איך קינמון יכול לתמוך לחולי סכרת סוג 2 שמנים ? מהי השפעתו הפיזיולוגית על תאי השומן ומערכת העצבים? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך קינמון יכול לתמוך לחולי סכרת סוג 2 שמנים ? מהי השפעתו הפיזיולוגית על תאי השומן ומערכת העצבים?

פורסם בתאריך 01/15/2014 ע"י yaacoubi saleh בקטגוריה תזונה | צפיות: 1196 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קינמון, סכרת, השמנה, מערכת עצבים מרכזית

סכרת הינה מחלה שמאופיינת בהפרעת חילופי חומרים בגוף שגורמת להעלאת רמת סוכר בדם. בסכרת מסוג 2, יש פגיעה בהפרשת האינסולין מהלבלב וישנה עמידות לאינסולין ברקמות הגוף השונות, דבר שמתבטה בחולי סכרת שמנים, הרי שהשמנה גיורמת להעמסה מירבית על הלבלב לספק אינסולין לרקמות הגוף - דבר שנקרא אי ספיקה לבלבית (Pancreatic Insufficiency). בהעשורים האחרונים התבצעו מחקרים שהדגישו את השפעת מגוון צמחי מרפא על הרזיית חולי סכרת שמנים. אחד מצמחי מרפא הינהו קינמון ששייכך למשפחת העריים הגדל בסרי לנקה, באינדונזיה, בהרי האנדים, בברזיל ובמצרים. יש כמה צורות של הקינמון כמו תבלין או אבקה טחונה. שמו בלועזית Cinnamomum zeylanicum , מכיל חומר פעיל שהוא אלדהיד הקרוי קינאמאלדהיד (Cinnamaldehyde) - נוזל שמנוני צהוב וצמיג בעל מסיסות נמוכה במים.
קיימים מחקרים המצביעים על יעילות הקינמון בהורדת רמות הסוכר בדם אצל אנשים בריאים ואנשים עם סוכרת סוג 2. אך, מה יכול גם הקינמון לעזור לחולי סכרת סוג 2?
מחקרים רבים הוכיחו קשר בין השמנה, לבין התפתחות סוכרת סוג 2 כאשר ניצפו קשרים הדוקים בין ההשמנה לבין ההעמסה הנלוות על הלבלב להפרשת אינסולין ברמה שמספיקה לכל תאי הגוף. רמות נמוכות של אינסולין בדם מפחיתה הפרשת ליפטין (Leptin) מתאי השומן בגוף ובכן, פחות לפטין נכנס לבלוטת ההיפוטלאמוס (Hypothalamus) דבר שמיגרה מרכז הרעב במערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מכך יש עלייה בתאבאון והורדה בקצב המטבולי הבסיסי בתאים (Basal Metabolic Rate) ובכן עלייה במשקל.
במחקר שבוצע באוניברסיטת USM - במולדובה, בפקולטה לביולוגיה , ניצפה כי קינמון הינו בעל השפעה חיובית להורדת רמות סוכר בדם לאחר מתן אבקת קינמון 6 מיליגרם ביום לתקופת 20 ימים ,כאשר נימדדו רמות סוכר ביום האחרון ונמצא ירידה של 27-31% בהשוואה ליום הראשון. נמצא גם שקינמון הינו צמח אפקטיבי להורדת המשקל (ירידה של 16-18%) בהשוואה ליום הראשון, גם מוריד רמת כולסטרול ובמיוחד LDL (בשיעור 11-15%) ו VLDL והעלאת רמות HDL (שיעור של 5-7%). ומאיץ תפקוד בלוטת התריס על ידי העלאת רמות T3 ו T4 ( עלייה של 18-22%) בדם. דבר שיכול לשפר את מצבם הבריאותי של חולי סכרת שמנים לאחר הירידה במשקל וההקלה על הלבלב לייצר רמות אינסולין לרקמות הגוף ובכן להרודת רמות סוכר בדם.

אודות yaacoubi saleh

סאלח

yaacoubi saleh

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר