מידע שימושי - השכרת ציוד הגברה ותאורה - כל השאלות והתשובות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מידע שימושי - השכרת ציוד הגברה ותאורה - כל השאלות והתשובות

פורסם בתאריך 08/04/2013 ע"י איתי מלחי בקטגוריה מוזיקה | צפיות: 1250 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ציוד הגברה, השכרת ציוד הגברה, ציוד לאירועים, השכרת קריוקי, השכרת ציוד קריוקי, ערכת קריוקי, רמקולים מוגברים, ציוד תאורה להשכרה, הגברה להשכרה, רמקולים להשכרה, השכרת ציוד תאורה, השכרת ציוד לאירועים, בידוריות, בידורית

 מידע שימושי
החלטנו לרכז למענכם מידע שימושי, שיהיה לכם לעזר לפני ובמהלך השכרת ציוד הגברה.
נתחיל מ..
שאלות ותשובות
להלן מס\' שאלות ותשובות שחוזרות על עצמן בנושא השכרת ציוד הגברה:

איזו מידה של רמקול להשכרה עדיף 15 או 12 אינטש?
אז קודם כל חשוב שנבין מהיא בעצם "מידת הרמקול" - אנחנו כמובן מדברים על גודל אלמנט הוופר ברמקול. הוופר הינו יחידת הרמקול הגדולה אשר אחראית על ייצור תדרים נמוכים ומיד - תחום האמצע, בעצם רוב התדרים המרכזיים.
בגדול אפשר להגיד שכשאנחנו עובדים בחלל פתוח נבחר בהשכרת רמקול 15 אינטש, מכיוון שזה יודע לרדת יותר נמוך במנעד התדרים (לייצר יותר באסים) ודחיפת האוויר שלו יותר חזקה (הדבר הזה שמרגישים בבטן)
ואילו במקום סגור כאשר התקרה לא גבוהה במיוחד, נעדיף 12 אינטש. וופר בקוטר 12 אינטש מייצר גלי קול יותר קטנים, לכן בחללים סגורים הרבה פעמים יהיה לו יתרון בכך שיהיו פחות החזרים - גל הקול פוגע בקיר/תקרה וכו\' וחוזר כמו כדור פינג פונג, מה שעלול לתת תחושה של צליל מסורבל. השלכה נוספת של אותם החזרים - נרגיש יותר באסים במקום סגור ולכן 12 אינטש יספיק מהבחינה הזו.
חשוב לציין כי בדרך כלל רמקול 15 אינטש יהיה יותר חזק מ 12 אינטש, אפילו אם ההספק שלהם זהה!

לסיכום:
רמקול 15 אינטש - מייצר יותר תדרים, בעיקר נמוכים.
נבחר בו כשנעבוד בים, יער או כל שטח פתוח אחר
רמקול 12 אינטש - קל יותר, קטן יותר ויגרום לפחות החזרים.
נבחר בו כשנעבוד בבית, מסעדה או כל חלל סגור עם תקרה לא גבוהה במיוחד.

מה זה מיקסר? ולמה בכלל אני צריך אותו?
מה זה מיקסר? מערבל סאונד, מקבל את מקורות הסאונד השונים (מיקרופון, נגנים, מחשב וכו\') נותן לנו את השליטה לאזן בינהם ושולח החוצה (לרמקולים, אוזניות או להקלטה). רוב המיקסרים הנמכרים כיום נותנים את האופציה להוסיף אפקטים לשירה ולערוך במידה מוגבלת את הסאונד (EQ) ואולי הדבר החשוב ביותר שעושה המיקסר, מגביר את האות (מה זה אומר??) חלק ממקורות הסאונד, מיקרופון למשל שולחים סיגנאל מאוד חלש (סיגנאל - גלי חשמל קטנים שהרמקול מתרגם לצליל) במיקסר מצוי רכיב שנקרא קדם מגבר (פרה אמפ) אשר לוקח את הסיגנאל החלש ומכפיל אותו פי כמה עם ייצור מינימלי של לכלוך!
כמובן למיקסר תכונות רבות נוספות כמו מתח פנטום, שליחות אוקזילרי וכו\' - לא ניכנס אליהן מכיוון שהן מיועדות לאנשי מקצוע בעיקר ואלו לא זקוקים להסברים הללו (אנחנו מקווים בכל אופן)
למה אנחנו צריכים אותו? בפשטות, מאפשר חיבור של כמה מקורות שמע בו זמנית, נותן לנו שליטה נפרדת על כל אחד מהם, נותן לנו אפקט לשירה, שומר על איכות סאונד בווליום גבוה ונותן לנו במידה מסוימת אופציה לערוך את הסאונד.

 

 

המערכת משמיעה צפצופים חזקים, מה זה? ולמה זה קורה?
כשאנחנו עובדים עם מיקרופונים אנו עלולים להיתקל במצב של צפצופים מחרישי אוזניים, לא נעים להכיר - פידבקים!
פידבק זו בעצם סוג של "תגובת שרשרת" הרמקול "נקלט" במיקרופון ששולח לרמקול ששולח למיקרופון ששולח לרמקול (הבנתם..) ונוצרת שרשרת אין סופית שגורמת לפידבק.
זה קורה כאשר אנחנו עובדים עם הרבה ווליום או עם מספיק ווליום כדי שהרמקול ייכנס למיקרופון.
יש כמה דרכים למנוע את זה, או לפחות לצמצם.
הדרך המיקצועית היא לאתר את אותם תדרים בעייתים (אלו שמתבלטים באותו חלל) ובעצם לחתוך אותם, כמה שצריך, ע"י אקולייזר או פרוססור. יש כאלו שפשוט ינמיכו במיקסר את תחום התדרים שבתוכו מצוי הפידבק - לדוגמא, אם הציפצוף הוא בתדר גבוה (צליל חד) ננמיך את ה HIGH בערוץ של המיקרופון במיקסר. החיסרון בשיטה זו, שעל הדרך אנו מנמיכים תדרים אחרים שאינם "בעיתיים"
האופציה השניה היא להנמיך (רמקול, מסטר או מיקרופון) או לצאת מהטווח הדינמני של הרמקול - לרוב הרמקולים יש פתיחה בזווית של 60-90 מעלות זאת אומרת שאם אני עומד מול הרמקול, בטווח אותה זווית, הרי שאני בתוך הטווח הדינמי של הרמקול. אם למשל אני יעמוד מאחורי הרמקול סביר להניח שלא יהיו פידבקים כלל!
איך מכוונים את המיקרופון האלחוטי?
אנחנו מדברים על סט אלחוטי UMT מדגם MICPRO. אחד הדגמים הפופלרים בהשכרת ציוד הגברה. אנו יוצאים מנקודת הנחה שאלו המשכירים את הסטים של MIPRO או SHURE יודעים את העבודה, לכן נתמקד בדגם הזה:
במקלט – אנטנות בצורת V הפוך, לחיצה פעמיים על כפתור MENU עד להופעת GROUP SELECT מהבהב בתחתית המסך, ואז על לחצן SELECT עד לקבלת המספר הרצוי. לאחר מכן נלחץ שוב על MENU לקבלת CHANNEL SELECT מהבהב בתחתית המסך ואז לחיצות על כפתור SELECT עד לקבלת המספר הרצוי. שימו לב אין להשתמש בסינכרון אוטומטי (SYNC) כשיש מספר מדונות/ מיקרופונים על הבמה.
במיקרופון או במשדר כיס – לחיצה ארוכה על הלחצן שמתחת לצג עד שהמספר הראשון מתחיל להבהב (המספר הראשון מייצג את ה GROUP) ואז לחיצות קצרות על אותו לחצן עד לקבלת מספר תואם לGROUP שבמקלט.
לאחר מכן לחיצה יותר ארוכה עד שהמספר השני מתחיל להבהב (זהו ה CHANNEL) ואז לחיצות קצרות על אותו לחצן עד לקבלת מספר תואם לCHANNEL במקלט.

 

מקור mlshop.co.il

שאלות ותשובות נוספות בקרוב..
רוצים שנענה על שאלה? שילחו אלינו info@MLshop.co.il או בדף הפייסבוק שלנו ונשמח לענות!

אודות איתי מלחי

נשמח לעבוד לשירותכם לכל שאלה ובעיה - www.mlshop.co.il מכירה והשכרת ציוד הגברה ותאורה - ייבוא ושיווק מהמותגים המובילים בעולם.

איתי מלחי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר