סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות

פורסם בתאריך 02/13/2014 ע"י Vance Vargas בקטגוריה ביקורות | צפיות: 1424 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: rabbi, pinto, investigation, affair


סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות

תקציר הפרשה כפי שהותרה לפרסום, וסיכום הדברים כפי שנשמעו השבוע ונמסרו על ידי גורמים המעורים בפרשה:

הפרקליטות: חלק מהפרטים ישאר תחת צו איסור פרסום, נפתחה בדיקה במחלקה לחקירות שוטרים בענין ניצב מנשה ארביב. בעקבות מידע, המייחס לקצין וכן למשפחתו קבלה לכאורה של טובות הנאה מאנשים המקורבים לרב פינטו. ניצב ארביב עדיין לא זומן לחקירה.
המבוכה והטלטלה: ניצב רביב אשר עניינו נחקר במח"ש הוא לא אחר מאשר חוקר מספר 1 של המשטרה

 

כדי להבין את הפרשה הסבוכה הזאת יש לחזור שלוש שנים אחורה היישר למהלך חקירת האף בי איי בפרשת סחיטה נגד הרב פינטו בניו יורק בה לתדהמתם גילו האף בי איי באמצעים שונים ומגוונים כי על הרב שהוגדר כעד מוגן מופעלים לחצים מהממשל בישראל כדי שיסיט את החקירה שהם מנהלים.

חקירת הבולשת הפדראלית מהר מאד גילתה שחבר קונגרס אמריקאי בשם מייקל גרים עבר לכאורה על חוקי קבלת תרומות ומאז הפך למעשה ליעד של החקירה, גרים יחד עם עופר ביטון שסחט את הרב והואשם בארה"ב באשמות זיוף ורמאות משכו את כספי התרומות על פי טענות שנשמעו בערמה מחסידי הרב, מאז פורסם כי בוצעו מעצרים בעניין גרים והחקירה בעיצומה.

כשהתבהר לבולשת הפדראלית בארה"ב כי הלחץ על הרב ממשיך ללא לאות לרבות מבכירים במשטרה כאשר לעזרתם נחלץ גם שר בכיר מישראל, ויתרה מכך משלא צלח בידיהם להסיט את הרב פינטו מדרך האמת, מנסים אותם גורמים בכל מיני דרכים להשחיר את שמו ולו רק כדי לשבש את החקירה, אז כבר החלו באף בי איי "לרתוח" על המשטרה ומי מהממשל בישראל שמעורב בכך, וזעמו על כך שמנסים להשחיר את הרב פינטו שמאז הפך ל"עד מוגן" רק כדי לגרום לשיבוש החקירה המייגעת שהם מנהלים מזה זמן רב.

בתחילת החקירה בניו יורק הורה הרב פינטו לפתוח מיידית עבור אנשי הבולשת הפדרלית ולבקשתם כל דלת ומסמך בשובה ישראל כדי לעזור בחקירה ולתת יד לחוקרים האמריקאים ככל שידרש וכך היה.

במקביל החלו אנשי הרב פינטו לדווח על כל פעולה פיננסית ובפרט ענייני תרומות עד לדולר האחרון, כך שבמהלך הדיווח השוטף עידכן הרב את הגורמים בארה"ב על קשריו וכן כל עזרה ממשית שהועברה לבכירים במשטרת ישראל, לרבות תנ"צ אפרים ברכה.

חסידי הרב רמזו כי מדובר בדברים אישיים ואין לפרט, אך מוסיפים כי היה ידוע לכל מי שמקורב שברכה היה זקוק וקיבל עזרה כחבר.

הרב מסר לחוקרי האף בי איי מידע שהועבר למשטרת ישראל ולמחלקת חקירת שוטרים מח"ש לפיה מנשה ארביב שמונה מאז למפקד להב 433 ידע על הקשרים והעזרה הפיננסית לברכה, ונמסר עוד מידע על כך שגם ארביב כשהיה זקוק לעזרה קיבל אותה.

יש לציין כי כל האמור לעיל מתרחש לפני כשנתיים ויותר מהיום, וכשנה לפני שהרב נחקר במשטרת ישראל על פשר מתן הכספים לברכה, ועוד יצוין כי הפרטים בדבר המידע שיש לאפ בי אי בנושא נאמרו בתחילת החקירה בארץ אולם המשטרה לא שעתה לדברים כלל ומבחינתה העניין היה אך ורק כגירסתו של ברכה בעניין קבלת כספים מהרב פינטו.

לפיכך ביקשו פרקליטי הרב להפקיד את החקירה בידי מח"ש ולא בידי חוקרים שהם למעשה ואחרי הכל פיקודיהם של ברכה וארביב, גם לכך לא שעתה המשטרה, ועוד ביקשו להעמיד את ברכה למבחן בפוליגרף אך גם לכך לא הסכימו, לפיכך הרב יאשיהו פינטו ניגש לפני כמה חודשים למכון פוליגרף פרטי המוכר על ידי המשטרה ובו נשאל בין השאר "בתמורה לכסף, האם דרשת מידע חסוי?" והשיב בשלילה ונמצא דובר אמת בכל השאלות.

במקביל פורסם השבוע ב-"מחלקה ראשונה" כי יש עדויות מהימנות לפיהם אפרים ברכה בפורום שנכחו בו המעידים על כך, פיטפט בלי גבול על חקירות מהרגישות ביותר לרבות עניין אישי במימשל הישראלי ולדבריהם לא היה צריך "לשחד" אותו הוא פשוט לא הפסיק לדבר, לפיכך כלל לא ברור אם כן איזה טעם ושורש יש לטענת "שוחד" עבור מידע מלכתחילה.
באופן בהול ומפתיע מגייסת מחלקת חקירת שוטרים במשרד המשפטים את רב-פקד שחר חמדי ראש צוות חקירות בלהב 433 לחצות את הקוים כפי שדווח בידיעות ולעבור מיידית לחקירת ה"פרשה החמורה"

 

זה המקום לציין כי הרב פינטו בראיון לערוץ 2 כבר אמר שלכל היותר ובכדי שיצאו מהענין בכבוד "היתה אי הבנה" בענין העזרה הכספית, שהרי על פי הנתונים שמסרו סוכני האף בי איי למשטרה ברכה כבר קיבל עזרה בעבר, ועוד עולה מהפרסומים השונים כי כלל אין כל צורך לשחד אותו כדי למסור מידע שהוא מוסר גם מבלי שיתבקש, אולם המשטרה המשיכה להתעקש על החקירה.

במועד זה האמריקאים כבר מאבדים את אורך הרוח וכפי שפורסם היחס למשטרת ישראל כיום לא מהמשופרים בלשון המעטה, וכך כאשר העניין עומד לעבור להגשת תביעה כנגד הרב פינטו על מה שהוגדר כעלילה הן לדברי חסידי הרב והן לדעת האף בי איי, מגיעים לארץ נציגיהם עם חומר מסווג על קצינים בכירים וכאמור גם שר ישראלי שלפי הפרסומים ניסו בכל האמצעים לשבש את החקירה בארה"ב.
נכון להרגע וכתוצאה מההתפתחות של הימים האחרונים, יצא ראש להב 433 מנשה אביב לחופשה והדבר נחקר במח"ש, כמו כן נבדק עניין ה-"שר הבכיר" וכל שאר החומר הרב שהועבר על ידי האף בי איי

 

אתמול פורסם כי הוקמה ועדה חשאית לחקור את ה"פרשה החמורה", ולפיכך מתבקש לומר כי לולא היה מדובר בנושאים חמורים שלא יעשו כנגד איש בישראל כפי שעולה ממה שנעשה לרב פינטו, ובפרט שעל פי פרסומים חלקיים ניתן לומר שיש עוד פרטים רגישים מאד! ויש רומזים גם אישיים ומובילים לראשי המערכת הפוליטית בישראל, האם היה צורך בכל החשאיות הזאת?

אין ספק כי במקרה הטוב מנקודת המבט של ברכה ששלח את אשתו כסוכנת סמויה אל הרבנית פינטו לקבל עזרה כספית כפי שקיבלו בעבר, אז אולי היתה "אי הבנה", אך כנראה ככל שיחפרו לעומק אין ספק כי תמצא אותה תיבת פנדורה שעליה הזהירו חסידי הרב לפני שנה.

בסיכום הדברים נראה כי רק אם וכאשר תפתח אותה "תיבת פנדורה" ויוודעו כל הפרטים אזי כפי שכבר התבטאו בעבר שום תסריט בהוליווד לא יוכל להעמיד סיפור מצמרר שכזה על כך שמערכת שלמה עמדה על הרגליים להגן על חבר קונגרס אמריקאי שכפי שפורסם גם העומד בראשה בנימין נתניהו חפץ ביקרו, וכל זאת על חשבון הרב והרבנית פינטו.

פרטים נוספים שהתבררו מהחומר הרב שהגיע מלמדים כי כל ההתלהמות בעניין הון כביכול של הרב פינטו, אלו הם דיבורי סרק, מסתבר כי הישיבה במנהטן נושאת משכנתא, הבית בו הרב ומשפחתו מדי פעם מתגוררים בו בישראל והישיבות בעולם שרובם ככולם בשכר חודשי כלל לא שייך להם, לרב אין מזומנים "בצד" וכל הכספים ושאר דמיונות, שנכון, נשמעים טוב בכתבות, אך עכשיו ברור למה מעולם לא הראו איפה הכסף? לא נאמר 75 מיליון.. מנטרה מאוסה כבר, אף לא הראו הוכחות להרבה פחות מזה.

למרות שהטענות כנגד הרב פינטו ורבנים בכלל הן אופנתיות, כל אדם ישר ואיש המבקש אמת יאמר במקרה כזה, המוציא מחברו עליו הראיה, לכן מעבר לסיפורים ומנטרות שכבר מאסנו בהם כמו "קו ניו יורק ישראל", "מחלקה ראשונה" ועוד דיבורים על אותם עשרות המליונים העלומים, כלל לא ראינו ולו עובדה אחת קונקרטית, ולכן עלינו במערכת טודיי, זה לא עושה רושם כלל.

http://www.twoday.co.il/17/01/2014/14319/he

אודות Vance Vargas

Credit goes to the original uploader from the twoday.co.il site http://www.twoday.co.il/17/01/2014/14319/he

Vance Vargas

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר