינו ושעבד יפה כל השנים, בשנתיים האחרונות משהו לא "עובד". כולם בחברה עסוקים יותר ויותר, ישנה עלייה משמעותית במכירות אבל בסוף החודש לא נשאר כלום ממש "פול גז בניוטרל". בדיקה ראשונית שערכנו העלתה שממחזור של כמה עשרות מיליונים נותרים שולי רווח דקים מאוד, הגידול במכירות של השנים האחרונות הביא עימו גם ירידה משמעותית ברווח הגולמי ואכן צדקו הבעלים שהגדירו את מצבם כ"פול גז בניוטרל". לאחר תהליך של אבחון עסקי הסתבר שהחברה לא השכילה להתמודד עם האתגרים שהתחרות הציבה בפניה. בעוד בעלי החברה שלנו המשיכו לעשות "עוד מאותו דבר" המתחרים שלהם עשו מאמץ ופתחו פער איכותי בתהליכי הייצור ובעיקר בתהליכי הניהול, השיווק והמכירות והגדילו את חלקם בשוק על חשבון החברה. למעשה רק הבנק שהפנה אלינו את החברה הבין שדרוש גורם מקצועי כדי להתמודד עם השינויים ושחיקת הרווח. ומסתבר שיש הרבה מה לעשות. כיום לאחר כמעט שנה החברה מוכרת הרבה יותר, ישנה עליה בשולי הרווח וירידה בהוצאות. נשמע מוכר? או אולי לאו דווקא? לצערם של רבים מאיתנו השייח הציבורי נוטה לעסוק בטייקונים, במאגרי הגז ובמכירת קונצרנים חדשות מעניינות ככל שיהיו, השפעתן על הכלכלה קטנה לאין שיעור בהשוואה להשפעה שיש לחברות רבות שאינן נחשפות לראדאר העתונות והעין הציבורית. לחברות הללו אין לובי, אין ח"כ שמייצג את המגזר ואפילו לא ארגון שדואג לאינטרסים המשותפים וזאת למרות השפעתן המשמעותית על כולנו על הצמיחה ועל כמות המועסקים. למעשה הישראלי הממוצע "עיוור" לאלפי חברות שהן המנוע הגדול של הכלכלה – אלו שצמחו מעסק קטן עם מחזור שנתי של מיליונים בודדים ומספר מצומצם של עובדים – להיות חברה שמגלגלת כבר עשרות מיליונים, מעסיקה עשרות עובדים ונאבקת בקשיי השוק כדי לשרוד ולצמוח. אלפי חברות אלו, שכבר אינן קטנות ועוד לא מהגדולות, הן החברות בהם אנו בקבוצת SMC רואים את האתגר האמיתי. חברות אלה מתמודדות עם שלל אתגרים כדוגמאת: המעבר משלב היזמות לשלב הצמיחה, המעבר מניהול של יזמים לניהול מקצועי, המעבר מהשקעה אישית לדרכי מימון נוספות, שינוי מבנה בעלות ועוד ועוד. בדיוק לאתגרים הללו מציעה חברת SMC מענה ייחודי ותפור אישית. כדי לסייע לחברות בצמיחה על מאפייניהם המיוחדים יש צורך בגישה שונה. סיוע אישי בגובה העיניים, התאמה של המודלים המקובלים בייעוץ ויועצים עם ניסיון ניהולי מגוון וניסיון בייעוץ. מודל ה- ONE STEP AT A TIME שפיתחה חברת הייעוץ האסטרטגי SMC מציע מענה משולב של ייעוץ בשני מימדים: 1. מתן כלים מקצועיים לסיוע בשגרת היום יום – מימון, תזרים, תמחיר, גבייה, ארגון ומינהל 2. ליווי והכוונה בבנית תוכנית לצמיחה רווחית לשנים הקרובות האתגר שלנו ב- SMC הוא לתת לחברות הצמיחה את מה שיש לחברות הגדולות בדיוק באופן שחברות הצמיחה צריכות ויכולות להרשות לעצמן !

אודות תמר אדלר

תמר אדלר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר