קרוספיט השיטה ששורפת הכי הרבה שומנים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קרוספיט השיטה ששורפת הכי הרבה שומנים

פורסם בתאריך 01/27/2014 ע"י קרוספיט חיפה בקטגוריה ספורט | צפיות: 1519 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קרוספיט, קרוספיט חיפה, אימון פונקציונאלי

אצלנו במועדון קרוספיט חיפה שואפים להתאמן על שלוש מערכות אנרגיה: המערכת האנאירובית, המערכת הפוספטית והמערכת האירובית, כאשר מרביתם של האימונים הם אימונים אנאירוביים עצימים כפי שמקובל בשיטת האימון קרוספיט.
הדעה הרווחת בקרב רוב אוכלוסיית המתאמנים עד כה הייתה כי הדרך היחידה לשרוף שומן טמונה בתרגול אירובי. ובכל זאת, בשנים האחרונות מיתוס זה הולך ומתפוגג. מחקרים רבים ושונים ממוסדות רבי השפעה, בראשם הACSM , הוכיחו כי למרות שהתרגול האנאירובי, אשר מופעל רבות בשיטת הקרוספיט, לא משתמש בשומן באופן ישיר אלא יוצר השפעה על תהליך שריפת השומן בצורה עקיפה.

ביצוע קרוספיט שורף שומן
שיטת הקרוספיט מתמקדת באימון אנאירובי בעצימות גבוהה. מחקרים מראים שכאשר מבצעים אימון אנאירובי עצים משתחררים הורמונים אנאבוליים. אחד ההורמונים שמשתחררים הינו הורמון הגדילה אשר אחראי על מספר פעולות חשובות בגוף, אחת מהם היא תיקון נזקים בשריר המהווה פעולה שדורשת אנרגיה רבה. אותה אנרגיה מגיעה למעשה מעודפי שומן בגוף. המשמעות היא שביצוע אימון אנאירובי תורמת ליעילות הגוף בשריפת שומנים ברמה ההורמונלית. והמסקנה = אימון קרוספיט שורף שומנים!
מחקרים רבים נעשו על הורמון הגדילה והשפעותיו כאשר המשמעותי בהם הינו מחקרו המפורסם של דניאל רודמן ועמיתיו בקולג' לרפואה של ויסקונסין, מילווקי. במסגרת המחקר טופלו במהלך שישה חודשים מגוון אנשים מבוגרים בהורמון גדילה. במהלך תקופה זו הופחתו משמעותית אחוזי השומן בגופם של הנבדקים שזכו למסת גוף רזה ביחס לגילם. במסקנותיהם ציינו החוקרים כי הרכב גופם של הנבדקים היה כשל אדם הצעיר מהם ב-15 שנה כלומר, השפעת ההורמון היא ההשפעה שמצופה מ"שיקוי נעורים".
מחקר נוסף שהתנהל בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו מקסיקו בשנת 1988 גם בחן את השפעות הורמון הגדילה. במסגרת המחקר נבדקו קבוצת מרימי משקולות מקצועיים. הקבוצה נחלקה ל-2 חצאים כאשר חצי אחד קיבלו זריקות עם הורמון גדילה והחצי השני קיבלו זריקות דמה. הטיפול נערך במשך 6 שבועות במהלכן 2 הקבוצות התאמנו כרגיל. בתום התקופה ניתן היה לראות כי הקבוצה שקיבלה את הורמון הגדילה איבדה פי 4 יותר מסת שומן מקבוצת הדמה וכן זכו לפי 4 יותר מסת גוף רזה.
כפי שניתן לראות במסקנות המחקרים חשיבותו של הורמון הגדילה בתהליך שריפת השומנים היא גדולה ומשמעותית. אבל חשוב לזכור שהזרקת הורמוני גדילה הינה דרך מסוכנת מאוד לירידה במשקל ולבניית מסת שריר. הזרקת ההורמון עלולה לגרום להשפעות שליליות חמורות כגון איבוד יכולת הגוף לייצר את ההורמון עצמאית ואף גידול בסיכון לחלות בסוכרת.

למרבה המזל, אין צורך להזריק הורמון גדילה על מנת לבנות שריר ולשרוף שומן. כל מה שצריך בכדי לשרוף שומן באופן יעיל זה אימון אנאירובי שהוא אחד ממרכיבי אימון הקרוספיט. באימון קרוספיט, העבודה האנאירובית מתחילה כבר כשאתם ברמה של 90% מקצב הלב המרבי שלכם. נכון, זה בהחלט עבודה מאוד קשה (אצלנו במועדון קרוספיט חיפה מתאמנים קשה) אך גם מומלצת ושורפת שומן. דרך אגב, מתעמלי קרקע, מרימי משקולות ואתלטים גם כן מבצעים פעילות אנאירובית ולמרות שהם בעלי שרירים כבדים, גופם לא מכיל הרבה שומן.

לסיכום, כאשר אתם מבצעים אימון קרוספיט אתם נהנים משילוב של שלושה ענפים: אתלטיקה קלה, התעמלות קרקע והרמת משקולות. אימון פונקציונאלי זה אתם עובדים על מספר רב של גורמים וכתוצאה מכך מתבצע שחרור של הורמון הגדילה שמשפיע באופן ישיר על שריפת השומנים של הגוף. זה לא אומר כמובן ששריפת שומנים אינה תלויה גם בגורמים נוספים כגון איכות השינה ואיכות התזונה. במועדון קרוספיט חיפה תוכלו להשכיל גם בגורמים אלו, ועל כך נמשיך להרחיב ברחבת האימונים.

בכדי להגיע לרמת שריפת שומנים אפקטיבית באימון אנאירובי אני ממליץ להתאמן תחת שיטת קרוספיט ואך ורק במועדון קרוספיט מורשה.

כותב המאמר הינו מאמן קרוספיט מוסמך ובעלים של מועדון קרוספיט חיפה.

אודות קרוספיט חיפה

קרוספיט חיפה CROSSFIT HAIFA

קרוספיט חיפה

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר