ביטוח בריאות: לא מה שחשבתם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ביטוח בריאות: לא מה שחשבתם

פורסם בתאריך 03/15/2008 ע"י הילה שומרון בקטגוריה ביטוח | צפיות: 1840 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח בריאות, הצהרת בריאות, תביעה עתידית, נפלה, נחבלה, פרישמן, אובדן כושר עבודה, צלעות,

תלוש המשכורת מחולק למספר סעיפים אחד מהם מציג את השכר הכולל שסוכם עם המעסיק ויתר הסעיפים את כל תשלומי החובה שיורדים מהשכר כתושבי מדינת ישראל. מדובר במס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות. לבסוף נשאר מספר מדובלל, שלא ממש משביע את הרצון. אלא שהביטוחים הללו לא יספיקו בעת צרה ורוב הישראלים מבטחים את עצמם גם באופן פרטי דרך קופות החולים או חברות הביטוח, בדרך כלל מדובר בביטוח בריאות וסיעוד. אלא שישראלים רבים לא נוהגים לקרוא ולהתעמק בפרטים הקטנים והם לא יודעים כי הביטוחים הללו לא יעמדו לצידם בעת צרה. "המצב נובע מנטייתם של מבוטחים להסתיר פרטים רפואיים בהצהרת הבריאות, ומנטייתם של החתמים להפריז בהחרגות עקב בעיות שנחשפו עם רכישת הביטוח" מסביר ד"ר אודי פרישמן מומחה בתחום.

ד"ר פרישמן מעריך כי "30% ממבוטחים בישראל סובלים מהחרגות יתר". המשמעות של כך היא שהביטוח לא יסייע להם באם יקלעו למצבים מורכבים בעתיד. נקח למשל את אחד המקרים שהתגגל לפתחו של ד"ר פרישמן. ש', נפלה על גבה ונחבלה ביותה בת 12 בלבד. היא נשלחה לבדיקות שמצאו כי  בגבה התחתון ישנו מצב שפיר בשם 'סאפינה ביפידה אוקולטה'. "מדובר בתופעה שפירה ולא מזיקה לחלוטין", אומר ד"ר פרישמן, "תופעה הקיימת בכ למעלה  מ-5% מהאוכלוסייה הכללית, ואין לה כל משמעות קלינית". כעבור מספר שנים, ביקשה ש' לרכוש ביטוח אבדן כושר עבודה. במסגרת טפסי הקבלה לביטוח היא מילאה בקפדנות את הצהרת בריאות, וציינה ביושר כי היא סובלת מאותה הבעיה בגב. בעקבות זאת החתם של חברת הביטוח רשם בטופס הקבלה לביטוח שלה כי כל מקרה שקשור בגב לא יכוסה על ידי חברת הביטוח. ש' בתמימותה חתמה על הטופס ובכך למעשה הסכימה לתנאי הביטוח, ואמנם מה שהיא לא ידעה וגם איש לא טרח ליידע אותה זה שהיא מוותרת למעשה על כל תביעה עתידית הקשורה בגב שלה. מספר שנים לאחר מכן נפלה ש' ונחבלה בעמוד השדרה הגבי כתוצאה מהנפילה היא שברה שתי צלעות. ש' פנתה לחברת הביטוח במטרה לממש את ביטוח אובדן כושר העבודה שלה אך פנייתה נדחתה על ידי החברה. היא נאלצה לשלם עשרות אלפי שקלים מכיסה על מנת לטפל בעצמה.

מה שבעיקר מעצבן בסיפורים מסוג זה הוא שהמבוטח לא תמיד מבין את אופיו של הביטוח עליו הוא חותם ולאחר מכן משלם מאות שקלים בחודש. "צריך לזכור שהאינטרס של חתם הביטוח הוא לפעול להפחתת הסיכונים אותם נוטלת חברת הביטוח" אומר פרישמן, "והחתם פועל למעשה למען רווחיהם של בעלי המניות של חברת הביטוח. לדעתי אין בכך פסול זהו תפקידו של החתם. תפקידו של המבוטח מנגד, הוא להיות מודע למערך הכוחות הזה ולפעול בהתאם".

אודות הילה שומרון

הילה שומרון

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר