6 טעויות טיפוגרפיה נפוצות בעיצוב | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


6 טעויות טיפוגרפיה נפוצות בעיצוב

פורסם בתאריך 06/01/2013 ע"י יעל וייס בקטגוריה שירותים עסקיים | צפיות: 572 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מיתוג גרפי, מיתוג עסקי, עיצוב לוגו, עיצוב כרטיס ביקור, מעצבת גרפית, סטודיו לעיצוב גרפי, עיצוב גרפי, תדמית גרפית, טיפוגרפיה, פונטים

 

טיפוגרפיה (Typography) היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט. סידור אותיות כולל בחירת גופנים, גודל אות, אורך שורה, ריווח בין שורות, בין מילים, בין אותיות ובין צמדי אותיות. מעצבים גרפיים, מעצבי אותיות, טיפוגרפים, ופרסומאים עוסקים במלאכת הטיפוגרפיה. (ויקיפידיה)
טיפוגרפיה טובה היא לא רק יפה או מכוערת, היא גם צריכה לתמוך באלמנטים המסוגלים להעביר מסר חד כיווני לקהל היעד.

 

הנה חמש הטעויות הנפוצות בעיצוב טיפוגרפיה לפריסה פרסומית:

1. גודל הגופן:

הדבר העיקרי שיש לקחת בחשבון הוא גודל הגופן שבו אנו משתמשים ולהתייחס לפרסום כאל סוג של הודעה כתובה. לא נשתמש בגודל גופן קטן מדי לכותרת, כי יהיה קשה להבחין בינו לבין שאר הטקסט, ולא נבחר פונט גדול מדי שבולט וגונב את הפוקוס משאר הטקסט.
מומלץ לערוך רשימה של סוג הטקסט וגודל הטקסט בו השתמשנו לכותרות, כותרות משנה, תוכן, וכן הלאה. זה יכול לשמש כנקודת התייחסות עתידית לגודל הגופן.

 

2. צבע הגופן:

התאימו את צבע הרקע של הגופן כדי לאפשר קריאה בקלות. אם קשה לראות את הגופן בגלל «התנגשות» עם צבע הרקע, זה יגרום לכך שהמסר לא יגיע לקורא החזותי.
אל לנו לגרום לקוראים לכווץ את עיניהם רק כדי לקרוא מה כתבנו…

 

3. גופנים רבים מדי:

רצוי לא להשתמש בגופנים מסוגים רבים מדי בפריסה אחת.
גופנים רבים מדי עלולים לטשטש את המיקוד של ההודעה. כתוצאה מכך, הכוונה של המסר לא תועבר כראוי.

 

4. גופנים קשים לקריאה:

גופן יצירתי ואומנותי, הוא יפה אך לעיתים אינו קריא. כדאי להעדיף שאפשר יהיה לקרוא את הטקסט מבלי להתאמץ. השתמשו בגופן מובן וברור. גופנים מורכבים יהפכו לוגו או מסר לקשה לקליטה ובמיוחד כשמדובר בשילוט, שאתה חולף על פניו במהירות.

 

5. עיצוב נקי:

עיצוב נקי הוא נושא אותו מחמיצים מעצבים גרפיים רבים בפיתוח הפריסה.
סדר וניקיון עיצובי חיוניים על מנת לאפשר לקורא להתעמק בתוכן. עם זאת, עיצוב נקי מדי לא ימשוך את תשומת הלב של הקורא אל הטקסט אותו אנו רוצים שיקרא.

 

6. יישור הכתב:

חשוב ליצור יישור ברור שמלווה את העבודה לכל אורכה. אם ניישר פעם לימין, פעם לשמאל ופעם לאמצע – התוצאה תהיה טקטס מבולבל שלא נרצה לקרוא אותו.

לסיכום:

טיפוגרפיה ממלאת תפקיד חשוב בתקשורת ופרסום ובכל עיצוב – לברושור, לפרסומת, לספר וכו. טיפוגרפיה היא אלמנט שיהיה נקודת המפתח להצלחה בהעברת המסר הפרסומי.

 

אודות יעל וייס

יעל וייס הינה בעלת סטודיו לעיצוב גרפי מ-1996. הסטודיו נותן פתרונות יצירתיים, מענה מהיר והתאמה לצרכי הלקוח ולטעמו. 052-8271050 www.yaelsdesign.com

יעל וייס

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר