מי אסטרטגיה? ולמי זה בכלל מתאים? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מי אסטרטגיה? ולמי זה בכלל מתאים?

פורסם בתאריך 06/05/2014 ע"י תמר אדלר בקטגוריה שירותים עסקיים | צפיות: 694 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יעוץ אסטרטגי, ייעוץ אסטרטגי, יועץ אסטרטגי, יועצת אסטרטגית, ליווי עסקי, מלווה עסקי, חברה משפחתית, חברות משפחתיות, אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה עיסקית

בתחרות של שחיקת מושגים המונח " אסטרטגיה" יזכה באחד המקומות הראשונים. המושג קיבל פרושים רבים, הושאל לתחומים ונשחק עד דק. ממתווך הנדל"ן שמגדיר את עיסוקו כאסטרטגיה ועד ליועצי התקשורת ואנשי יחסי ציבור שנקראים יועצים אסטרטגיים, התרחקנו מהפירוש הנכון של המושג. חשוב כבר בשלב זה להדגיש כי פירוש המילה חשוב פחות, חשובה יותר המטלה שבאנגלית כבר מזמן הפכה לפועל – To strategize . מקור המילה, כרגיל, ביוונית ושימשה כדי לציין קצין בכיר, בצבא הביזנטי – בעל הדרגה הגבוהה ביותר. אתגרי המלחמות בתקופה העתיקה היו בתחום התכנון לטווח ארוך ומכאן הושאל המושג לעולם העיסקי ומוגדר כ – "דרכי הפעולה של יחידה עיסקית כדי להבטיח הצלחה ולייצר לארגון יתרון תחרותי בר קיימא לאורך זמן". הבנת מקור המילה ופירושה אין בהם כדי לתת מענה לשאלות שנשאלות ע"י מנהלים רבים – למי מתאים יעוץ אסטרטגי ? איך עושים את זה? מתי נכון לעשות זאת ? וכו' ג'ק וולש המנכ"ל האגדי של ג'נרל אלקטריק הגדיר אסטרטגיה עסקית כקבלת החלטות ברורות כיצד להתחרות, הוא הסתפק בהצבת חמש שאלות כדי לגבש אסטרטגיה, חברות הייעוץ בתחום האסטרטגיה העיסקית פיתחו מודלים, כלים ותהליכים מובנים כדי להגדיר אסטרטגיה עיסקית וליישמה בהצלחה – שני אתגרים משלימים. אם אתם שואלים עצמכם אם החברה שבניהולכם זקוקה לייעוץ אסטרטגי לפניכם מספר שאלות שייסעו במתן התשובה: האם יש לך ידיעה טובה על מקורות הרווח והבנה ברורה לגבי המשך קיומם בשנים הקרובות? האם ברור לך מהו "הדבר הבא" – מנוע הצמיחה בשנים הקרובות? האם אתה יודע לומר לעצמכם למה הצלחתם במהלכים עיסקיים מסוימים ונכשלתם באחרים? האם התשתיות בחברה שלך – האנושיות, הטכנולוגיות והאחרות מתאימות לאתגרי החברה בשלוש השנים הקרובות? האם החברה בניהולך מודעת היטב למצב המתחרים שלה והמהלכים הצפויים שלהם ? האם ההכנסות והרווחיות גדלים משנה לשנה? האם ברור לך מה צריך לעשות ואיך לעשות זאת כדי להבטיח צמיחה רווחית בשנים הקרובות? זוהי רשימה שאם על חלק מהשאלות בה המענה הוא שלילי- כדאי להיכנס לתהליך של אסטרטגיה ויישומה. אמנם, ניתן לעשות את העבודה האסטרטגית על ידי העובדים בחברה, אך הניסיון מוכיח שהסתייעות ביועצים, שזה תחום התמחותם, מבטיחה בחינה אובייקטיבית, תהליכים מובנים ולימוד מנסיון של חברות רבות. שאלת העיתוי עולה גם היא באופן תדיר ולעיתים קרובות נענית – "אחרי החגים", "כשנחזור מהתערוכה", "כאשר נצא מהלחץ …" אך ברור לכולם – זה לא יקרה. הלחץ ימשך ויגבר, אחרי החגים באים החופשות אחרי התערוכה תבוא עוד אחת ולכן המועד היחיד המתאים הוא ממש עכשיו!

אודות תמר אדלר

תמר אדלר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר