בזבוז של פסולת בנאפל - אריאל מליק | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בזבוז של פסולת בנאפל - אריאל מליק

פורסם בתאריך 10/06/2013 ע"י אריאל מליק בקטגוריה נושאי חוץ | צפיות: 1494 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אריאל מליק, אתרי הטמנת פסולת, בזבוז פסולת, המרת פסולת לאנרגיה, הפסקות חשמל, נפאל, רשת החשמל.


בכל יום מייצרת נפאל כ-2,000 טון של פסולת מוצקה ב-58 הרשויות המקומיות שלה, אבל בשלב הזה עדיין אין במדינה מערכת יעילה שתנהל את הפסולת, ואולי אף תפיק ממנו אנרגיה. לזה כידוע, קוראים מומחי אנרגיה "בזבוז של פסולת".

האנרגיה שיכולה להיווצר מהפסולת יכולה לסייע באופן משמעותי לרשת החשמל הארצית במדינה, לטענת המומחים. כך יהיה ניתן לסייע לבעיה מתמשכת בנפאל – הפסקות חשמל תדירות. הקומפוסט שיכול להיות מיוצר מהפסולת, יכול לסייע גם הוא לחקלאים פרטיים רבים להתגבר על המחסור החמור בדשן.


"אין ספק שמדובר במצב שיכול להיטיב עם כל הצדדים, ועכשיו אנחנו צריכים להפוך את הפסולת שלנו לסיפור הצלחה סביבתי וכלכלי", הסביר אחד מאנשי ניהול הפסולת בנפאל. מדובר בגוף מדינתי שעובד מול הרשויות המקומיות ומטרתו לפתח את הכפרים במדינה הענייה.

בשנים האחרונות נרשם שיפור באיסוף הפסולת ממשקי הבית, מהשטחים הציבוריים וממרכזי הקניות, הודות למאמצים שהשקיעו בכך הרשויות המקומיות, הארגונים הלא ממשלתיים והמגזר הפרטי. כיום קיימים במדינה צוותים שתפקידם איסוף פסולת. הצוותים מנסים לשפר ולו במעט את היווצרות הפסולת בצדי הדרכים, דבר המזהם את הסביבה ומקשה על האיסוף.

הפתרון נראה באופק

למרות כל השיפורים, רוב הפסולת שנאספת בדרך כלל, מופנית לגדותיהם של נחלים, לשטחים פתוחים או לבורות. רק שש רשויות מקומיות משתמשות באתרי הטמנה סניטריים לסילוק סופי של הפסולת. כמו כן, התקציבים המופנים לניהול פסולת נמוכים ביותר ברשויות מקומיות במדינה.

את ההשראה יכולים לשאוב המקומיים מבית חולים מקומי שמזה זמן רב מנהל את הפסולת שהוא מייצר, כ-500 ק"ג ביום. הייחודיות היא שבניגוד לבתי חולים אחרים, בית החולים הספציפי אינו שורף את הפסולת שלו. בכל מקרה, עושה רושם כי לאחרונה החלו בנפאל להבין את החשיבות של המרת פסולת לאנרגיה. הצעות הוזמנו מחברות פרטיות עולמיות ותקציבים החלו להיות מופנים לנושא. ייתכן כי בעוד כמה שנים תוכל המדינה לנצל את הפסולת שלה בצורה יעילה הרבה יותר מאשר כיום.


אריאל מליק – איש עסקים ויזם.
אריאל מליק משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בעיקר בשוק ההון.

אודות אריאל מליק

אריאל מליק

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר